[Warszawa] Zamknięcie Al. Jerozolimskich

Forum o ważnych wydarzeniach komunikacji poza regionem łódzkim.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

[Warszawa] Zamknięcie Al. Jerozolimskich

Post autor: SzK »

16 czerwca, w związku z remontem, planowane jest zawieszenie ruchu tramwajów na Al. Jerozolimskich.
A ponieważ na całej ich długości (jeśli chodzi o tramwaje)
nie ma skrętów, zamknięta zostanie cała główna oś komunikacyjna Warszawy.
A co to znaczy można sobie wyobrazić przytaczając liczbę tramwajów kursujących tam w szczycie: 48 / h.

Nie możliwe jest więc wepchnięcie tej liczby kursów na przebiagąjący równolegle Most Śląsko-Dąbrowski, gdzie w szczycie kursuje
30 tramwajów na godzinę.
Ponadto torowisko nie jest tam wydzielone (w czasie remontu ma być oddzielone namalowanymi pasami).

Zmiany tras mają ponoć wyglądać następująco:

7 z Kawęczyńskiej do Ronda Waszyngtona bez zmian, dalej Waszyngtona, Grochowską na Gocławek.

8 z Górczewskiej do Placu Zawiszy - bez zmian, dalej Grójecką do Banacha.

9 z Okęcia do Placu Zawiszy - bez zmian, dalej Towarową, Solidarności, mostem Śląsko Dąbrowskim - Solidarności - Targową - Zieleniecką - Grochowską na Gocławek.

20 z Boernerowa skrócona do Koła -
cel: zmniejszenie liczby tramwajów na Placu Zawiszy i Placu Narutowicza.
Trasa będzie liczyć 11 przystanków i 13 minut... Frekwencja może spaść
w okolice 0.

22 z Huty do Placu Zawiszy bez zmian, dalej Grójecka - Krakowska na Okęcie

24 - z Bemowa do Placu Zawiszy - bez zmian, dalej Grójecką do Placu Narutowicza.

25,43 - zawieszone

32 Czynszowa - Stalowa - 11 Listopada - Targowa - Solidarności - Marszałkowska - Nowowiejska - Filtrowa - Plac Narutowicza

4 (nowa linia) - Żerań Wschodni (jak 25) - ... - Dworzec Wileński - Solidarności - Marszałkowska - Puławska - Wyścigi

46 (nowa linia, szczytowa) Ratuszowa - Targowa - Solidarności - Wolska - cm.Wolski

Ciekawostką będzie przywrócenie do życia relacji skrętu na Placu Bankowym z ul. Solidarności w ul. Marszałkowską
i to dla dwóch linii: 4 i 32. Będzie się działo.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Coś nt. autobusów zastępczych?
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

(Informacja za "Dziennikiem")

Linie zastępcze
204 Plac Narutowicza - Grójecka - Jerozolimskiego - Most Poniatowskiego - Rondo Waszyngtona
205 Os. Górczewska - Lazurowa - Połczyńska - Wolska - Kasprzaka - Prosta - Świętokrzyska - E.Plater - Jerozolimskie - Bracka - Plac Trzech Krzyży

Ponadto zmiany dotyczą linii kursujących przez Most Śląsko-Dąbrowski, który będzie stanowił główną przeprawę przez Wisłę dla Tramwajów:
160, 192 - przez most Świętokrzyski zamiast przez Śląsko - Dąbrowski
170, 307 - przez most Gdański zamiast przez Śląsko - Dąbrowski
512 - przez most Poniatowskiego zamiast Śl.-D.
125 - z Międzylesia do Dworca Wileńskiego bez zmian, dalej Solidarności, Radzymińską, Trocką do pętli Targówek.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Linia 20. ma kursować co 10 minut, co może przysporzyć jej pasażerów.
Nie byłbym pewien co do podanych objazdów 8 i 24, natomiast proponowana trasa zastępczej 205 jest, niestety, bez sensu (koncertowo dubluje się ze 105-tką)...
Coś tam zapowiadano, że policja ma zwrócić szczególną uwagę na przestrzeganie trampasa, co nie dziwi w takiej sytuacji.

