[Kraj] Najdłuższe linie tramwajowe

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

[Kraj] Najdłuższe linie tramwajowe

Post autor: prof_klos »

A wiecie jek wygląda czołówka krajowa?

NAJDŁUŻSZE LINIE TRAMWAJOWE W KRAJU
według tabeli numer 1 ze Świata Kolei 8/2005, opr. Łukasz Stefańczyk:
--------------------------------------------------------------------------
Linia Przewoźnik Trasa Długość Czas jazdy
--------------------------------------------------------------------------
46 | MKT Łódź |Łódź-Ozorków | 33,9 km | 100/98 minut
--------------------------------------------------------------------------
11 | MPK Łódź |Zgierz-Pabianice| 28,9 km | 91 minut
--------------------------------------------------------------------------
43 | TP Łódź |Łódź-Lutomiersk | 24,2 km | 76 minut
=========================================
21 | TŚ S.A. |Sosnowiec-Dąbrowa| 22,6 km| 60 min.
=========================================

Czyli za nami dopiero Tramwaje Śląskie ze swoimi 'marnymi' 22 kilometrami Obrazek

A pomyślmy teraz o linii do Tuszyna na przykład.
W ogóle to bijemy rekordy - mamy najdłuższy tramwaj, MPK szczyci się najnowocześniejszymi w Polsce Cityrunnerami (nie wiem czy to prawda, czy przechwałki), zajezdnia Brus to również rekord (najmniejsza) i automatycznie zajezdnia Telefoniczna (najmłodsza i prawie największa). Już pomijam inne szczegóły jak eksploatacja 803N czy obsługa linii komercyjnej. No i trzeba zazanczyć, że na sieci funkcjonują aż 3 spółki!

Ale powyższe ma mały związek z MZK Pabianice Obrazek
Proszę więc powrócić do tematu, zanik ktoś się o to upomni Obrazek Ha ha.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
michal-pab
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pn 12:33, 25 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: michal-pab »

No nasi jak zwykle górąObrazek Ciekawie by się zapowiadała relacja tramwajowa między Łodzią a WarszawąObrazek ...chyba byśmy wtedy pobili metro w Tokio:))))
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Hmmm... Trzeba było nagłośnić tą propozycje przed wyborami Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Jest jakaś większa w kraju od Telefonicznej?
michal-pab
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pn 12:33, 25 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: michal-pab »

Skoro odcinek 34 km. tramwaj pokonuje w 100min, to ok.180-200km. do Warszawy = 600min.= 10h.Obrazek Ciekawe na ilu przystankach byśmy się zatrzymali:D i ciekawe jak byśmy wytrzymali w razie potrzeb...Obrazek Zawsze można iść na pieszo!!!Obrazek
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

rkplodz pisze:Jest jakaś większa w kraju od Telefonicznej?

No największa. Nie wiem czy nawet nie w Europie :)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Trudno mi powiedzieć.
Pewne źródła podają, że Telefoniczna jest największa.
No bo jest - jak patrzeć pod kątem sieci wąskotorowych.
Tylko, że nie wiem czy krakowska Nowa Huta nas nie prześciga w wielkości. O ile się nie mylę to jest mała różnica, ale na korzyść Nowej Huty.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Jeżeli chodzi o zajezdnie to najwieksza w Polsce to Telefoniczna coś ok 32hektarów. Nie jestem pewien Europy ale zaryzykuje i powiem że i w Europie Obrazek Choć ostatnio było mówione to na dniach otwartych ale oczywiście znów zapomniało mi się jak to jest z nią ObrazekObrazek
michal-pab
Coś mówi
Posty: 26
Rejestracja: pn 12:33, 25 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: michal-pab »

gdzie jest ta Telefoniczna??
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Wsiadasz w 15 jedącą z Kurczaków i jedziesz do końca - jesteś na Telefonicznej Obrazek Ewentualnie można to samo zrobić jadąc 12 lub 43 w kierunku Stoków.
Telefoniczna jest trochę 'w polach', ale widać tą zajezdnię z dala - dzięki oświelteniu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

michal-pab pisze:No nasi jak zwykle górą
Cieszy mnie to, że mamy nowy tabor i najdłuższe linie tramwajowe w Polsce, ale co z tego skoro nie mamy odpowiedniej infrastruktury w mieście sprzyjającej komunikacji miejskiej - inne polskie miasta mają. O autobusy natomiast mało, co dbają. Przykład to odkurzacze. W Krakowie są zadbane, mało awaryjne. W Warszawie wysyłają do Jelcza na NG "spełniające normę" Tantusa (Mastero - w przypadku gniotów) lub przynjamniej wymieniają stare części, montują nowe wyświetlacze, siedzenia itd. Podobnie ze starszymi Volvo B10L/B10LA. Tak naprawdę to są one bardziej solidne od 7000. Niestety od jakiegoś roku są poważnie zaniedbywane, robią się hałaśliwe jak M181MB, itd.
Gość

Post autor: Gość »

Telefoniczna ma największą powierzchnię w kraju, ale niekoniecznie największą długość torów.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Czy oprócz Regionu Łódzkiego i Górnego Śląska gdzieś jeszcze w Polsce funkcjonuje coś takiego jak tramwaj podmiejski?
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Post autor: Myszon »

ZTCP to w Warszawie były niedawno plany budowy linii podmiejskich do Legionowa, Konstancina, Starych Babic i Łomianek.

http://www.skyscrapercity.com/archive/index.php?t-208782.html

Ciekawe, co z tego zostało...

Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

praktycznie nie istnieje.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

W tej chwili dłubią na trasie z Banacha na Gocławek (Jerozolimskie).
Tyle, że trasa ta już istnieje.

Najpoważniejsze zadanie to Most Północny i trasa tramwajowa na Tarchomin od Żerania i od Huty (tzn będzie to węzeł Młociny).
Później być może po raz trzeciw historii trmawaj dojedzie do Wilanowa.
A wyjście z tramwajem poza Warszawę to piękna i daleka wizja,
ale warto ją mieć.

Przed II wojną przedsiębiorcy warszawscy (i nie tylko) mieli wizję wybudowania wąskotorówek do wszystkich większyć okolicznych miast.
Część miała być dwutorowa i zelektryfikowana !
Trasy miały się zaczynać przy końcowych przystankach tramwajów miejskich, a ponadto miały być spięte przez linię pierścieniową.

Jak wiadomo powstały linie do Radzymina, Jabłonny, Piaseczna, Konstancina, Otwocka i Karczewa. (Tyle, że były to "klasyczne" waskotorówki, tj jednotorowe. niezelektryfikowane).
Ostatnią, do Radzymina zdemontowano w 1974, a jej miejsce zajęły nowoczesne i wygodne PKS-y...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Hmm - ISTNIAŁO jeszcze sporo innych połączeń podmiejskich na zlikwidowanych sieciach. Jak chcecie po krótce przedstawię Wam ich historię.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
JAROMIR_9700
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: JAROMIR_9700 »

Pewnie ze chcemy:)
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Strasznie lubie czytać o historii komunikacji. Choć lekcję historii też w szkole lubiłem. Napisz profesorze , napisz
smugler1990
Stały bywalec
Posty: 279
Rejestracja: czw 18:34, 25 maja 2006

Post autor: smugler1990 »

Tak wogóle to jest pare opracowań o łódzkim węźle kolejowym-np. wydawnictw Piątek Trzynastego.Co do tramów to książka pana Wojciecha Źródlaka Tramwaje Podmiejskie
wydawnictwa Emi-Press
ODPOWIEDZ