[Warszawa] Tramwaje z Pesy prawie gotowe

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

[Warszawa] Tramwaje z Pesy prawie gotowe

Post autor: mamadoo »

Warszawskie tramwaje z Pesy są już prawie gotowe i informuje o tym strona Tramwajów Warszawskich. Co ciekawe w stolicy pojawi się kolejny schemat malowania tramwajów (a jest ich już przynajmniej pięć). Mam nadzieję, że łódzkie pesiaki nie wprowadzą podobnego chaosu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Pierwsza PESA już dotarła do Warszawy.
http://www.przegubowiec.com/galeria/thumbnails.php?album=248
Ta wersja kolorystyczna mi się nie podoba, jest jakaś ciemnawa taka. Nie za bardzo pamiętam jaki kolor będą miały nasze PESY, mógłby mi ktoś przypomnieć? Wnętrze niezłe, najbardziej mi się podobają tablice w środku, ciekawe czy takie będą i u nas. Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Gazeta Wyborcza pisze:W poniedziałek rano do zajezdni na Woli przyjechał z Bydgoszczy pierwszy z 15 nowoczesnych wagonów, które zamówiły Tramwaje Warszawskie. Jest najdłuższy w Polsce, ma sześcioro drzwi, cztery przeguby i niską podłogę od początku do końca
Zobacz powiekszenie
Fot. Filip klimaszewski / AG Zobacz powiekszenie
Z samego rana w zajezdni na Woli wielkie poruszenie. Przedługi 32-metrowy tramwaj z sześciorgiem drzwi i czterema przegubami miał być przed godz. szóstą. Jednak na remontowanym odcinku drogi laweta z fabryki w Bydgoszczy złapała gumę. Trzeba było wymieniać trzy opony. A teraz zbliża się poranny szczyt komunikacyjny i policja może nie wpuścić monstrum do Warszawy.

Kwadrans po siódmej w bramie zajezdni czeka z aparatem fotograficznym prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos. W lutym zeszłego roku podpisał z Pesą kontrakt wart ok. 90 mln zł. Dzięki temu stolica dostanie wreszcie wagony, do których nie trzeba się wspinać po schodach - podłoga jest obniżona we wszystkich drzwiach. To już standard w europejskich miastach, takie tramwaje kursują też po Łodzi, Krakowie i Poznaniu. Nasze będą jednak najdłuższe w Polsce. Obliczone są na 211 pasażerów, dla 63 są fotele. W ostatniej chwili fabryka dołożyła klimatyzację.

Zgrabny, ale ciemny

Nagle na środku skrzyżowania Wolskiej z Młynarską staje samochód z migającym kogutem. Laweta wolno pokonuje ostry zakręt i zaczyna się kilkugodzinny przeładunek tramwaju na tory.

- Śliczny jest! - zachwyca się pani Grażyna, kadrowa z zajezdni. - Tylko współczuję paniom, które będą myły te olbrzymie szyby - pokazuje na kabinę motorniczego z panoramicznym oknem o opływowych kształtach.

Wiceprezes Pesy Jerzy Korycki krąży i robi zdjęcia: - Ten projekt powstał w naszym zakładzie od pustej kartki. To dla nas historyczna chwila: pierwszy wagon dla Warszawy - cieszy się, bo po stolicy na następne skusiła się Łódź.

Wcześniej krótsze tramwaje tego typu Pesa dostarczyła do Elbląga. Według prezesa Koryckiego sprawują się tam bez zarzutu. Warszawskie mają oczywiście inne barwy: ciemnoczerwone z żółtymi akcentami nad drzwiami i niektórymi oknami po drugiej stronie. Kolorystykę zaproponowaną przez designerów Pesy zdominowały, niestety, czarne i popielate pasy od dołu i góry oraz jasnoszare przeguby. W porównaniu z niemal całkowicie żółtymi wagonami sprowadzanymi ostatnio ten wydaje się mało warszawski.

Którędy w drogę?

Ponure kolory nowego tramwaju zwróciły też uwagę motorniczego Eugeniusza Omietańskiego. Wczoraj wieczorem po próbach w zajezdni na Woli jako pierwszy miał nim pokierować do zajezdni na Mokotowie. Tam będzie garażować cała piętnastka, która w Warszawie powinna być w komplecie do października.

Według prezesa Karosa pierwszy wagon wyruszy na miasto być może jeszcze w lipcu - czeka wciąż na homologację. Niewykluczone, że zobaczymy go na trasie linii 36, którą podczas remontu ul. Puławskiej zapowiadanego na drugą część wakacji znów pojadą składy trójwagonowe.

Docelowo nowe tramwaje powinny kursować po przebudowanych torach w Al. Jerozolimskich. I tu pojawia się niecodzienny problem. Szefowie Tramwajów Warszawskich uważają, że dla sprowadzanego z Bydgoszczy taboru powinna powstać specjalna linia między Gocławkiem a pętlą przy ul. Banacha na Ochocie. Urzędnicy przekonują, że wymaga tego Unia Europejska, która dokłada się i do remontu tego odcinka, i do samych wagonów.

Protestuje jednak Zarząd Transportu Miejskiego. - Bo jak wytłumaczyć pasażerom, że nagle, gdzieś na Grójeckiej, mają się przesiadać i jechać starymi wagonami na Okęcie? - pyta Andrzej Franków z ZTM, który odpowiada za przebieg linii. Proponuje, żeby tramwaje jeździły popularnymi liniami 9 i 25. A absurdalny problem powinien jego zdaniem rozstrzygnąć wojewoda, który przekazał Tramwajom unijne dotacje.
Ale się wkurzyłem :twisted: Następne nadużycie GW. "Najdłuższy w Polsce", akurat, my mamy przecież GT8 :D Malowanie ciemne, nieciekawe, no i patyk pod włos i na przodzie. Ohyda...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

A mnie zastanawia który to model w Krakowie jest w 100% niskopodłogowy...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Właśnie, nasze PESY też będą miały odwrotnie patyk? Oby nie... Mam wrażenie, że u nas sieć by się zaraz pozrywała. miejscami za luźna.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Tak sobie oglądam ów PESĘ... Ładne to jest?
Mi jakoś 'neutralne'.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W Łodzi będzie inna kolorystyka.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

No napewno Obrazek
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Przód brzydki. Szkoda, że nie możemy zaprojektować włanej kolorystyki, jak to miało miejsce w przypadku Citków. Nie wiem po co ta czerń.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przecież można było wybrać jedno z bodajże czterech malowań. Zawsze coś.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Można (w sensie MPK mogło) było wybrać co się chciało. Producent może zasugerować pewne wzory (Bombardier zdaje się też to zrobił), ale to zamawiający ma ostatnie słowo...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie przesadzajmy. Nie będą takie brzydkie. I tak najwięcej czasu będzie się spędzało w środku.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Pewnie, że nie będą brzydkie - ale to kwestia gustu...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

O gustach się rzekomo nie dyskutuje Obrazek
Mi Pesa jest neutralna.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
lukas.j
Coś mówi
Posty: 27
Rejestracja: śr 13:28, 21 mar 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: lukas.j »

Zapewne prochu nie wynalazłem, ale te Pesy według mnie do złudzenia przypominają Cityrunnery (chodzi mi głównie o układ drzwi). Jeżeli układ funkcjonalny w środku jest również podobny (na modelu wydaje się identyczny) to zapowiada się dosyć nieciekawie. W Cityrunnerach układ siedzeń oraz "brak" miejsca w środku dla pasażerów stojących na dłuższą mętę może zniechęcić do podróżowania tymi wagonami.
No, ale poczekamy zobaczymy.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Wydaje mi się, że w sytuacji, gdy wagon jest w całości nikopodłogowy, miejsce dyktują wózki, których obydowy wystają w wagonie. Rewolucji to już wtedy za bardzo zrobić nie można, chyba, że kosztem ilości siedzeń.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

I tak nasze pesy będą ładniejsze. Bardzo podobają mi się barwy elbląskich pes.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Czy ja dobrze zrozumiałem, że w Wafce będą potrójniaki? Obrazek

Rzeczywiście, układ wnętrza Citków pozostawia wiele do życzenia. Brakuje tzw. rzeźni - miejsca dla wózków i osób stojących naprzeciw drzwi. Powinny być w Pesach, a może i w Cityrunnerach dałoby się coś zrobić? Powinny być przy wszystkich drzwiach oprócz pierwszych.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Kazik pisze:Czy ja dobrze zrozumiałem, że w Wafce będą potrójniaki? :)

Rzeczywiście, układ wnętrza Citków pozostawia wiele do życzenia. Brakuje tzw. rzeźni - miejsca dla wózków i osób stojących naprzeciw drzwi. Powinny być w Pesach, a może i w Cityrunnerach dałoby się coś zrobić? Powinny być przy wszystkich drzwiach oprócz pierwszych.
Oprócz pierwszych i ostatnich. ;)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Dziś w Warszawie nowe wagony miały wyjechać na ulice, ale im się nie udało. Spece z Pesy zakazali wyjazdu tłumacząc to błędami w czasie budowy, od razu przystąpiono też do naprawy. Nie chciano jednak powiedzieć co było źle i czy zagrażało to bezpieczeństwu pasażerów. (za: TVP)
ODPOWIEDZ