Wyświetlacze: błędy, nowinki, wpadki
Jak dla mnie ''Koniec trasy" pojawia się trochę za wcześnie, ale może akurat trafiłem na taki egzemplarz Mastero, że było to wyświetlane w trakcie całego ostatniego przystanku. To jest takie niełódzkie, że aż jestem ciekaw czy zostanie. Informacja o czasie do odjazdu jest spoko, ale czy to "Koniec trasy" potrzebne to ja nie wiem.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Pamiętacie jak pisałem o błędzie na wyświetlaczach wewnętrznych, że zamiast Ą wyświetlało się Ń?
Teraz zauważyłem (w 2683 na Z10), że jest na odwrót czyli zamiast Ń wyświetla się Ą.
Przykładowo zamiast WYSZYŃSKIEGO-RETKIŃSKA jest WYSZYĄSKIEGO-RETKIĄSKA. Co ciekawe kierunek wyświetlał się poprawnie, błąd jest tylko w trasie i przystankach.
Teraz zauważyłem (w 2683 na Z10), że jest na odwrót czyli zamiast Ń wyświetla się Ą.
Przykładowo zamiast WYSZYŃSKIEGO-RETKIŃSKA jest WYSZYĄSKIEGO-RETKIĄSKA. Co ciekawe kierunek wyświetlał się poprawnie, błąd jest tylko w trasie i przystankach.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
Zamiast Ł w części gdzie pojawia się nazwa przystanku wyświetla się coś w rodzaju T z dwiema kresami do góry rozchodzącymi się na boki od złączenia kreski pionowej i poziomej. Za to w kierunku jak najbardziej jest ok i to było w Solarisie z klimą - ciekawe. Tych błędów było więcej, ale uciekły mi już z głowy.
Nie trafiłeś raczej na wyjątek. W opisanych przeze mnie dwóch przykładach, "Koniec trasy też pojawiał się na ostatnim przystanku. Więc to chyba norma .pawlak pisze:Jak dla mnie ''Koniec trasy" pojawia się trochę za wcześnie, ale może akurat trafiłem na taki egzemplarz Mastero, że było to wyświetlane w trakcie całego ostatniego przystanku.
Mateusz
EA-1
EA-1
Mat pisze:Nie trafiłeś raczej na wyjątek. W opisanych przeze mnie dwóch przykładach, "Koniec trasy też pojawiał się na ostatnim przystanku. Więc to chyba norma .pawlak pisze:Jak dla mnie ''Koniec trasy" pojawia się trochę za wcześnie, ale może akurat trafiłem na taki egzemplarz Mastero, że było to wyświetlane w trakcie całego ostatniego przystanku.
Raczej norma. Dziś 95 w stronę Placu Niepodległości na Citaro 2000/2001 też pokazywał 'Koniec trasy' na całym ostatnim przystanku.
Wczoraj 1868 na 66/1 dojechał do Łagiewnik (w kierunku zachodnim) z napisem '66 KÓLNA'. Dopiero przy szpitalu przerzucił kierunek na 'Rondo Powstańców', ale też się wykrzaczył początek tekstu. Swoją drogą nie powinien być '66 MODRZEW'?
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
Dziś jechałem 9 od placu Dąbrowskiego i nie dość, że gadaczka zapowiadała jeden przystanek do przodu (pod koniec się wyrównało), to jeszcze na wyświetlaczu takie ciekawostki:
-Zielona Gdańsk (myślnik w złym miejscu, o stolicy pomorskiego nie wspomnę)
Zielona-Plac Hal
Zielon-1 Maja
-Zielona Gdańsk (myślnik w złym miejscu, o stolicy pomorskiego nie wspomnę)
Zielona-Plac Hal
Zielon-1 Maja
„Działamy dla dobra naszych pasażerów a ich zadowolenie ze świadczonych usług jest dla nas najwyższą wartością” – Tramwaje Podmiejskie
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
-
- Stały bywalec
- Posty: 460
- Rejestracja: sob 18:10, 06 cze 2015
2511 72
Wyświetlanie na wewnętrznym wyświetlaczu pełnej trasy w autobusach z nowymi sterownikami jest nawet komiczne - zdąży przewinąć cztery pierwsze przystanki czyli np. ''-1 Czerwona-Piotrkowska -2 Piotrkowska-Plac Niepodległości -3 Rzgowska-Plan Niepodległości -4 Rzgowska-Lecznicza" i w tym momencie przewijanie przerywa slajd z imieninami a potem ''72 Kierunek Janów". No i potem wyświetlanie przystanku tylko w górnym rzędzie "1 Czerwona-Piotrkowska".