Oj będzie się działo. Dobrze, że mnie wtedy tu nie będzie Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Co do ósemki to możnaby ją zawiesić i wzmocnić 10-kę.
Kwestia ile ludzi dojeżdża do Placu Zawiszy, ale jest też 205.

Podobają mi się trasy linii nr 4 i 32.
Okaże się że tramwaje mogą skręcać na Bankowym.
Jeśli policja nie będzie pilnować, to trampas na moście Śl.-D nie będzie istnieć...

Jako ciekawostkę można chyba dodać iż 7-ka jako trzecia linia będzie
kursować tylko po prawej stronie Wisły.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Remont Jerozolimskich już zaczęli, a my wciąż na swój szybki tramwaj czekamy.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SzK pisze:Co do ósemki to możnaby ją zawiesić i wzmocnić 10-kę.
Kwestia ile ludzi dojeżdża do Placu Zawiszy, ale jest też 205.

Jest też 501 i od bólu jedna przesiadka.
Podobają mi się trasy linii nr 4 i 32.
Okaże się że tramwaje mogą skręcać na Bankowym.

Nic się nie okaże, bo pozwolenie na skręt jest tylko czasowe, na wakacje. Będą się tłumaczyć i było to możliwe jedynie dzięki wakacyjnemu spadkowi natężenia ruchu.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

ztm.waw.pl pisze: 4:
Wyścigi - Puławska - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Targowa - 11 listopada - Odrowąża - Budowlana - Rembielińska - Żerań Wschodni


uruchomienie postulowanego przez pasażerów bezpośredniego połączenia centrum Pragi z ciągiem ul. Marszałkowskiej,
zastąpienie zawieszonej linii 25 w relacji Praga - Śródmieście oraz linii 524 w relacji Bródno - Śródmieście,
zwiększenie podaży miejsc na ul. Puławskiej (także w kontekście remontu tej ulicy, który spowoduje poważne utrudnienia w ruchu kołowym i wynikającą z tego potrzebę zasilenia trakcji tramwajowej),
zwiększenie podaży miejsc na moście Śląsko-Dąbrowskim po wprowadzeniu wydzielonego torowiska.

7:
Kawęczyńska - Kijowska - Targowa - al. Zieleniecka - rondo Waszyngtona - al. Waszyngtona - Grochowska - Gocławek


wycofanie z zamkniętego dla ruchu ciągu Al. Jerozolimskich,
zastąpienie linii 22 i 24 w al. Waszyngtona.

8:
Os. Górczewska - Powstańców Śląskich - Połczyńska - Wolska - Skierniewicka - Kasprzaka - Prosta - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - Banacha


wycofanie z zamkniętego dla ruchu ciągu Al. Jerozolimskich,
skrócenie trasy przy zachowaniu możliwości przesiadki do linii zastępczej Z-1 oraz do pociągów na stacji WARSZAWA OCHOTA.

9:
Okęcie - Grójecka - pl. Zawiszy - Towarowa - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Targowa - al. Zieleniecka - rondo Waszyngtona - al. Waszyngtona - Grochowska - Gocławek


wycofanie z zamkniętego dla ruchu ciągu Al. Jerozolimskich,
skierowanie na najkrótszą trasę objazdową,
zwiększenie podaży miejsc na moście Śląsko-Dąbrowskim po wprowadzeniu wydzielonego torowiska.

20:
Boernerowo - Kaliskiego - Dywizjonu 303 - Koło


skrócenie trasy celem wycofania z ul. Towarowej (w razie utrzymania bez zmian trasy linii 20 zaistniałoby ryzyko przekroczenia przepustowości odcinka),
dzięki zwiększeniu częstotliwości kursowania koordynacji rozkładów jazdy umożliwienie wygodnej przesiadki do linii 24 jadącej w kierunku pl. Zawiszy.

22:
Huta - Nocznickiego - Wólczyńska - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Okopowa - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - al. Krakowska - Okęcie


wycofanie z zamkniętego dla ruchu ciągu Al. Jerozolimskich,
zmiana trasy przy zachowaniu możliwości przesiadki do linii zastępczej Z-1 oraz do pociągów na stacji WARSZAWA OCHOTA,
zastąpienie linii 7 na odcinku ul. Grójeckiej od pl. Zawiszy do ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.

