Autobus czy Tramwaj?? oto jest pytanie
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Autobus czy tramwaj
Są dwie strony tej kwestii , trochę racji macie ale moja jest taka.Przykładowo ktoś z mieszkanców Radogoszcze chce sie dostac szybko do szpitala Kopernika lub dworzec Kaliski to po co jechać zatłoczoną Zachodnia-Kościuszki jak można by było szybko przeskoczyc ciągiem Al.Włókniarzy a nie każdy ma samochód a duzo ludzi lubi jeździc bez przesiadek .Ale to tylko moje zdanie a każdy ma swoje punkty widzenia i nie każdy sie musi zgodzic z moim zdaniem po to jest takie forum.Pozdrawiam
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Autobus czy tramwaj.....
Wiem ,że system powinien być szkieletowy ale mi chodzi o inna sprawę.Jechałem ostatnio tramwajem 5 odwoziłem dziewczynę do pracy do Matki Polki no i wszystko było ok. dopóki 5 nie wjechała w Kilińskiego atma koszmar zresztą na pewno wiecie jak sie jedzie tam w godzinach szczytu. A czy nie lepiej by było gdyby Al.Włókniarzy łączyła własnie Radogoszcz i Teofilów z południową częścia miasta. Nie chodzi mi tylko o jedna osobę ale duzo jest takich osób które sa zmuszone jechac przez centrum.
Re: Autobus czy tramwaj.....
Adam1022 pisze:Wiem ,że system powinien być szkieletowy ale mi chodzi o inna sprawę.Jechałem ostatnio tramwajem 5 odwoziłem dziewczynę do pracy do Matki Polki no i wszystko było ok. dopóki 5 nie wjechała w Kilińskiego
Mogłes sie przesiasc na 6 przy Północnej
Zgadzam sie z ukalo. Są w Łodzi miejsca, ktore trzeba po prostu ucywilizowac! Nie jestesmy Tanzania czy Azerbejdzanem (z calym szcunkiem dla obu), zeby KM w naszym miescie tak wygladalo. Do UE duuuzo nam brakuje ale od czegos trzeba zaczac.
Oto lista:
1. Kilinskiego - praktycznie cala, no moze oprocz odcinka od Dąbrowskiego do Śląskiej. Zdecydowac czy wylaczyc ja z ruchu czy przebudowac czy moze zrobic cos jeszcze innego.
2. Pl. Wolnosci - ustawic jakos "normalnie" przystanki tramwajowe, ucywilizowac (dobre słowo) krańcówke 59 i 78, czyli najlepiej gdzies ja przeniesc.
3. Piotrkowska (odcinek z tramwajami) - mam nadzieje, ze budowa ŁTR tu pomoze.
To na razie na tyle jak cos jeszcze mi sie przypomni to napsze.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Re
Pewnie ,że mógłbym sie przesiąść ale EWA ma migawke na 5 i trzeba było jechać dalej. .Kilińskiego od strony ul.Piłsudskiego w kierunku Chojen nie jest tak straszna jak od Północnej do Piłsudskiego. Nawet ten odcinek przy Szkole SMS ,tramwajowy tor połozony jest na poboczu i właściwie nie koliduje z ruchem ulicznym. A z Placem Wolności święta racja ,może by było wskazane przedłuzyc linie np,59 do Pl.Dąbrowskiego a 78 i 78A do Dworca Północnego.
Na PKS nie ma sensu, poniewaz to malo atrakcyjny kierunek a poza tym chyba maja zlikwidowac ta petle. Dw. Fabryczny tez jest dzika krancowka, dlatego najlepiej bylo by skierowac 59 na Pl. Dabrowskiego. Pytanie: czy jest tam jeszcze miejsce ? :> I czy przeciagnac tam tez 78? Jeszcze bardziej dublowala by sie z 96 ... a moze to jednak jest potrzebne
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Rzeczywiście macie racje ,że na Dw.Północny bez sensu , ale Plac Dąbrowskiego jak najbardziej by pasował a może ciut dalej tam gdzie 83 ma krańcówkę pod wiaduktem /Kopcińskiego/. Bo rzeczywiście Plac Dąbrowskiego jest przepełniony liniami. A zresztą całe centrum jest do przemyślenia. Napisze później bo mecz Polaków.