Tak ma zostać? Teraz trochę za krótki jest czas wyświetlania dla takiego prezentowania trasy by to się sprawdziło choć odpowiedni dla starego systemu czyli "Czerwona-Piotrkowska-Rzgowska-Broniewskiego" itd. W Poznaniu w tramwajach trasa też jest w ten sposób wyświetlana na wyświetlaczach rozmiaru tych z Vero czy Mastero, ale umieszczonych tam gdzie choinka i wyświetlają tylko trasę - imieniny i wszystko inne wyświetlane są tak jak w bulwach.
Swoją drogą komunikat 'Koniec Trasy' bardziej przydałby się wewnątrz niż na zewnątrz, przynajmniej głosowy. Nie wiem czemu w Poznaniu z niego właśnie zrezygnowano - według mnie było to dobre rozwiązanie.
Wyświetlanie na wewnętrznym wyświetlaczu pełnej trasy w autobusach z nowymi sterownikami jest nawet komiczne - zdąży przewinąć cztery pierwsze przystanki czyli np. ''-1 Czerwona-Piotrkowska -2 Piotrkowska-Plac Niepodległości -3 Rzgowska-Plan Niepodległości -4 Rzgowska-Lecznicza" i w tym momencie przewijanie przerywa slajd z imieninami a potem ''72 Kierunek Janów". No i potem wyświetlanie przystanku tylko w górnym rzędzie "1 Czerwona-Piotrkowska".
Tak ma zostać? Teraz trochę za krótki jest czas wyświetlania dla takiego prezentowania trasy by to się sprawdziło choć odpowiedni dla starego systemu czyli "Czerwona-Piotrkowska-Rzgowska-Broniewskiego" itd. W Poznaniu w tramwajach trasa też jest w ten sposób wyświetlana na wyświetlaczach rozmiaru tych z Vero czy Mastero, ale umieszczonych tam gdzie choinka i wyświetlają tylko trasę - imieniny i wszystko inne wyświetlane są tak jak w bulwach.
Swoją drogą komunikat 'Koniec Trasy' bardziej przydałby się wewnątrz niż na zewnątrz, przynajmniej głosowy. Nie wiem czemu w Poznaniu z niego właśnie zrezygnowano - według mnie było to dobre rozwiązanie.
Wyświetlanie trasy jest jeszcze OK, ale imieniny i datę mogliby sobie darować. Godzina też nie jest jakimś najważniejszym elementem, choć się przydaje. Tu powinien być, najlepiej, osobny zegar (mają tak niektóre autobusy, zdaje się że jakieś starsze Volva).
W Niemczech wyświetlacze w autobusach, tramwajach, S-Bahnach - takie same, jakie są u nas, nieużywane, bodaj w M6S i O405GN - wyświetlają tylko nazwę najbliższego przystanku (w S-Bahnie jeszcze oznaczenie, po której stronie otwierają się drzwi na danym przystanku). To samo gadaczka. Jest po prostu gong i nazwa przystanku (tuż przed nim, nie ma zapowiedzi głosowej "Następny przystanek"). I jest to dużo bardziej przejrzyste.
Z kolei w tramwajach, przynajmniej w miejscu gdzie teraz jestem, na zewnętrznych wyświetlaczach bocznych w jednej linii prezentowany jest kierunek, a w drugim trasa - tak jak w naszych od Novamedii.
I te niemieckie systemy wydają się być dużo bardziej niezawodne od R&G. Dlaczego w Polsce z nich się nie korzysta? Rozumiem, że może być problem z polskimi znakami, ale nie sądzę by nie było tam możliwości podmiany, po prostu, czcionek w pamięci, tak by zastąpić niemieckie umlauty naszymi znakami.
Jeszcze rozumiem przypadki, gdy dany przewoźnik ma tych poniemieckich wozów względnie niewielką ilość, jak MPK. Wtedy problematyczne byłoby utrzymanie kilku systemów informacji pasażerskiej naraz, gdzie do wszystkich trzeba by było osobno wgrywać zmiany tras, objazdy itd. Ale dlaczego nikt z polskich przewoźników tego niemieckiego systemu nie stosuje we wszystkich swoich wozach, tylko w całej Polsce królują R&G i Pixel?
W Niemczech wyświetlacze w autobusach, tramwajach, S-Bahnach - takie same, jakie są u nas, nieużywane, bodaj w M6S i O405GN - wyświetlają tylko nazwę najbliższego przystanku (w S-Bahnie jeszcze oznaczenie, po której stronie otwierają się drzwi na danym przystanku). To samo gadaczka. Jest po prostu gong i nazwa przystanku (tuż przed nim, nie ma zapowiedzi głosowej "Następny przystanek"). I jest to dużo bardziej przejrzyste.
Z kolei w tramwajach, przynajmniej w miejscu gdzie teraz jestem, na zewnętrznych wyświetlaczach bocznych w jednej linii prezentowany jest kierunek, a w drugim trasa - tak jak w naszych od Novamedii.
I te niemieckie systemy wydają się być dużo bardziej niezawodne od R&G. Dlaczego w Polsce z nich się nie korzysta? Rozumiem, że może być problem z polskimi znakami, ale nie sądzę by nie było tam możliwości podmiany, po prostu, czcionek w pamięci, tak by zastąpić niemieckie umlauty naszymi znakami.
Jeszcze rozumiem przypadki, gdy dany przewoźnik ma tych poniemieckich wozów względnie niewielką ilość, jak MPK. Wtedy problematyczne byłoby utrzymanie kilku systemów informacji pasażerskiej naraz, gdzie do wszystkich trzeba by było osobno wgrywać zmiany tras, objazdy itd. Ale dlaczego nikt z polskich przewoźników tego niemieckiego systemu nie stosuje we wszystkich swoich wozach, tylko w całej Polsce królują R&G i Pixel?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bo są z definicji przestarzałe i są tak naprawdę jedną wielką łataniną? IBIS, który jest podstawą tych systemów nie zmienił się od lat 80, a nowy IBIS-IP w zasadzie dopiero się tworzyI te niemieckie systemy wydają się być dużo bardziej niezawodne od R&G. Dlaczego w Polsce z nich się nie korzysta?
W polskich systemach w zasadzie standardem jest radiowa transmisja rozkładów, od nowej generacji też zapowiedzi po wifi. W niemieckich coś takiego musi dodać od siebie producent sprzętu bo specyfikacja takich cudów nie przewiduje. Kompatybilność między systemami też istnieje tylko na najbardziej podstawowym poziomie.
Kraków stosuje w tramwajach. No ale to jest kontrprzykład poprawnej informacji pasażerskiej i największy szkodnik pod tym względem w kraju.Ale dlaczego nikt z polskich przewoźników tego niemieckiego systemu nie stosuje we wszystkich swoich wozach
Z kolei w Warszawie rządzą polskie wynalazki i zwykle to wszystko działa naprawdę dobrze.
Właściwie, to ta linia powinna nosić numer ZZ1, czyli zetka za Z1
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)