24:
Nowe Bemowo - Powstańców Śląskich - Radiowa - Obozowa - Młynarska - al. Solidarności - Towarowa - pl. Zawiszy - Grójecka - pl. Narutowicza


dowóz z Bemowa do pl. Zawiszy (możliwie najdalej po trasie podstawowej) - przesiadka na pociąg (Warszawa Ochota), przesiadka na autobus zastępczy Z-1;
skrócenie do najbliżej położonej pętli (pl. Narutowicza) - istotne dla linii z dużą częstotliwością kursowania (w szczycie 6min.);
połączenie z linią 20 (skrócona do pętli Koło);
zastąpienie przez linię 7 i 9 na odcinku Gocławek - rondo Waszyngtona.

25:
zawieszenie kursowania


Linia zostanie zastąpiona przez linię zastępczą Z-1, kolej podmiejską oraz linie 512 i 517 na ciągu al. Jerozolimskich oraz przez linię 4 w relacji centrum Pragi - Śródmieście.

32:
Czynszowa - Dw. Wileński - most Śląsko-Dąbrowski - Marszałkowska - Nowowiejska - Filtrowa - pl. Narutowicza
Schemat trasy linii 32


wzmocnienie połączenia Śródmieścia z centrum Pragi;
optymalne wykorzystanie skrętu na placu Bankowym;
odciążenie ulicy Towarowej, gdzie po skierowaniu na trasę objazdową linii 9 mogłoby nastąpić przekroczenie przepustowości;
na odcinku plac Narutowicza-Dworzec Wileński, 32 zostanie zastąpione przez linię 9.

46:
Ratuszowa-ZOO - Ratuszowa - Targowa - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - al. Solidarności - Wolska - Cm. Wolski


Zasilenie komunikacji tramwajowej na najbardziej obciążonym ciągu Trasy W-Z.


Zmiany tras linii autobusowych
Z-1:
pl. Narutowicza - Grójecka - pl. Zawiszy - Al. Jerozolimskie - most i al. Poniatowskiego - rondo Waszyngtona
Schemat trasy linii Z-1


zastąpienie linii tramwajowych na całym odcinku wyłączonym z ruchu,
umożliwienie dogodnych przesiadek do linii tramwajowych na rondzie Waszyngtona oraz na pl. Zawiszy.

114:
Bródno-Podgrodzie - Chodecka - Wyszogrodzka - Bartnicza - Wysockiego - Toruńska - most Grota-Roweckiego - Wybrzeże Gdyńskie - Krasińskiego - pl. Wilsona - Słowackiego - Żeromskiego - Przybyszewskiego (powrót: Oczapowskiego - al. Reymonta) - Kasprowicza - Huta


zapewnienie dogodnego skomunikowania Bródna i Bielan ze stację metra PL. WILSONA,
uruchomienie częstej linii dowozowej do metra dla Bródna i Bielan,
zastąpienia linii 524 na północnym odcinku trasy.

125:
Międzylesie - al. Dzieci Polskich - Żegańska - Pożaryskiego - Kajki - Bronisława Czecha - Płowiecka - Grochowska - Zamoyskiego - Sokola - PKP Stadion - most Świętokrzyski - Zajęcza - Dobra - Tamka (powrót: Tamka) - Świętokrzyska - Prosta - Kasprzaka - Ordona (powrót: Kasprzaka) - Wolska - Połczyńska - Szeligowska - Lazurowa - Os. Górczewska


skierowanie na najkrótszą trasę objazdową umożliwiającą utrzymanie najważniejszych relacji, które zapewniała linia 125,
ograniczenie do minimum pokrywania się trasy z trakcją szynową,
usprawnienie dojazdu z Jelonek i Woli do stacji metra ŚWIĘTOKRZYSKA
utworzenie w węźle przesiadkowym do/z metra wspólnego przystanku dla linii 125 i 506 jadących w kierunku Jelonek.