Ja wolę autobus. Jest ich wiele typów i każdy inny. Przez ostatni rok jeżdżę codziennie 15 i tak mi tyłek wytrzęsło, jak w żadnym autobusie. Ale to elektryczne pojazdy są ekologiczne i ekonomiczne. Jak tramwaj hamuje i stoi, to silniki nie pracują. Ba, w nowoczesnych wozach podczas hamowania to tramwaj jest elektrownią! Silniki działają bowiem wówczas jak prądnice. Tego nie potrafi żaden pojazd spalinowy. Co do elektrowni, to pracują one w cyklu ciągłym, a samochód na rozruch i przyspieszanie traci straszne ilości paliwa, więc lepszy Bełchatów niż autogiełda.
Jeszcze jedna rzecz, której nie mam gdzie włożyć, a tu ją trochę ugryziono. Marzy mi się w Łodzi dworzec autobusowy z prawdziwego zdarzenia, taki piętrowy i zadaszony. Powinien być w okolicach obecnego. Na oddzielnych (ale niezbyt od siebie oddalonych) stanowiskach obsługiwałby komunikację międzynarodową, krajową, lokalną, podmiejską i miejską. Gdyby można było tam wrzucić linie z pl.Dąbrowskiego i Wydawniczej, a nawet tramwaj do Lutomierska i Ozorkowa, ech
Jeszcze jedna rzecz, której nie mam gdzie włożyć, a tu ją trochę ugryziono. Marzy mi się w Łodzi dworzec autobusowy z prawdziwego zdarzenia, taki piętrowy i zadaszony. Powinien być w okolicach obecnego. Na oddzielnych (ale niezbyt od siebie oddalonych) stanowiskach obsługiwałby komunikację międzynarodową, krajową, lokalną, podmiejską i miejską. Gdyby można było tam wrzucić linie z pl.Dąbrowskiego i Wydawniczej, a nawet tramwaj do Lutomierska i Ozorkowa, ech
Kazik pisze:Ale to elektryczne pojazdy są ekologiczne i ekonomiczne.
Nie liczac zanieczyszczen elektowni, ktora wyprodukuje to ekologiczne "dobro".
Szkoda tylko, ze siec nie jest przystosowana aby ta energie odzyskiwacBa, w nowoczesnych wozach podczas hamowania to tramwaj jest elektrownią!
Silniki działają bowiem wówczas jak prądnice. Tego nie potrafi żaden pojazd spalinowy.
Zalezy jak do tego podejsc. Mianowicie silnik spalinowy tez uczestniczy w produkcji pradu elektrycznego
Gdyby można było tam wrzucić linie z pl.Dąbrowskiego i Wydawniczej
Jesli bylby polozony na polnoc od pl. Dabrowskiego to jestem przeciw skracaniu tych linii. poniewaz wielu pasazerow musialby sie przesiadac o jeszcze jeden raz wiecej.
Ja ten Dworzec wyobrażam sobie w okolicy ul.Węglowej, pomiędzy Dw. Fabrycznym a bazą MPK na Tramwajowej. Nie obyłoby się bez wyburzeń.
Jak was aspekt ekologiczny pojazdów elektrycznych nie rusza to powiem tak: żaden głąb nie założy sobie w meleksie szerokiej rury wydechowej i nie będzie dudnił. Poza tym np. we Włoszech wprowadza się zakazy jazdy w miastach ze względu na smog. Ze spalin SAMOCHODOWYCH
Jak was aspekt ekologiczny pojazdów elektrycznych nie rusza to powiem tak: żaden głąb nie założy sobie w meleksie szerokiej rury wydechowej i nie będzie dudnił. Poza tym np. we Włoszech wprowadza się zakazy jazdy w miastach ze względu na smog. Ze spalin SAMOCHODOWYCH