Tym zdjęciem lukas.j pokazał nam, że co najmniej od dziś jeździ po Łodzi mały Jelcz. Gdyby ktoś wiedział coś więcej o testach - tworzę temat do przekazywania informacji o trasach, okresie testów, wrażeniach z jazdy itp.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rkplodz, łącznie zmieniany 1 raz.
Hmm, słyszałem coś niecoś o tym Jelczu, przeczuwałem nawet, że prędzej czy później zawita do Łodzi. No i zawitał... Ciekawe tylko na jak długo... Ze stylistycznego punktu widzenia wygląda on jak dla mnie łdanie, szczególnie przód jest dość ciekawy.., taki złowrogi Fajnie by się prezentował w łódzkich barwach. Aha, jak ktoś będzie wiedział, na jakich liniach Jelczyk będzie jeździć w najbliższych dniach to niech da znać
Mały niskowejściowy Jelcz jest homologowany na 52 miejsca pasażerskie, w tym 16 foteli. Napędza go silnik Cummins Euro 4 (Ad-blue) o mocy 160KM. Podwozie produkowane jest w Sanoku, karosowanie i wyposażanie wnętrza - Jelcz-Laskowice. Pojawił się w tym samym czasie co Solaris Alpino, jego główny konkurent.
Sądze, że alpino jest dużo droższy niż jelcz. Co do adblue to znacznie podwyższa koszty użytkowania. Silniki mana spełniają norme EURO 4 bez adblue więc jednak można.
Ja też łapałem na 64, przyszedłem na Północny, ale na wyliczonej "wczorajszej" brygadzie go nie było, więc pojechałem łapać gdzieś w połowie trasy Na szczęście padło na Czechosłowacką. Złapałem na... 54A
Niestety kierowca nie wiedział ile czasu będą trwały testy.
No, trochę za darmo pojechałem, ale druga wyliczona brygada na 54A była już OK i jakoś przyjechał. Z wizualnego punktu widzenia mi się bardzo podoba, zarówno z zewnątrz jak i z wewnątrz. Jedynym minusem jest tylko jak dla mnie manualna skrzynia biegów, ale to właściwie szczegół. Wg. mojej oceny jest to bardzo dobry model dla małych miasteczek, lub linii bez większej frekwencji.
Ale kabina jest mało funkconalna. By dosięgnąć przycisków trzeba się wychylić, niezależnie od położenia fotela - nawet gdy jest wysunięty najdalej do przodu, lecz wtedy nie da się prowadzić.