: pt 13:56, 23 lis 2007
Czy ja dobrze widziałem, że trolejbus miał drzwi po lewej stronie?
Nowoczesność? Wydaje mi się, że taki tramwaj prezentuje poziom dobrze zmodernizowanego składu 805-tek (jak Eliny), a wypada koszt modernizacji (czyli ZT może prowadzić więcej napraw dla klientów spoza MPK), cena prawdopodobnie też jest atrakcyjna. W dodatku pociąg nie składa się z 2 wagonów (a co się w 2-gim wagonie może dziać - wiadomo).Co właściwie jeszcze może przemawiać w Gdańsku za rezygnacją z części stopiątek na korzyść M8S?
...wagony typu 105Na/ 105NCh oraz 114Na mają zakaz wjazdu na Chełm z powodu niedostatecznych wartości opóźnienia i pewności hamowania. Taka sytuacja utrzyma się mniej więcej do maja/czerwca 2008 roku, kiedy to zaczną nadchodzić kolejne wagony typu N8C z Dortmundu....
W lipcu 2006 roku do Krakowa przybyły trzy pierwsze wagony N8S z Norymbergi. ...Na części postanowiono za to ściągnąć dwa wąskotorowe wozy M8S z Essen. I tak, 29 września 2006 roku w zajezdni Podgórze rozładowano wóz 1004, a 2 października wagon numer 1013. Pierwszy z tramwajów niemal od razu rozłożony został na części pierwsze, a jego pudło, do dnia dzisiejszego "straszy" w jednej z naw w zajezdni Wola Duchacka. Drugi M8S, początkowo przeznaczony na części zamienne, po pewnym czasie został zaplombowany i oczekiwał na przystosowanie do jazdy po krakowskich torach...Jednak do liniowej eksploatacji, konieczna była przebudowa oryginalnych wąskotorowych wózków na normalnotorowe. Po długich poszukiwaniach udało się zakupić ramy, na których osadzono dotychczasowy osprzęt wózków...Esseńczyk gotowy był do ruchu już w ubiegłym roku. Tramwaj odbywał jazdy próbne, jednak głównie po zajezdni...Sprowadzanie wąskotorowych tramwajów też niestety coraz mniej wchodzi w grę ze względu na problemy z przebudową czy zakupem wózków normalnotorowych.