Wyświetlacze: błędy, nowinki, wpadki

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

Dzisiaj wozy 2702 (52/2), 2510 (52/3) i 2711 (52/5) tylko z numerem linii.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Widzę że to powoli zaczyna stawać się plagą (brak kierunku). Jak to w ogóle się dzieje? Motorniczemu/kierowcy nie chce się zmieniać kierunku na krańcówkach więc nie ustawia ich w ogóle? Bo są chyba jakieś kody do wpisania(?), które oznaczają konkretne kierunki? Czy to jakaś awaria?
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Ja nadal stoję na stanowisku, że w najsprawnieszy system opisu linii miały Berliety - wszystkie linie i przystanki za przekręceniem korbki (uwentualnie taśmy przewijane elektrycznie, jak w M8S). A bez tablic elektronicznych ludzie żyli przez przeszło 100 lat, więc niech nie narzekają Obrazek Ba, kiedyś to nie było rozkładów godzinowych, ino pierwszy i ostatni kurs oraz częstotliwość Obrazek
wojtek_kowalski
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 15:31, 25 lip 2008
Lokalizacja: Ksawerów

Post autor: wojtek_kowalski »

Ba, kiedyś nie było tramwajów Obrazek
Chodziło się z buta Obrazek
Wiem, że system przez Ciebie proponowany jest pewnie prostszy i mniej awaryjny, ale chyba żyjemy w czasach, w których stworzenie nowoczesnego sprawnego i nieawaryjnego systemu nie powinno robic problemu.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Wychodzę z założenia, że im więcej elektroniki, tym więcej kłopotów. A informatyka to najbardziej teoretyczna dziedzina nauk ścisłych Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Oj, zakładając że są dopasowane rozkłady (wystarczy trasa), kierunki zmieniają się same. Jeśli nie, trzeba się zmęczyć i kilka razy stuknąć w sterownik.

Za to większym problemem jest to, że na NS skasowano linie z pamięci LD (sam kierunek, z ramką lub bez) więc niektórzy kierowcy nie wiedzą, że wpisuje się na warianty 2 i 3, poza tym stan objazdu jest taki jak na wgranym rozkładzie (więc jeśli 52 ma wgrany rozkład objazdowy, a nie jeździ objazdem to przez 2 i 3 i tak wyświetla ramkę i ewentualnie objazdowe krańcówki, co może być problemem, ale samemu dopisać nie dają)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

#2685 jeździ bez działających wyświetlaczy. Tylko za przednią szybą dykta.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

SEC pisze:#2685 jeździ bez działających wyświetlaczy. Tylko za przednią szybą dykta.
Obserwacja z dzisiaj czy jakiś czas temu :?: Dziś na 52/4, wyświetlacze działają ;)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wczoraj na 52.
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

o3r pisze:Wychodzę z założenia, że im więcej elektroniki, tym więcej kłopotów. A informatyka to najbardziej teoretyczna dziedzina nauk ścisłych ;)
Wiem, że jako fanatyk zabytków najchętniej cofnąłbyś siebie i Łódź w czasie, ale niestety dla Ciebie nie każdy taki jest.

Elektronika znacznie ułatwia życie, tylko trzeba ją umiejętnie zastosować. ZTCW to tutaj najczęściej jest winny czynnik ludzki - szkolenia, kursy o to powinno MPK zadbać.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Wczoraj na wyświetlaczach w 2519 zaobserwowany "nowy" kierunek:
64 DWORZEC ŁÓDŹ - PÓŁNOCNY
Pozostałe wozy (w tym także 85 i 88 ) miały napisy "po staremu".
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

#1856 miał na wyświetlaczach wewnętrznych wykorzystaną tylko jedną linię (a myślałem, że na zablokowanych 3100P to się zdarzać nie będzie...), poza tym tylny wewnętrzny ma "jednostronny" (jest zamontowany tylko ten "do tyłu")
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

W gniocie #2603 nie działa przedni wyświetlacz (lub jest jego brak). Z przodu dykta.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Ja tym razem nie o wpadkach, tylko z pytaniem:
dlaczego w modernizowanych tramwajach likwiduje się zegary za kabiną motorniczego? Rozumiem, że duże wyświetlacze wewnętrzne częściowo by je zasłaniały, ale dało by się to chyba jakoś rozwiązać. A skoro już zegary są likwidowane, dlaczego na wyświetlaczu wewnętrznym nie może na stałe być wyświetlana godzina po lewej stronie? Inne informacje i tak są przesuwalne, a ponieważ mamy bilety czasowe, ludzie powinni mieć wyraźny zegar. Małe cyferki na kasownikach nie każdy jest w stanie odczytać, a gdy w pojeździe panuje tłok nawet nie ma takiej możliwości.
Dlatego uważam, że zegary starego typu powinny wrócić i być montowane w bulwach. Chyba że są jakieś inne przeciwwskazania techniczne?
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

1608+1609 [10 bądź 12] nie działają wszystkie wyświetlacze.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

W Solarisie #1880 przedni wyświetlacz jest z tych co to teraz mają te nowe bulwy (poznałem po tej innej czcionce). Przy okazji - to są wyświetlacze R&G czy coś innego, bo zapomniałem?

EDIT: Teraz zauważyłem, że #1880 jest jednym z czterech wozów rozbitych w listopadzie na zajezdni. To oznacza, że go naprawili i powrócił do ruchu i stąd pewnie ten wyświetlacz nowszego typu.

EDIT 2:
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kuba, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2285
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

Tak to wyświetlacze R&G.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

W wagonie 2700 na bocznym wyświetlaczu tylko nr linii (to jakiś inny kod sterownika czy błąd? Chyba jeśli jest numer to powinien być i kierunek?). Natomiast w wagonie 2701 w ogóle brak bocznego wyświetlacza (ani "choinki", a to bulwa, więc powinien być).
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale znaczy że na przednim jest z końcówką, a na bocznym sam numer?

Chociaż to i tak nie jest takie przegięcie jak w którymś wagonie z EA-2, który przez 2 kółka bodaj na '4' miał na dwóch bocznych wyświetlaczach (diodowych!) różne końcówki.
MKMLODZ
Sympatyk forum
Posty: 842
Rejestracja: wt 13:27, 01 lip 2008
Lokalizacja: Żubardź / Limanka :)

Post autor: MKMLODZ »

Dzisiaj w 2234 + 2235 8 było w ramce
ODPOWIEDZ