138 (połączenie z linią 192):
Utrata-Skład - Zabraniecka - Utrata - Zabraniecka - Naczelnikowska - Radzymińska - Ząbkowska - Targowa - al. Zieleniecka - Francuska - Zwycięzców - Wał Miedzeszyński - Trasa Łazienkowska - Waryńskiego - Puławska - Madalińskiego - Wołoska - Rzymowskiego - Gotarda - Kłobucka - Poleczki - Łączyny - Wyczółki


zmniejszenie natężenia ruchu autobusów na ul. Krakowskie Przedmieście,
likwidacja dublowania przez linię 192 szeregu linii tramwajowych na ciągu al. Niepodległości,
lepsze skomunikowanie Mokotowa z ciągiem Trasy Łazienkowskiej,
uproszczenie przebiegu i skrócenie czasu przejazdu w rejonie pl. Unii Lubelskiej dla autobusów jadących w kierunku Utraty.
Na odcinku nieobsługiwanym przez linię 138 linia 192 zostanie zastąpiona przez linie tramwajowe 10, 17, 33.


160:
Targówek - Pratulińska - Handlowa - Ossowskiego - Gorzykowska - Radzymińska - al. Solidarności - Targowa - Kłopotowskiego (powrót: al. Solidarności) - Jagiellońska - PKP Stadion - Sokola - most Świętokrzyski - Zajęcza - Dobra - Tamka (powrót: Tamka) - Świętokrzyska - Emilii Plater - Dw. Centralny


skierowanie na najkrótszą trasę objazdową
zmniejszenie natężenia ruchu autobusów na ul. Krakowskie Przedmieście
zapewnienie dowozu mieszkańcom Pragi i Targówka do stacji WARSZAWA STADION

170:
Elsnerów - Swojska - Księcia Ziemowita - Naczelnikowska - Radzymińska - Ząbkowska - Targowa - Ratuszowa (powrót: Inżynierska - Wileńska) - Dąbrowszczaków - pl. Hallera - Jagiellońska - most Gdański - Słomińskiego - Okopowa - Powązkowska - Rudnickiego - Kochanowskiego - Conrada - Chomiczówka / Cm. Północny


skierowanie na najkrótsza trasę objazdową,
dogodne skomunikowanie Chomiczówki ze stację metra DW. GDAŃSKI.

174:
pl. Hallera - Dąbrowszczaków - Inżynierska - Wileńska (powrót: Ratuszowa) - Targowa - Kłopotowskiego (powrót: Okrzei) - Wybrzeże Szczecińskie - most Świętokrzyski - Zajęcza - Dobra - Tamka (powrót: Tamka) - Świętokrzyska - al. Jana Pawła II - Chałubińskiego - al. Niepodległości - Domaniewska - Modzelewskiego - Orzycka - Gotarda - Bokserska


zmniejszenie natężenia ruchu autobusów na ul. Krakowskie Przedmieście,
zwiększenie podaży miejsc w relacji centrum Pragi - ul. Świętokrzyska,
dzięki zwiększeniu częstotliwości zastąpienie linii 524 na Służewiu.

178:
Regulska - Regulska - Sosnkowskiego (powrót: Spisaka - Regulska) - Kościuszki - Dzieci Warszawy - Ryżowa - Bolesława Chrobrego - Popularna - Al. Jerozolimskie - al. Prymasa Tysiąclecia - Kasprzaka - Prosta - Świętokrzyska - Mazowiecka (powrót: Kredytowa - Jasna) - Królewska - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego - Szymanowska - Zakroczymska - Konwiktorska (powrót: Konwiktorska - Bonifraterska)


zastąpienie linii 174 i 192 w relacji Krakowskie Przedmieście - stacja METRO ŚWIĘTOKRZYSKA,
skomunikowanie ze stacją WARSZAWA URSUS (zmiana dotąd niewprowadzona ze względu na trwające prace drogowe na ul. Kościuszki).

307:
Utrata - Zabraniecka - Księżnej Anny - Rzeczna - Księcia Ziemowita - Naczelnikowska - Radzymińska - Ząbkowska - Targowa - Ratuszowa (powrót: Inżynierska - Wileńska) - Dąbrowszczaków - pl. Hallera - Jagiellońska - most Gdański - Słomińskiego - CH Arkadia


Wycofanie na okres wakacji ze słabo wykorzystywanego przez pasażerów odcinka trasy (NOWE BEMOWO - rondo Radosława).


512:
Zacisze - Młodzieńcza - Codzienna - Radzymińska - al. Solidarności - Targowa - al. Zieleniecka - al. i most Poniatowskiego - Al. Jerozolimskie - Raszyńska - Żwirki i Wigury - Pruszkowska (powrót: Korotyńskiego - Mołdawska - Racławicka) - Pawińskiego - Dickensa - Szczęśliwice


skierowanie na najkrótsza trasę objazdową,
uzgodnienie rozkładu jazdy z linią 517 celem zastąpienia linii tramwajowych (głównie linii 25) na ciągu: Targowa - al. Zieleniecka - most. Poniatowskiego - Al. Jerozolimskie (do pl. Zawiszy).

524:
zawieszenie kursowania


Linia zostanie zastąpiona przez linie:
114 na Bródnie i Żoliborzu,
metro i 4 w środkowej części trasy,
4 w relacji Bródno - Śródmieście oraz na ciągu ul. Puławskiej,
174 (ze zwiększoną częstotliwością) na Służewiu.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

I znowu ta Łódź! Warszawski remont Alej, mimo że, nie prowadzony od jedej do drugiej granicy miasta został o wiele lepiej zaplanowany niż projekt ŁTR. Znacznie wcześniej znane były linie zastępcze, wprowadzono specjalne priorytety dla komunikacji miejskiej (specjalne buspasy na Alei Solidarności). A w Łodzi? MPK zaplanowało już linie zastępcze, których trasy tradycyjnie mogą okazać się zupełnie niefunkcjonalne?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Cóż, nie wiem jak z przetargami w Warszawie, ale w Łodzi dzięki "wątpliwościom" UZP praktycznie do ostatniej chwili nie można ustalić harmonogramu prac Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

mamadoo pisze:... wprowadzono specjalne priorytety dla komunikacji miejskiej (specjalne buspasy na Alei Solidarności).

Spokojnie, spokojnie, buspasów na Solidarności jeszcze nie ma ;)
Pochwalimy jak będą.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Ja jak zwykle o rozkładzie jazdy:)

Wakacyjny rozkład wprowadzony zostanie wraz ze zmianami tras związanych z remontem. I nawet jest to niegłupie, po co zmieniać jeszcze raz za tydzień - dwa.

Dla tramwajów obowiązuje częstotliwość 6/7,5/10 lub 12/15/15
(zamiast 5/7,5/10 i 10/ 15/ 15 - szczyt/ międzyszyt / wieczór).

Są wyjątki
Linia nr 1 kursująca wg wersji 5-10-5-10.../15/15
będzie kursować wg planu 6/15/15.

Linia 20
będzie kursować co 10 minut w skróconej relacji Boernerowo - Koło, jako "dowozówka".
(normalnie co 20/30/30)

Linia 21
zwiększenie częstotliwości do 12/15/15
(normalnie 20/20/30)

Linia 32
W dzień wolny zwiększenie częstotliwości z 30 do 15 minut.

Linia 36
W dzień roboczy 12/15/15 (ostatnio 5/7,5/10)

Linia 46
Kursuje w dni robocze między 6 a 9 co 12 minut.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Lato wielkich remontów w Warszawie

Warszawiacy mają w piątek ostatni dzień na to, żeby zorientować się, czym i którędy jeździć od soboty po mieście. W Al. Jerozolimskich przynajmniej do połowy października przestaną kursować tramwaje. Na wielu głównych ulicach ubędzie miejsca dla prywatnych samochodów - fory ma komunikacja miejska

To bodaj największa rewolucja komunikacyjna w centrum od lat 80., gdy tramwaje nie mogły kursować Alejami z powodu remontu mostu i wiaduktu Poniatowskiego. Możemy się pocieszyć - wtedy znikły stąd aż na cztery lata, teraz nie będzie ich przez cztery miesiące. Choć kto wie, czy nie dłużej, jeśli remont torów między pl. Zawiszy a rondem Waszyngtona przyniesie jakieś niespodzianki. Krakowska firma ZUE wykona go za unijne dotacje nowatorską metodą. Żeby tramwaje mniej hałasowały, pierwszy raz szyny mają być zanurzone w elastycznej masie.

