Strona 4 z 5

: wt 17:21, 21 sie 2007
autor: SEC
@px33. Kierowca jeżdzący od rana, czy od popołudnia zgodził się na zrobienie takiego zdjęcia?

BTW. Mogłeś cyknąć tak, żeby było widać rozkład do końca dnia, a nie od 4. rano, która minęła Obrazek.

: wt 17:26, 21 sie 2007
autor: px33
Ten z drugiej zmiany.

prof: z wiadomych względów, zdjęcie usunąłem

A brygada jest b. krótka (do 18:50 na NS), więc widoczne jest wszystko (tak naprawdę czasami nie należy się specjalnie sugerować można przyjść 3-7 minut później na przystanek)

: śr 18:46, 22 sie 2007
autor: SEC
Na czym dzisiaj jeździ?

: śr 21:42, 22 sie 2007
autor: Arturro 70a
Dziś tez na Z1 był.

: czw 00:15, 23 sie 2007
autor: eclipse
coś mi sie nie chce wierzyć w ta bezawaryjność od grudnia... a swoją drogą skoro rozważają cng to czemu akurat koniecznie irisbus przecież to nie jedyny producent autobusów na gaz?

: czw 00:30, 23 sie 2007
autor: SEC
Może akurat MPK zwyczajnie dobrze się dogadało ze Słupskiem.

: czw 08:49, 23 sie 2007
autor: MNK
Te nowe volva są bardziej niż citaro G.

: czw 11:46, 23 sie 2007
autor: SEC
A skąd te dane?


MPK dobrze robi, że inwestuje w konkretny typ silników - m.in. MB

Zauważyłem, że MPK może być zainteresowane silnikami Iveco. Poprzedni testowiec Solbus i obecny Irisbus są właśnie z tymi silnikami. Jeśli zaczną w nie inwestować to niewykluczone, że zobaczymy Solarisy. One też są robione na gaz, a o gazowcach dla Łodzi mówiło sie nie raz.

: czw 16:22, 23 sie 2007
autor: px33
@SEC: Dobrze robi, że inwestuje w MB, ale źle, że sprzedaje Solarisy i kupuje MB na zajezdnię, na której nie powinno ich być. Gdyby zakupiono na NS Solarisy w podobnej ilości jak wozy, które kupiono, nic by się nie stało, wręcz byłoby lepiej. A koziołki powinny były pójść na Kraszewskiego. W późniejszym terminie można by było rozważyć zastępowanie nowymi Citarami przechodzonych Jelczy.

A co do silników Iveco to mam cichą nadzieję, że MPK zamierza trochę tego kupić na Nowe Sady bo najlepsze pojazdy z tymi silnikami produkuje właśnie Solaris (wybór jest niewielki - Solaris, Irisbus, Jelcz i Solbus), pozostałe mają niedoróbki, najbliższy Solarisowi jest mimo wszystko Irisbus, który robi dość pozytywne wrażenie.

: czw 20:35, 23 sie 2007
autor: SEC
Solarisy i Many sprzedano, bo miały silniki Mana. Gdyby było ich więcej to pewnie by zostały.

Nowe Citaro powinny stacjonować na Kilińskiego. Ta zajezdnia ma najgorszy tabor i może dobrze, żeby stacjonowały tam kolejne wozy tego samego typu.

Co do Vero to dobrze, że stacjonują na NS, ponieważ w innym wypadku nie mogłyby obsługiwać linii z północnych części miasta (66, 84 i rzadko 89).

: czw 21:41, 23 sie 2007
autor: klocu
wracając do tematu dziś ponownie zawitał na Z1 w okolicach godziny 14.
podstawowa rzecz która denerwuje to ten przeraźliwy pisk alarmu o zamykaniu drzwi jest gorszy niż w citaro a kiedy stoi na przystanku, kierman odpala alarm a tu jeszcze ludzie biegna to ma sie ochote zrobic mu małe kuku...

ale ma bardzo ładną mordkę tylko z tyłu tablica numeryczna jest za bardzo z boku chyba ze to wina konstrukcji, tak dziwnie jakos gdy sie go pierwszy raz widzi.

: czw 22:04, 23 sie 2007
autor: px33
@klocu: Jakbyś wiedział jakie ten autobus ma opóźnienia to byś wiedział dlaczego kierowca namiętnie włącza wkurzałkę. Co nie zmienia faktu, że trzeba mieć mocne nerwy żeby słuchać tego stojąc przy otwartych pierwszych drzwiach.

A nie wiesz, gdzie był przed 14-stą?

: pt 07:57, 24 sie 2007
autor: klocu
tzn wiem tylko tyle że mijał mnie na Zachodnia - Legionów i zakładam że był to kurs 13.52 (zakładam bo tak wyszła kolizja obiektu Z1 i 99A ale jak zawsze brygady nie pamiętam)

zakładając że ludzie się nie spieszą no to trzeba ich pogonić racja. ale to chyba głownie linia Z1 i Z2 naazona jest na czestsze pady pojazdów bo wczoraj po drodze minałem kilka odstawionych na chodnik przypadków.

: pt 10:14, 24 sie 2007
autor: px33
Tak, na 80 (kurs ok. 19:00 i ok. 15:00) nawet nie trzeba było używać wkurzałki.
Po prostu na Z-kach jest mnóstwo ludzi i kiepski rozkład.

: pt 10:41, 24 sie 2007
autor: klocu
@px33 kiepski rozkład. jak dla mnie to niepotrzebnie na az tak dlugim odcinku pokrywają sie Z1 i Z2 (okiem zwyklego użytkownika komunikacji) bo albo jeden goni drugi albo odwrotnie. a i tak ludzi maja tendencje pchania sie do pierwszego co przyjedzie. a do tego kazdy caly czas sie pyta "przepraszam czy wie ktos gdzie to sie zatrzymuje"

: pt 11:31, 24 sie 2007
autor: SEC
Nie no, zetki muszą zastąpić cztery linie tramwajowe, więc nic dziwnego, że jadą tą samą trasą. Na np. Zgierskiej nie da się inaczej skierować Z1, bo musi dodatkowo zastąpić czwórkę na osiedlu Jagiełły, a to bardzo rozbudowane osiedle. Na Łagiewnickiej za to są już tramwaje.

A niech się pytają "gdzie to się zatrzymuje". Jak nie umieją przeczytać rozkładu jazdy to lecą na skargę do Expressu, że system informacji dla pasażerów jest beznadziejny.

: pt 12:31, 24 sie 2007
autor: mig
Dziś na 69 - odjazd o 12.34 z Rokicińskiej.

: pt 12:41, 24 sie 2007
autor: klocu
@SEC ja rozumiem że trzeba zastąpić ale dochodzi do sytuacji pościgu mimo jakiś drobnych przesunięć w czasie, względem rozkładu. zreszta tak na marginesie jakby to nie jezdziło tak ludzie będą sie skarżyć, kląć i bluźnić... a najszybciej na niektórych odcinkach i tak szybciej wychodzi iść pieszo.
najlepsze rozwiązanie niż czekać, wsiąść, słuchać krzyków i złorzeczeń innych, wąchać spoconych ludzi stłoczonych w jednym miejscu (szczegółnie jak nie ma czym oddychać) taka dygresja.

: pt 15:16, 24 sie 2007
autor: SEC
Opóźnienia na zetkach są ogromne. Z2 gubią kółka. Nic dziwnego, że się wyprzedzają.

: sob 10:11, 25 sie 2007
autor: niedzielny
Dzisiaj na 76. Godzina coś wokół 9:41 ze Szczecińskiej.