Wyświetlacze: błędy, nowinki, wpadki
Ja nadal stoję na stanowisku, że w najsprawnieszy system opisu linii miały Berliety - wszystkie linie i przystanki za przekręceniem korbki (uwentualnie taśmy przewijane elektrycznie, jak w M8S). A bez tablic elektronicznych ludzie żyli przez przeszło 100 lat, więc niech nie narzekają Ba, kiedyś to nie było rozkładów godzinowych, ino pierwszy i ostatni kurs oraz częstotliwość
-
- Czasem wpada
- Posty: 98
- Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
- Lokalizacja: Ksawerów
Oj, zakładając że są dopasowane rozkłady (wystarczy trasa), kierunki zmieniają się same. Jeśli nie, trzeba się zmęczyć i kilka razy stuknąć w sterownik.
Za to większym problemem jest to, że na NS skasowano linie z pamięci LD (sam kierunek, z ramką lub bez) więc niektórzy kierowcy nie wiedzą, że wpisuje się na warianty 2 i 3, poza tym stan objazdu jest taki jak na wgranym rozkładzie (więc jeśli 52 ma wgrany rozkład objazdowy, a nie jeździ objazdem to przez 2 i 3 i tak wyświetla ramkę i ewentualnie objazdowe krańcówki, co może być problemem, ale samemu dopisać nie dają)
Za to większym problemem jest to, że na NS skasowano linie z pamięci LD (sam kierunek, z ramką lub bez) więc niektórzy kierowcy nie wiedzą, że wpisuje się na warianty 2 i 3, poza tym stan objazdu jest taki jak na wgranym rozkładzie (więc jeśli 52 ma wgrany rozkład objazdowy, a nie jeździ objazdem to przez 2 i 3 i tak wyświetla ramkę i ewentualnie objazdowe krańcówki, co może być problemem, ale samemu dopisać nie dają)
#2685 jeździ bez działających wyświetlaczy. Tylko za przednią szybą dykta.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem, że jako fanatyk zabytków najchętniej cofnąłbyś siebie i Łódź w czasie, ale niestety dla Ciebie nie każdy taki jest.o3r pisze:Wychodzę z założenia, że im więcej elektroniki, tym więcej kłopotów. A informatyka to najbardziej teoretyczna dziedzina nauk ścisłych
Elektronika znacznie ułatwia życie, tylko trzeba ją umiejętnie zastosować. ZTCW to tutaj najczęściej jest winny czynnik ludzki - szkolenia, kursy o to powinno MPK zadbać.
Wczoraj na wyświetlaczach w 2519 zaobserwowany "nowy" kierunek:
64 DWORZEC ŁÓDŹ - PÓŁNOCNY
Pozostałe wozy (w tym także 85 i 88 ) miały napisy "po staremu".
64 DWORZEC ŁÓDŹ - PÓŁNOCNY
Pozostałe wozy (w tym także 85 i 88 ) miały napisy "po staremu".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.
Ja tym razem nie o wpadkach, tylko z pytaniem:
dlaczego w modernizowanych tramwajach likwiduje się zegary za kabiną motorniczego? Rozumiem, że duże wyświetlacze wewnętrzne częściowo by je zasłaniały, ale dało by się to chyba jakoś rozwiązać. A skoro już zegary są likwidowane, dlaczego na wyświetlaczu wewnętrznym nie może na stałe być wyświetlana godzina po lewej stronie? Inne informacje i tak są przesuwalne, a ponieważ mamy bilety czasowe, ludzie powinni mieć wyraźny zegar. Małe cyferki na kasownikach nie każdy jest w stanie odczytać, a gdy w pojeździe panuje tłok nawet nie ma takiej możliwości.
Dlatego uważam, że zegary starego typu powinny wrócić i być montowane w bulwach. Chyba że są jakieś inne przeciwwskazania techniczne?
dlaczego w modernizowanych tramwajach likwiduje się zegary za kabiną motorniczego? Rozumiem, że duże wyświetlacze wewnętrzne częściowo by je zasłaniały, ale dało by się to chyba jakoś rozwiązać. A skoro już zegary są likwidowane, dlaczego na wyświetlaczu wewnętrznym nie może na stałe być wyświetlana godzina po lewej stronie? Inne informacje i tak są przesuwalne, a ponieważ mamy bilety czasowe, ludzie powinni mieć wyraźny zegar. Małe cyferki na kasownikach nie każdy jest w stanie odczytać, a gdy w pojeździe panuje tłok nawet nie ma takiej możliwości.
Dlatego uważam, że zegary starego typu powinny wrócić i być montowane w bulwach. Chyba że są jakieś inne przeciwwskazania techniczne?
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
1608+1609 [10 bądź 12] nie działają wszystkie wyświetlacze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
W Solarisie #1880 przedni wyświetlacz jest z tych co to teraz mają te nowe bulwy (poznałem po tej innej czcionce). Przy okazji - to są wyświetlacze R&G czy coś innego, bo zapomniałem?
EDIT: Teraz zauważyłem, że #1880 jest jednym z czterech wozów rozbitych w listopadzie na zajezdni. To oznacza, że go naprawili i powrócił do ruchu i stąd pewnie ten wyświetlacz nowszego typu.
EDIT 2:
EDIT: Teraz zauważyłem, że #1880 jest jednym z czterech wozów rozbitych w listopadzie na zajezdni. To oznacza, że go naprawili i powrócił do ruchu i stąd pewnie ten wyświetlacz nowszego typu.
EDIT 2:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Megagaduła
- Posty: 2285
- Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
- Lokalizacja: Łódź-Retkinia
Tak to wyświetlacze R&G.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.