Co kilka tygodni trzeba będzie zamykać kolejne skrzyżowania Alej, bo na nich też trzeba wymienić tory: • od 16 do 30 czerwca: trzy z czterech pasów na rondzie Waszyngtona (przejazd z al. Zielenieckiej do Francuskiej) • od 30 czerwca do 13 lipca: wschodnia część skrzyżowania z ul. E. Plater i placu Zawiszy (przejazd z Raszyńskiej do Towarowej będzie możliwy tymczasową jezdnią obok ronda) • od 14 do 27 lipca: skrzyżowanie z Kruczą i rondo u zbiegu al. Jana Pawła II i Chałubińskiego • od 28 lipca do 10 sierpnia: zachodnia połowa skrzyżowania z ul. E. Plater oraz całe rondo de Gaulle'a (przejazd z Nowego Światu na pl. Trzech Krzyży przez Bracką, a z powrotem tymczasową jezdnią obok ronda) • od 11 do 20 sierpnia: skrzyżowanie z Marszałkowską (przejazd tymczasowymi jezdniami po wschodniej i zachodniej stronie ronda). Ponadto w dwa sierpniowe weekendy nieprzejezdna będzie południowa jezdnia ul. Banacha od Grójeckiej do Pawińskiego. Zaś w październiku - pozostałe połówki ronda Waszyngtona i pl. Zawiszy.

Pasy dla tramwajów i autobusów

W czasie remontu na moście i wiadukcie Poniatowskiego już od 16 czerwca nieprzejezdne będą pasy przylegające do torowiska. Ruch ma się odbywać tylko jednym pasem z każdej strony jezdni. Od ronda de Gaulle'a do pl. Zawiszy nie wolno jeździć po prawej stronie obu jezdni - tam mają kursować wyłącznie autobusy.

Kierowcy muszą się też ewakuować z torów tramwajowych na Trasie W-Z i z prawego pasa Targowej między al. Zieleniecką a Dworcem Wileńskim. Tam już w czwartek wyklejano wielkie napisy: "Bus". Rano służby miejskie miały odprawę z policją, żeby wyznaczyć miejsca, gdzie pojawią się patrole dyscyplinujące właścicieli prywatnych samochodów.

Z mostu Śląsko-Dąbrowskiego będzie wycofana większość autobusów. Zostaną tam tylko linie: 190 z centrum handlowego w Markach na Górczewską i 410 z Targówka na Bemowo i os. Groty.

Dodatkowo sygnalizacje świetlne na pl. Bankowym, pl. Zawiszy, Kercelaku i rondzie Waszyngtona zaczną działać według nowych programów.

Wszystkie zmiany są po to, by jak najwięcej osób przesiadło się do komunikacji miejskiej. Pasażerowie są zachęcani, by korzystać z podmiejskich pociągów. Ma to ułatwić dodatkowy przystanek dla autobusów w Al. Jerozolimskich koło dworca Powiśle i dodatkowe linie (125 i 160) podjeżdżające pod stację Stadion.

W pociągach podmiejskich w granicach Warszawy od 16 czerwca będzie można korzystać z biletów dobowych (dotychczas wolno było jeździć z 30- i 90-dniowymi). Na stacjach linii średnicowej między Dworcem Wschodnim a Zachodnim pojawią się wkrótce żółte kasowniki. Skasujemy w nich także jednorazowe bilety ZTM za 2,4 zł.

Pasażerowie WKD od Opaczy (tu dogodna przesiadka z linii 177) i Kolei Mazowieckich od Ząbek (możliwe przesiadki z linii 199) w sobotę zaczną jeździć z tańszymi biletami miejskimi - do tej pory musieli kupować osobne na kolej i komunikację w Warszawie.

Więcej niskopodłogowców, nowe rozkłady

Przy okazji ZTM wprowadza wiele zmian w komunikacji. Po siedmiu latach w sobotę wraca czwórka skręcająca z pl. Bankowego na Pragę. W piątek w południe miłośnicy komunikacji urządzają jej powitanie z występem kapeli podwórkowej na pętli przy Stalowej.

