Mercedesy O530 Citaro

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Przypuszczam że dużo tańsze od elektronicznych choinek byłyby te warszawskie tablice boczne wiszące na oknach. Świetna sprawa, plus jeszcze te wielkie kwadraty z bieżącymi zmianami... taki bajer w zupełności by wystarczył.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Czy przetarg już się zakończył i wygrał Solaris w obydwu zadaniach (12m i 18m)? Sprawdziłem stronę MPK, to forum i Skyscrapera i nie znalazłem nic na ten temat.
12-metrowe Solarisy są dość pewne (bo EA1 desperacko potrzebuje krótkich, a EA2 nie), z 18-metrowymi nic nie wiadomo.
Przypuszczam że dużo tańsze od elektronicznych choinek
E tam 7-10 tysięcy za sztukę ;)
plus jeszcze te wielkie kwadraty z bieżącymi zmianami...
To akurat fajny patent.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

ZEA-2 też potrzebuje krótkich. Nie licząc rezerw, bardzo często spotyka się przegubowca na linii "krótkiej".

Z jednej strony oczywiste, że przetarg wygra Solaris, ale z drugiej strony - nic nie wiadomo.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Wczorajszy przykład czterech O345G na 64:) Nowe Sady potrzebują, ale nie tak jak Limanka. Szczerze każda zajezdnia potrzebuję nowego taboru. Dopóki nie znikną O405/M122MB, B10L, część 7000/7000A, stare Citara(2000/2001) to będzie problem z taborem...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Dopóki nie znikną O405/M122MB, B10L, część 7000/7000A, stare Citara(2000/2001) to będzie problem z taborem...
Najpierw powinny zniknąć Ikarusy (tzn. 5-6 powinno stać gdzieś kątem w zajezdni w razie klęsk i jakiś przewozów specjalnych, ale z zakazem wyjazdu na linie kiedy cokolwiek innego jest w stanie), potem trzeba by się było gruntownie zastanowić nad starymi conectami (które obecnie rozwalają dostępność naszego taboru, czy szanowny prezes z Krakowa nie mógł już wtedy kupić 40 GN-ek żeby był zapas?). W tym samym czasie dobrze by było stopniowo ograniczyć wyjazdy O405N (znowu - kątem w zajezdni, głównie na szczyty). Z EA1 nie mam praktycznie styczności, ale i tak 30 Solarisów pozwoli dorżnąć wszystkie gorsze wozy, więc tutaj w tym roku sytuacja powinna być całkiem dobra (ta dostawa pozwoli albo wyciąć połowę starszych Volv albo powiększyć park taborowy).
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Ja rozumiem, że Helmuty są niskopodłogowe, ale to już przeżytek w stosunku do O345G. Conecta są bardzo dobrymi wozami, można powiedzieć, że nie zawodnymi. A to, że mają jeden stopień też da sie przeboleć. Ludzie ponad 30 lat wspinają się do Ikarusów i żyją. Większość B10L nadaje się na szrot, zresztą z 7000 nie jest wcale lepiej. Popieram pomysł z Ikarusami:)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Własnie Limanka potrzebuje nowego tabor bardziej, ale Sady również krótkie.

I znowu gadka oparta na własnych uprzedzeniach. O405N to szrot, O345 to nie szrot, więc automatycznie tych pierwszych trzeba pozbyć się najpierw. To jest 11 lat różnicy. Oprócz tego, że Conecto mają te stopnie, są mało awaryjne i chociazby wizualnie (i słyszalnie) prezentują się lepiej. Wycofać je można, ale nie już.

O405N i tak wyjeżdzają już głównie na szczytówki, tylko coś na nocach je mało widać. Ostatnio częściej na Citaro można trafić.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Czy w naszych autobusach zamontowano czujniki alkoholu u kierowcy? Na wozie 2701 (dziś [52]) na bocznej burcie, przy środkowych drzwiach jest duża naklejka, że pojazd chroniony przeciwalkoholowo. Pojawiały się informacje, że Szczecin chce takie coś zamówić, ale u nas chyba nawet nie ma tego w najnowszych Solarisach. Czy może zamontowano w ramach testów urządzenia?
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 665
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: jelcz2612 »

Są założone 4 autobusach na nowych sadach i 2 na limance. Są na próbę ale mają być założone we wszystkich autobusach. W tym albo następnym roku.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

A właściwie po co? MPK chyba nie miało nigdy kłopotów z pijanymi kierowcami Obrazek
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

@jelcz2612 a znasz może numery tych wozów?
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 665
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: jelcz2612 »

Dokładnie nie ale wiem że 3 jelcze na 25xx i 2701 a na limance to nie wiem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jelcz2612, łącznie zmieniany 1 raz.
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Mercedesy O530 Citaro

Post autor: kuba_łódź »

Odkopię stary temat. 2707 wrócił na linię po wypadku, z pięknie wstawionym i błyszczącym przodem, i mam pytanie: czy ten przód jest nowy, czy może przeszczepiony z któregoś ze złomowanych Citar 20xx/21xx ?
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Mercedesy O530 Citaro

Post autor: Kuba »

Wrócił już kilka miesięcy temu. Jak dla mnie to wygląda na nowy przód, chociaż nie wiem. Jeśli robili to z ubezpieczenia sprawcy to mogli się pokusić o nowy przód. Tym bardziej, że dostał też z przodu dwie niebieskie naklejki (te dot. niepełnosprawności), których te wozy chyba nie miały w ogóle (nawet od nowości).
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Mercedesy O530 Citaro

Post autor: kuba_łódź »

Zapomniałem o jednym szczególe, stare Citara nie miały halogenów w zderzaku, a ten ma. Czyli przód musi być nowy.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Mercedesy O530 Citaro

Post autor: Karol »

Kuba pisze:Tym bardziej, że dostał też z przodu dwie niebieskie naklejki (te dot. niepełnosprawności), których te wozy chyba nie miały w ogóle (nawet od nowości).
Posiadały tylko jedną naklejkę http://buslodz.pl/zdjecia/show/id/4271 od nowości
Obrazek
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: Mercedesy O530 Citaro

Post autor: kuba_łódź »

A teraz te dwie naklejki są naklejone z lewej strony numeru taborowego.
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2284
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Re: Mercedesy O530 Citaro

Post autor: jan_defecto »

Według bazy phototrans.pl wszystkie Citaro 2007 zostały wycofane z MPK Łódź.
ODPOWIEDZ