Irisbus (Iveco) CNG na testach w Łodzi !!!!!

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Irisbus (Iveco) CNG na testach w Łodzi !!!!!

Post autor: SZAUTER »

Dziś jadąc linią 11 zauważyłem stającego na przystanku Irisbusa CNG początkowo myśląc że to jakiś Gemar do Ozorkowa lecz po chwili zobaczyłem że to linia Z1. Więc pojechałem na Rondo Powstańców chwilke zaczekałem pofociłem i się rozeznałem. Tak więc autobus stoi w Łodzi najprawdopodobniej od wczoraj. Stacjonuje na Nowych Sadach. Tankowany est rano w czasie ok 2 godzin wyjętych z rozkładu jazdy na zajezdnii Chocianowice. Ile zostanie u nas to kto wie. Gdzie jutro będzie? Też niewiadomo. Wiem tylko że to autobus z MZK Słupsk i jest u nas na testach Obrazek
http://www.phototrans.eu/2-181115.html
http://gtlodz.eu/i6184
http://gtlodz.eu/i6187
http://gtlodz.eu/i6186
http://gtlodz.eu/i6185
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Pierwszy przyjechał na testy,a kolejne mają być zakupione w ramach
europejskiego programu CAT.
Nie mam pojęcia co to jest program CAT. Również, jak dotąd, nikt nie wytłumaczył mi czym autobusy napędzane gazem ziemnym przewyższają te z tradycyjnym napędem.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Generalnie tym że spełniają norme chyba Euro 0 jeżeli idzie to w strone zera Obrazek Żaden Disel nawet z Ad Blue tego nie osiągnie Obrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Jeżeli chodzi ci o jakość, to idzie w drugą stronę - im wyższy nr tym lepszy Obrazek Ikarusy automaty mają chyba Euro 1 Obrazek
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

No to te spełniają Euro 5 które wejdzie chyba za pare lat dopiero albo Euro 6. Wiem że jest najwyższe jakie jest tylko dostepne Obrazek
jacub
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:46, 04 lip 2007
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: jacub »

Najwyższa to Euro 5, która ma obowiązywać od 01.09.2009. W ogólnych planach jest już Euro 6 na 2015 rok.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Już kiedyś MPK robiło podchody pod irisbusa na gaz i myślałem że wtedy im przeszło ale...
No to koniec ikarusów manua;i jest już coraz bliższy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli chodzi o normy to najwyższa to EEV, wyższa od E5 (E5 spełniają m. in. nasze V7700, wymaga lania AdBlue).

Chociaż ja mam nadzieję, że będzie przetarg nieograniczony i wybiorą coś sensownego (czyt. Solarisy), z tym mają w Słupsku trochę problemów.

I ile ma trwać ten test bo chętnie przejadę się tym wynalazkiem..
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Solarisów nie kupią bo niedawno sprzedali.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

WOW!! Taka maszyna do nas przyjechała na testy, a ze strony MPK cisza jak makiem zasiał. Szkoda, że nasz przewoźnik nie traktuje nas - MKMów poważenie w przeciwieństwie do np. gdyńskiego PKT, które o testach przegubowego trolejbusu informowało już dużo wcześniej. Dokładny rozkład, gdzie i kiedy testowca można spotkać umieściło na głównej stronie swojej witryny www http://www.pktgdynia.pl/index1.htm. To jest przykład wzorowej współpracy przewoźnika i osób zainteresowanych KM.

Pomimo, iż sam Irysbus jakoś do mnie nie przemawia, to bardzo chciałbym zobaczyć pojazdy napędzane gazem CNG na łódzkich ulicach. Jestem bardzo dużym zwolennikiem ekologicznego taboru (tramwaje, trolejbusy, autobusy napędzane CNG), wszystko co mniej truje nasze piękne miasto od tysięcy blachosmrodów jest dla mnie czymś jak najbardziej pozytywnym.

Czyżby były to przymiarki do ponownego ubiegania się o środki unijne na zakup stosownego taboru? Kiedyś (bodajże był to rok 2005 - był to ten sam okres kiedy był składany wniosek na budowę łódzkiego odcinka ŁTRu) już łódzkie MPK składało wniosek o dofinansowanie zakupu 100 autobusów i budowę infrastruktury do obsługi takiego taboru na Nowych Sadach. Wtedy wniosek ten został odrzucony w wyniku błędów formalnych a wniosek ŁTRu przeszedł bój z warszawskim dotyczącym metra. Wydaje mi się, że łódzkie MPK „odpuściło” gazowce mając w perspektywie duże wydatki jakie pochłonął ŁTR. W kolejnych latach (2005/2006) łódź za własne pieniądze zdecydowało się na zakup początkowo 19 12sto metrowych Jelczy(m.in. tych kilku dedykowanych na wówczas otwieraną linię „L”) poczym w kolejnym roku 69 autobusów o konwencjonalnym zasilaniu tym samym odnawiając tabor na Nowych Sadach. Wiele osób twierdziło wtedy, iż łódzkie MPK definitywnie pogrzebało pomysł zakupu pojazdów na gaz, czyżby te przewidywania były błędne? OBY Obrazek

Pozdrawiam Michał
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Czy ktoś wie na jakich liniach będzie jeździł??
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

@Arturro: Skąd wiesz? Jeśli te autobusy mają stacjonować na Limanowskiego i nie chcą kolejnej zajezdni merc(s)ededów to zostaje im z konstrukcji CNG używanych w Polsce Man, Irisbus (Iveco), Solaris (Iveco/DAF) i Volvo. Silniki MAN już testowali (Solarisy i MANy z 2000), na Volvo się obrazili (może na MB wkrótce też), więc zostaje Irisbus i Solaris. Obydwa pojazdy mają porównywalną cenę, a Solaris może przy dużych zamówieniach zejść z ceny (przykład - ostatnie zamówienie na przegubowce dla Warszawy gdzie cena U18 była o zaledwie kilka mln. zł wyższa od MB conecto). Zakładając, że MPK nie zażąda wozów z silnikami MB lub Volvo (a przypuszczalnie nie) i dostaną dotację, możemy już cieszyć się z Solarisów (nie można wyeliminować Solarisa z przetargu żadnym hakiem poza przetargiem ograniczonym)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

To tak samo mogę powiedzieć że krótkie gazowce to mogą być Jelcze VECTO CNG...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Bo mogą, wcale bym się nie zdziwił zbytnio znając zamiłowanie MPK do Jelcza. Ba, to mogą być nawet gnioty (bo do 120M się cofać na 100% nie będą)
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

A może te Iribusy przyszły by na Kraszka zamiast odqrzaczy. No bo jak ma być 50 to np. 3x sztuk na Kraszka ( za odqurzacze), a resze 1x sztuk na limanke za vovlvo B10l ?? Obrazek A jak im sie spodobają to za Ikarki ( skrz. manualana) ObrazekObrazek
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

A przegubowej wersji Jelcza CNG niestey nie ma. Ja bym chciał zobaczyć Jelcza Vecto CNG w naszym MPK.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Obrazek Obrazek Obrazek Ponoć Irisbus dziś znów jeździ na Z1 Obrazek Obrazek Obrazek
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Powinni go dać na jakieś 69 lub 98 czy jakaś linia w tym stylu. Bo to chyba ten autobus ma się testować na różnych liniach a nie tylko na "zetkach" Obrazek
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Ale rozumiesz na Zetkach jest największy tłok więc oszczędzają swój autobus masakrując irisbusa. W końcu trzeba go sprawdzić w ekstremalnych warunkach a takie tam są w godzinach szczytu Obrazek
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

No masz rację.
ODPOWIEDZ