Od 16 czerwca w dni wolne od pracy będzie nas wozić już 596 niskopodłogowych autobusów (na 722 kursujących). W dni powszednie 708 na 1384, a na wiele linii (np. 102, 158, 174 czy 520) wyjadą wyłącznie niskopodłogowce.

Zgodnie z zapowiedziami ZTM zaczyna likwidację mało uczęszczanych przystanków na liniach przyspieszonych. Od soboty 408 i 506 zatrzymają się na Połczyńskiej przy Dźwigowej, a potem dopiero przy skrzyżowaniu ul. Kasprzaka i Prymasa Tysiąclecia. Na trasie tych linii zlikwidowany będzie też przystanek u zbiegu Lazurowej i Człuchowskiej na Jelonkach, a także na Kasprzaka przy Karolkowej (506). Na wielu innych przystankach (na Targówku Przemysłowym, a także przy moście Świętokrzyskim, na Saskiej Kępie i Służewcu) linie zwykłe zatrzymają się tylko „na żądanie”.

Zmieniają się rozkłady jazdy tramwajów, które przez wakacje mają kursować o kilka minut rzadziej. ZTM podzielił je na trzy grupy: • 1, 9, 17, 24 i 26 - jeżdżą co 6 min. (teraz co 5) w godzinach szczytu, co 7-8 min. poza szczytem, „dziewiątka” także w święta, co kwadrans w dni wolne od pracy • 20 - na skróconej trasie co dziesięć minut przez cały dzień i co 20-30 min. późnym wieczorem • pozostałe linie - co 12 min. w szczycie, co 15 min. poza szczytem i dni wolne.

Linie 2, 7, 8, 16, 19 i 27 będą zjeżdżać do zajezdni już ok. 21-22. Za to jedynka i 26 zaczną kursować do ok. godz. 1.45 w nocy.

(...)

Oczywiście zdam relację z funkcjonowania bus-trampasów ;)
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

SzK pisze:
Linia 32
W dzień wolny zwiększenie częstotliwości z 30 do 15 minut.

Linia 36
W dzień roboczy 12/15/15 (ostatnio 5/7,5/10)

W przypadku pierwszej linii wiąże się to ze zmianą trasy, a w przypadu drugiej z dodaniem "4" na większej częśći (tej bardziej obleganej) trasy.
Do tego trzeba dodać porządki w wielu rozkładach autobusów polegające na tworzeniu równych taktów. W Łodzi równe takty w rozkładach autobusów to jedynie bajka do poduszki dla dzieci Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Może to śmiały sąd, ale linie 4 i 32
odciążą metro od stacji Ratusz-Arsenał w stronę Centrum.
Spora część osób, które napływają ze wschodniej części Warszawy być może zrezygnuje z przesiadania się na metro
na rzecz bezpośredniej podróży tramwajem.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Zobaczymy na ile przyzwyczajenie (co jak co, ale ZTM wytrwale przyzwyczaja do przesiadek do metra) zwycięży z wygodą bezprzesiadkowej podróży. Choć myślę, że ta 4 z Bródna może być całkiem całkiem obłożona. Poczekamy- zobaczymy Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Od 25 czerwca zmienia się trasa linii 46.
Zamiast z pętli przy ul. Ratuszowej, trasa zaczyna się przy Dworcu Wschodnim, czyli:
46 Dworzec Wschodni - Kijowska - Targowa - Solidarności - ... - Cm. Wolski

źr.: www.ztm.waw.pl

Od lipca zaczyna się remont magistrali ciepłowniczej w Al.Niepodległości.
Zmienią się trasy linii 16,17,32,33, a 10-ka zostanie zawieszona.

16 Żerań FSO - ... - Chałubińskiego - Niepodległości - Nowowiejska - Filtrowa - Plac Narutowicza

17 Huta - ... - Chałubińskiego - Niepodległości - Nowowiejska - Filtrowa - Plac Narutowicza

32 Czynszowa - Stalowa - 11 Listopada - Targowa - Solidarności - Marszałkowska - Nowowiejska - Niepodległości - Chałubińskiego - Jana Pawła II - Prosta - Skierniewicka - Wolska - Połczyńska - Powstańców Śląskich - Górczewska
(ma zastąpić 10-kę na odciniu Górczewska - centrum)

33 Huta - ... - Chałubińskiego - Niepodległości - Nowowiejska - Marszałkowska - Puławska - Puławska - Wyścigi

Linia tramwajowa zastępcza
Z-9 Służewiec - Marynarska - Wołoska - Woronicza - Puławska - Wilanowska

Linia autobusowa zastępcza
Z-3 Służewiec - Marynarska - Wołowska - Rakowiecka - Niepodległości - Chałubińskiego - Dw. Centralny

źr: G.W.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Do zamknięcia torowiska w al. Niepodległości i na Wołoskiej należy dopisać remont ulicy Puławskiej na Mokotowie, zamknięcie wiaduktów na Trasie Toruńskiej i kilka innych remontów/prac. Tegoroczne wakacje w Warszawie upłyną pod znakiem niezłego sajgonu Obrazek

Co do trampasów: pierwszego dnia było ciężko, ale już wczoraj samochody nie wjeżdżały na wydzielone pasy i tramwaje śmigały aż miło Obrazek
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Dwa w jednym

Post autor: SzK »

Polecam schemat i przebieg trasy linii 32.
http://www.ztm.waw.pl/images/schematy/tramwaje.gif
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Kolejny etap

Post autor: SzK »

3 września rozpocznie się następny etap remontu trasy Goławek - Banacha (tj. m.in. Alei Jerozolimskich).
Dla tramwajów zamknięte zostaną odcinku
- Od Ronda Waszyngtona do Ronda Wiatraczna
- na ul. Banacha od Górjeckiej do pętli.

(Ponadto ruch przywrócony zostanie w Al. Niepodległości.)

Z tego powodu dojdzie do zmiany tras kilku linii, a ponieważ będzie już wrzesień to również częstotliwość kursowania niektórych z nich.
Pozostaje się przy "letnim" takcie 6 lub 12 minutowym w szczycie, oraz 7,5 lub 15 minutowym poza szczytem. (Wyjątkiem jest linia 20, która przez cały tydzień kursuje co 10 minut.)

A oto zmiany:

1 - Trasa skrócona do Placu Narutowicza.
Częstotliwość bez zmian - 6/15/15 (szczyt/międzyszczyt/wieczór)
2,3 - bez zmian
4 - zwięszkenie częstotliwości w szczycie z 12 do 6 minut.
6 - bez zmian
7 - zawieszona
8 - zamiast na Banacha pojedzie na Okęcie
9 - zamiast przez Rono Waszyngtona pojedzie ul. Grochowską
10 - odwieszenie (zakońćzenie prac w Al. Niepodległości)
13,15 - bez zmian
16,17 - powrót na stałą trasę
18,19,20 - bez zmian
21 - z Żerania FSO zamiast do Wiatracznej pojedzie na Kawęczyńską
w zastępstwie za sióemkę. Na Grochowskiej zastąpiona przez 9...
22 - bez zmian, czyli na zmienionej trasie Okęcie - Huta
23,24 - bez zmian
25 - bez zmian, czyli zawieszone
26,27 - bez zmian
28 - bez zmian, jest to nowa linia uruchomiona 6.08.2007r. zastępująca skrócone 103 na odcinku od Dworca Wchodniego do Placu Wilsona (choć samo 28 na Plac Wilsona nie zagląda).
32 - powrót na stałą trasę remontową tj. z Czynszowej do Placu Narutowicza ze skrętem na placu Bankowym.
33 - powrót na stałą trasę
35 - skrócenie do Placu Narutowicza (zamiast do Banacha)
36 - bez zmian
46 - skierowanie z powrotem do pętali Ratuszowa ZOO (zamiast na Dworzec Wschodni, gdzie pojedzie 21).
Dotychczas kursowała co 12 minut w godzinach porannych 6-8.
Teraz będzie kursować od godziny 6 do 20 (czyli prawie cały dzień),
z częstotliwością 6/7,5/7,5

Z ciekawostek liczbowych:
w związku ze zwiększeniem częstotliwości w szczycie linii 4,46 oraz niedawnym uruchomieniem linii 28 przez skrzyżowanie przy dworcu Wileńskim (Targowa z Solidarności) będzie przejeżdżać
150 składów / godzinę szczytu !
ODPOWIEDZ