Strona 3 z 3

: wt 21:27, 12 kwie 2011
autor: Zgierzanin
Przypuszczam że dużo tańsze od elektronicznych choinek byłyby te warszawskie tablice boczne wiszące na oknach. Świetna sprawa, plus jeszcze te wielkie kwadraty z bieżącymi zmianami... taki bajer w zupełności by wystarczył.

: wt 22:06, 12 kwie 2011
autor: px33
Czy przetarg już się zakończył i wygrał Solaris w obydwu zadaniach (12m i 18m)? Sprawdziłem stronę MPK, to forum i Skyscrapera i nie znalazłem nic na ten temat.
12-metrowe Solarisy są dość pewne (bo EA1 desperacko potrzebuje krótkich, a EA2 nie), z 18-metrowymi nic nie wiadomo.
Przypuszczam że dużo tańsze od elektronicznych choinek
E tam 7-10 tysięcy za sztukę ;)
plus jeszcze te wielkie kwadraty z bieżącymi zmianami...
To akurat fajny patent.

: śr 11:54, 13 kwie 2011
autor: SEC
ZEA-2 też potrzebuje krótkich. Nie licząc rezerw, bardzo często spotyka się przegubowca na linii "krótkiej".

Z jednej strony oczywiste, że przetarg wygra Solaris, ale z drugiej strony - nic nie wiadomo.

: śr 19:05, 13 kwie 2011
autor: Wojtek94
Wczorajszy przykład czterech O345G na 64:) Nowe Sady potrzebują, ale nie tak jak Limanka. Szczerze każda zajezdnia potrzebuję nowego taboru. Dopóki nie znikną O405/M122MB, B10L, część 7000/7000A, stare Citara(2000/2001) to będzie problem z taborem...

: śr 19:40, 13 kwie 2011
autor: px33
Dopóki nie znikną O405/M122MB, B10L, część 7000/7000A, stare Citara(2000/2001) to będzie problem z taborem...
Najpierw powinny zniknąć Ikarusy (tzn. 5-6 powinno stać gdzieś kątem w zajezdni w razie klęsk i jakiś przewozów specjalnych, ale z zakazem wyjazdu na linie kiedy cokolwiek innego jest w stanie), potem trzeba by się było gruntownie zastanowić nad starymi conectami (które obecnie rozwalają dostępność naszego taboru, czy szanowny prezes z Krakowa nie mógł już wtedy kupić 40 GN-ek żeby był zapas?). W tym samym czasie dobrze by było stopniowo ograniczyć wyjazdy O405N (znowu - kątem w zajezdni, głównie na szczyty). Z EA1 nie mam praktycznie styczności, ale i tak 30 Solarisów pozwoli dorżnąć wszystkie gorsze wozy, więc tutaj w tym roku sytuacja powinna być całkiem dobra (ta dostawa pozwoli albo wyciąć połowę starszych Volv albo powiększyć park taborowy).

: śr 20:04, 13 kwie 2011
autor: Wojtek94
Ja rozumiem, że Helmuty są niskopodłogowe, ale to już przeżytek w stosunku do O345G. Conecta są bardzo dobrymi wozami, można powiedzieć, że nie zawodnymi. A to, że mają jeden stopień też da sie przeboleć. Ludzie ponad 30 lat wspinają się do Ikarusów i żyją. Większość B10L nadaje się na szrot, zresztą z 7000 nie jest wcale lepiej. Popieram pomysł z Ikarusami:)

: śr 23:08, 13 kwie 2011
autor: SEC
Własnie Limanka potrzebuje nowego tabor bardziej, ale Sady również krótkie.

I znowu gadka oparta na własnych uprzedzeniach. O405N to szrot, O345 to nie szrot, więc automatycznie tych pierwszych trzeba pozbyć się najpierw. To jest 11 lat różnicy. Oprócz tego, że Conecto mają te stopnie, są mało awaryjne i chociazby wizualnie (i słyszalnie) prezentują się lepiej. Wycofać je można, ale nie już.

O405N i tak wyjeżdzają już głównie na szczytówki, tylko coś na nocach je mało widać. Ostatnio częściej na Citaro można trafić.

: wt 16:32, 26 cze 2012
autor: Adamix
Czy w naszych autobusach zamontowano czujniki alkoholu u kierowcy? Na wozie 2701 (dziś [52]) na bocznej burcie, przy środkowych drzwiach jest duża naklejka, że pojazd chroniony przeciwalkoholowo. Pojawiały się informacje, że Szczecin chce takie coś zamówić, ale u nas chyba nawet nie ma tego w najnowszych Solarisach. Czy może zamontowano w ramach testów urządzenia?

: wt 16:49, 26 cze 2012
autor: jelcz2612
Są założone 4 autobusach na nowych sadach i 2 na limance. Są na próbę ale mają być założone we wszystkich autobusach. W tym albo następnym roku.

: wt 18:07, 26 cze 2012
autor: Adamix
A właściwie po co? MPK chyba nie miało nigdy kłopotów z pijanymi kierowcami Obrazek

: wt 18:29, 26 cze 2012
autor: Wojtek94
@jelcz2612 a znasz może numery tych wozów?

: wt 21:02, 26 cze 2012
autor: jelcz2612
Dokładnie nie ale wiem że 3 jelcze na 25xx i 2701 a na limance to nie wiem.

Re: Mercedesy O530 Citaro

: sob 01:01, 06 sie 2016
autor: kuba_łódź
Odkopię stary temat. 2707 wrócił na linię po wypadku, z pięknie wstawionym i błyszczącym przodem, i mam pytanie: czy ten przód jest nowy, czy może przeszczepiony z któregoś ze złomowanych Citar 20xx/21xx ?

Re: Mercedesy O530 Citaro

: sob 02:47, 06 sie 2016
autor: Kuba
Wrócił już kilka miesięcy temu. Jak dla mnie to wygląda na nowy przód, chociaż nie wiem. Jeśli robili to z ubezpieczenia sprawcy to mogli się pokusić o nowy przód. Tym bardziej, że dostał też z przodu dwie niebieskie naklejki (te dot. niepełnosprawności), których te wozy chyba nie miały w ogóle (nawet od nowości).

Re: Mercedesy O530 Citaro

: sob 03:50, 06 sie 2016
autor: kuba_łódź
Zapomniałem o jednym szczególe, stare Citara nie miały halogenów w zderzaku, a ten ma. Czyli przód musi być nowy.

Re: Mercedesy O530 Citaro

: sob 10:22, 06 sie 2016
autor: Karol
Kuba pisze:Tym bardziej, że dostał też z przodu dwie niebieskie naklejki (te dot. niepełnosprawności), których te wozy chyba nie miały w ogóle (nawet od nowości).
Posiadały tylko jedną naklejkę http://buslodz.pl/zdjecia/show/id/4271 od nowości

Re: Mercedesy O530 Citaro

: sob 16:05, 06 sie 2016
autor: kuba_łódź
A teraz te dwie naklejki są naklejone z lewej strony numeru taborowego.

Re: Mercedesy O530 Citaro

: śr 09:51, 03 maja 2023
autor: jan_defecto
Według bazy phototrans.pl wszystkie Citaro 2007 zostały wycofane z MPK Łódź.