Strona 5 z 5

: pt 13:56, 23 lis 2007
autor: Kazik
Czy ja dobrze widziałem, że trolejbus miał drzwi po lewej stronie?

: pt 14:09, 23 lis 2007
autor: mig
Obrazek Kosmos totalny... Zupełnie jak metro.
Ten dziwoląg to tzw. spurbus, coś podobnego do duobusów. Bardzo ciekawe rozwiązanie Obrazek
Polecam przeczytać:
http://www.phototrans.eu/2-172800.html

: pt 16:11, 23 lis 2007
autor: o3r
Obrazek Szok. Myślałem, że to jakiś happening Obrazek Kiedy u nas tak będzie...

: pt 22:19, 23 lis 2007
autor: Kazik
Pierwsze przymiarki do pasa tramajowo - autobusowego to podobno przystanek Narutowicza/Tramwajowa oraz Piotrkowska/Sieradzka.

A tunel? chyba ta sama półka co metro w Łodzi.

: ndz 23:56, 06 sty 2008
autor: mamadoo
Wygląda na to, że już niebawem, niegdyś wąskotorowy, M8S z Essen wyjedzie na tory grodu Kraka.
W przypadku Krakowa jeszcze jestem w stanie zrozumieć, że taka zaciętość we wprowadzaniu nieco nowszych używańców do służby - to efekt zakupu mocno starzejących się GT-6 z Norymbergii. Natomiast decyzja Gdańska o zakupie 44 sztuk tych wagonów wobec braku potrzeby wymiany tramwajów starszych generacyjnie niż stopiątki może dziwić, chyba że M8S jest taką rewelacyjną konstrukcją na lata. Z pewnością można jeszcze poważnie zmodernizować poprzez wstawienie niskopodłogowego członu. Co właściwie jeszcze może przemawiać w Gdańsku za rezygnacją z części stopiątek na korzyść M8S? Komfort jazdy? Niezadowność?

: pn 00:12, 07 sty 2008
autor: px33
Co właściwie jeszcze może przemawiać w Gdańsku za rezygnacją z części stopiątek na korzyść M8S?
Nowoczesność? Wydaje mi się, że taki tramwaj prezentuje poziom dobrze zmodernizowanego składu 805-tek (jak Eliny), a wypada koszt modernizacji (czyli ZT może prowadzić więcej napraw dla klientów spoza MPK), cena prawdopodobnie też jest atrakcyjna. W dodatku pociąg nie składa się z 2 wagonów (a co się w 2-gim wagonie może dziać - wiadomo).

Poza tym w Gdańsku zbudowano jakąś nową linię, na której nie mogą (z powodów technicznych) jeździć 105Na.

: pn 00:54, 07 sty 2008
autor: o3r
A co z tą linią jest nie tak? Tory za dobre, czy co? Obrazek

: wt 00:13, 08 sty 2008
autor: mamadoo
...wagony typu 105Na/ 105NCh oraz 114Na mają zakaz wjazdu na Chełm z powodu niedostatecznych wartości opóźnienia i pewności hamowania. Taka sytuacja utrzyma się mniej więcej do maja/czerwca 2008 roku, kiedy to zaczną nadchodzić kolejne wagony typu N8C z Dortmundu....

: ndz 14:01, 17 lut 2008
autor: mamadoo
W lipcu 2006 roku do Krakowa przybyły trzy pierwsze wagony N8S z Norymbergi. ...Na części postanowiono za to ściągnąć dwa wąskotorowe wozy M8S z Essen. I tak, 29 września 2006 roku w zajezdni Podgórze rozładowano wóz 1004, a 2 października wagon numer 1013. Pierwszy z tramwajów niemal od razu rozłożony został na części pierwsze, a jego pudło, do dnia dzisiejszego "straszy" w jednej z naw w zajezdni Wola Duchacka. Drugi M8S, początkowo przeznaczony na części zamienne, po pewnym czasie został zaplombowany i oczekiwał na przystosowanie do jazdy po krakowskich torach...Jednak do liniowej eksploatacji, konieczna była przebudowa oryginalnych wąskotorowych wózków na normalnotorowe. Po długich poszukiwaniach udało się zakupić ramy, na których osadzono dotychczasowy osprzęt wózków...Esseńczyk gotowy był do ruchu już w ubiegłym roku. Tramwaj odbywał jazdy próbne, jednak głównie po zajezdni...Sprowadzanie wąskotorowych tramwajów też niestety coraz mniej wchodzi w grę ze względu na problemy z przebudową czy zakupem wózków normalnotorowych.

: pn 11:58, 18 lut 2008
autor: ikarusojelcz
Ech... tam potrafią z dawcy części stworzyć tramwaj liniowy.