Solbus SN11

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Tam są dwa skręty: by wjechać w miejsce na zdjęciu trzeba najpierw w prawo i dopiero potem w lewo i jest przystanek. Na pierwszym zdjęciu pierwszy skręt.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

U tych, którzy już załadowali to ze strony na TWB zadziała link. Dla tych co od razu chcą bezpośrednio - nie. Na dole strony ze zdjęciem masz kody do wklejania.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

IMHO w takie Solbusy nie warto iść, lepiej kupić wóz o 1 m krótszy, ale ogólnie lepszy - SU10. Jest w pełni niskopodłogowy (brak schodów = wygodniejsze poruszanie sie po wnętrzu) i ma drzwi w układzie 1-2-2 czyli najlepszym dla autobusu miejskiego używanego w Polsce (z pierwszych drzwi korzysta się stosunkowo rzadko, bardziej obciążone są pozostałe). Jestem wręcz za 1-2-2 w 12m i 1-2-2-2 w przegubach.

Co więcej żaden SU10 z moich wiadomości się nie spalił, a to dla MPK niezwykle ważne.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Teraz powinno już każdemu działać. Ukalo, dzięki za podpowiedź Obrazek
A co do SU 10 to one powinny być na miejscu Vero. Albo solniczki albo Vero, dwóch być nie może. A jak jest - wszyscy wiemy.
@px33: na trajtkach ze zdjęć, do których podałem link pierwsze drzwi są zablokowane. To rekompensata za brak kabiny. Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

IMO Vero nie są złe.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

ukalo pisze:Bez sensu. Jeśli 15-metrowce zamiast przegubów to na jakie linie?

Mam na myśli głównie te, gdzie są zarówno solówki, jaki i przeguby, czyli '52', '69', '76' a także '98'. IMO największą wadą tych pojazdów (oprócz średnicy zawracania) jest wąskie i długie przejście między 2. i 3. drzwiami, więc przystanki chyba nie mogą być za często.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Mogłyby być też na 75, 80, 81, 87 a może i na 85, chociaż nie jestem pewien czy nie powinny być tam tylko przeguby - solówki są tam bardzo często zapchane. Na 98 to wg mnie tylko w niedzielę by się nadawały(i to nie bardzo - rano duże obłożenie ze względu na autogiełdę).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Niestety nie ma raczej takiej opcji, żeby po zakupie Solarisów Urbino 15 wysyłane były na tylko niektóre linie ze względu na brak przeguba potrzebnego na ciasnych zakrętach. U nas w Łodzi coraz częściej można się zdziwić, co podjedzie na zastępstwo za inny autobus i jeśli np. nie będzie wolnego przeguba na taką linię jak 57 to podstawią Solarisa 15, który pęknie zwyczajnie na jakimś zakręcie.

Stwierdzam, że taki tabor w Łodzi jest niepotrzebny. Powinno być tylko jasno ustalone, że na linie obsługiwane przez solówki i przeguby, te pierwsze kursują tylko w szczycie, a te drugie przez cały dzień. Mówię - koło 12. i po 19. też bywa tłoczno.

Linie, na których powinny kursować solówki i przeguby według mojej propozycji to:
52, 65 (65A nie ze względu na zakłady przemysłowe na Nowych Sadach i częstotliwość, co 20 minut), 69A, 69B, 76, 78A (jest problem, bo najlepiej gdyby tą linię obsługiwały w 100% przeguby, jak 78, lecz taboru długiego może braknąć), 80, 80A, 83, 86.

75 - nie. Jakiś czas temu kilkukrotnie zmniejszono częstotliwość, a pasażerów jest sporo.

Z innej beczki: Trzeba coś zrobić z liniami 51 i 51A. Często do Zgierza jeździ krótki, a do Łagiewnik przegub (dni robocze) i to umyślnie. Wystarzy dodać jedną, czy dwie brygady i oprócz lepszej częstotliwości (co 10 minut na odcinku łódzkim) robimy porządek z obsługą przez dany typ autobusów.

Nie wiem czy poszli po rozum do głowy, czy to jednorazowy przypadek, ale w końcu do Strykowa przez Corning zamiast dwóch przegubów kursuje przegub i krótki, w tym przegub tylko do Corninga, krótki do centrum Strykowa przez Corning.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Najlepszą linia dla 15-stek jest wg mnie 85. tam by się zmieściły.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Np. na 98 pewnie też... tylko moim zdaniem kupowanie taboru który może jeździć jedynie po kilku trasach to pomyłka.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

tylko moim zdaniem kupowanie taboru który może jeździć jedynie po kilku trasach to pomyłka.

Czyli zakup, np. Vero też za takowy uważasz?

Moim zdaniem pomysł kupna pojazdów o pojemności większej niż krótkie i mniejszej niż przeguby jest bardzo dobry, chociażby ze względu na zużycie paliwa. A na rezerwy dla tych linii mogły by być przeguby.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

dobrze że kupili Vero ale trochę za dużo ich jest, wystarczyło by 10-12 sztuk
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Pewnie. Jeżdżą tylko na 62, 63, 84. Na L-ce mogłyby spokojnie jeździć, na 89 też.Na 93 po zwiększeniu częstotliwości w dni robocze także (szczytówka), w weekendy bez zmian.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Czyli zakup, np. Vero też za takowy uważasz?

Vero może pojechać na każdej trasie.
Podkreślę: trasie, nie linii.
Jeśli chodzi o linie - owszem, Vero nie da rady np. na 57, ale jest to niewiele większy absurd od Conecto na 63.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Vero nie powinno kursować na 62 na brygadach całodziennych, gdzie często jeździ napchane, lecz na szczytówkach i liniach L oraz 89 po zwiększeniu częstotliwości (dodaniu jednej brygady).
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

To prawda, nie wiem jak na odcinku chojeńskim (ale podejrzewam, że nie lepiej), ale na Rudzie w porze rozpoczęcia i końca lekcji jest całkiem "miły" ścisk.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W szczycie jest naprawdę ścisk. Dobrze, że zwiększyli częstotliwość. Jeszcze za czasów zaj. Kilińskiego na 62 dobrze pamiętam sytuacje, gdzie ledwo do 405N wsidałem, kierowca kilkukrotnie próbował zamykać drzwi. Obecnie jest na stałe przypisany jeden gniot do obsługi 62, lecz w godzinach porannych kursuje nie na tej brygadzie, na której jest największy ścisk, lecz na następnej, krótko przez 8. (kier. Chojny). W godzinach popołudniowych pojawia się za wcześniej, o jeden kurs (kier. Dubois), czyli krótko mówiąć brygada 12-metrowa jest niedopasowana do faktycznych potrzeb. Co druga brygada jest szczytowa, co oznacza, że gdyby gnioty mogły kursować wtedy, kiedy jest najwięcej pasażerów to musiały by być to brygady całodzienne, a tego wyraźnie MPK nie chce. Po porannym szczycie sporo ludzi z Chojen i Rudy dojeżdza do szpitala CZMP, wieczorem ok. 19. i 20. pracownicy szpitala. Na dodatek po godzinie 20. częstotliwość spada do tej "łikendowej", czyli co 30 minut.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

MPK to może by i chciało, ale to miasto płaci...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Podobno miasto nie płaci za konkretny autobus, np. Vero, czy przegubowca, lecz jak za każdy, obojętnie jaki. No chyba, że mi się pomyliło.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Ile najmniejszych jelczykow jezdzi po miescie w ciagu dnia (jesli mozna prosic to z liniami na jakich sie pojawiaja), a ile stoji jako rezerwa?

Pozdrawiam Michal
ODPOWIEDZ