Irisbus (Iveco) CNG na testach w Łodzi !!!!!
Irisbus (Iveco) CNG na testach w Łodzi !!!!!
Dziś jadąc linią 11 zauważyłem stającego na przystanku Irisbusa CNG początkowo myśląc że to jakiś Gemar do Ozorkowa lecz po chwili zobaczyłem że to linia Z1. Więc pojechałem na Rondo Powstańców chwilke zaczekałem pofociłem i się rozeznałem. Tak więc autobus stoi w Łodzi najprawdopodobniej od wczoraj. Stacjonuje na Nowych Sadach. Tankowany est rano w czasie ok 2 godzin wyjętych z rozkładu jazdy na zajezdnii Chocianowice. Ile zostanie u nas to kto wie. Gdzie jutro będzie? Też niewiadomo. Wiem tylko że to autobus z MZK Słupsk i jest u nas na testach
http://www.phototrans.eu/2-181115.html
http://gtlodz.eu/i6184
http://gtlodz.eu/i6187
http://gtlodz.eu/i6186
http://gtlodz.eu/i6185
http://www.phototrans.eu/2-181115.html
http://gtlodz.eu/i6184
http://gtlodz.eu/i6187
http://gtlodz.eu/i6186
http://gtlodz.eu/i6185
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Jeśli chodzi o normy to najwyższa to EEV, wyższa od E5 (E5 spełniają m. in. nasze V7700, wymaga lania AdBlue).
Chociaż ja mam nadzieję, że będzie przetarg nieograniczony i wybiorą coś sensownego (czyt. Solarisy), z tym mają w Słupsku trochę problemów.
I ile ma trwać ten test bo chętnie przejadę się tym wynalazkiem..
Chociaż ja mam nadzieję, że będzie przetarg nieograniczony i wybiorą coś sensownego (czyt. Solarisy), z tym mają w Słupsku trochę problemów.
I ile ma trwać ten test bo chętnie przejadę się tym wynalazkiem..
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
WOW!! Taka maszyna do nas przyjechała na testy, a ze strony MPK cisza jak makiem zasiał. Szkoda, że nasz przewoźnik nie traktuje nas - MKMów poważenie w przeciwieństwie do np. gdyńskiego PKT, które o testach przegubowego trolejbusu informowało już dużo wcześniej. Dokładny rozkład, gdzie i kiedy testowca można spotkać umieściło na głównej stronie swojej witryny www http://www.pktgdynia.pl/index1.htm. To jest przykład wzorowej współpracy przewoźnika i osób zainteresowanych KM.
Pomimo, iż sam Irysbus jakoś do mnie nie przemawia, to bardzo chciałbym zobaczyć pojazdy napędzane gazem CNG na łódzkich ulicach. Jestem bardzo dużym zwolennikiem ekologicznego taboru (tramwaje, trolejbusy, autobusy napędzane CNG), wszystko co mniej truje nasze piękne miasto od tysięcy blachosmrodów jest dla mnie czymś jak najbardziej pozytywnym.
Czyżby były to przymiarki do ponownego ubiegania się o środki unijne na zakup stosownego taboru? Kiedyś (bodajże był to rok 2005 - był to ten sam okres kiedy był składany wniosek na budowę łódzkiego odcinka ŁTRu) już łódzkie MPK składało wniosek o dofinansowanie zakupu 100 autobusów i budowę infrastruktury do obsługi takiego taboru na Nowych Sadach. Wtedy wniosek ten został odrzucony w wyniku błędów formalnych a wniosek ŁTRu przeszedł bój z warszawskim dotyczącym metra. Wydaje mi się, że łódzkie MPK „odpuściło” gazowce mając w perspektywie duże wydatki jakie pochłonął ŁTR. W kolejnych latach (2005/2006) łódź za własne pieniądze zdecydowało się na zakup początkowo 19 12sto metrowych Jelczy(m.in. tych kilku dedykowanych na wówczas otwieraną linię „L”) poczym w kolejnym roku 69 autobusów o konwencjonalnym zasilaniu tym samym odnawiając tabor na Nowych Sadach. Wiele osób twierdziło wtedy, iż łódzkie MPK definitywnie pogrzebało pomysł zakupu pojazdów na gaz, czyżby te przewidywania były błędne? OBY
Pozdrawiam Michał
Pomimo, iż sam Irysbus jakoś do mnie nie przemawia, to bardzo chciałbym zobaczyć pojazdy napędzane gazem CNG na łódzkich ulicach. Jestem bardzo dużym zwolennikiem ekologicznego taboru (tramwaje, trolejbusy, autobusy napędzane CNG), wszystko co mniej truje nasze piękne miasto od tysięcy blachosmrodów jest dla mnie czymś jak najbardziej pozytywnym.
Czyżby były to przymiarki do ponownego ubiegania się o środki unijne na zakup stosownego taboru? Kiedyś (bodajże był to rok 2005 - był to ten sam okres kiedy był składany wniosek na budowę łódzkiego odcinka ŁTRu) już łódzkie MPK składało wniosek o dofinansowanie zakupu 100 autobusów i budowę infrastruktury do obsługi takiego taboru na Nowych Sadach. Wtedy wniosek ten został odrzucony w wyniku błędów formalnych a wniosek ŁTRu przeszedł bój z warszawskim dotyczącym metra. Wydaje mi się, że łódzkie MPK „odpuściło” gazowce mając w perspektywie duże wydatki jakie pochłonął ŁTR. W kolejnych latach (2005/2006) łódź za własne pieniądze zdecydowało się na zakup początkowo 19 12sto metrowych Jelczy(m.in. tych kilku dedykowanych na wówczas otwieraną linię „L”) poczym w kolejnym roku 69 autobusów o konwencjonalnym zasilaniu tym samym odnawiając tabor na Nowych Sadach. Wiele osób twierdziło wtedy, iż łódzkie MPK definitywnie pogrzebało pomysł zakupu pojazdów na gaz, czyżby te przewidywania były błędne? OBY
Pozdrawiam Michał
@Arturro: Skąd wiesz? Jeśli te autobusy mają stacjonować na Limanowskiego i nie chcą kolejnej zajezdni merc(s)ededów to zostaje im z konstrukcji CNG używanych w Polsce Man, Irisbus (Iveco), Solaris (Iveco/DAF) i Volvo. Silniki MAN już testowali (Solarisy i MANy z 2000), na Volvo się obrazili (może na MB wkrótce też), więc zostaje Irisbus i Solaris. Obydwa pojazdy mają porównywalną cenę, a Solaris może przy dużych zamówieniach zejść z ceny (przykład - ostatnie zamówienie na przegubowce dla Warszawy gdzie cena U18 była o zaledwie kilka mln. zł wyższa od MB conecto). Zakładając, że MPK nie zażąda wozów z silnikami MB lub Volvo (a przypuszczalnie nie) i dostaną dotację, możemy już cieszyć się z Solarisów (nie można wyeliminować Solarisa z przetargu żadnym hakiem poza przetargiem ograniczonym)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt: