Strona 1 z 2

Bulwa - estetyka wykonania

: sob 16:43, 13 paź 2007
autor: klocu
Ostatnio podróżując po Łodzi, dość często trafiałem na bulwy (na te wcześniej i później remontowane) i stwierdziłem że robi się je bo ktoś zmusza lub każe a Zakład remontowy musi.
Osobiście jestem tak trochę zmartwiony niedoróbkami lub olewaniem szczegółów.
Najbardziej wkurzające jest montowanie przedniego wyświetlacza. Ta piękna kostka z wybebeszonymi przewodami tak pięknie zwisa obok diodówki.
Dodatkowo jak pięknie jest cięte wykończenie sufitu, szczególnie w okolicach kabli (wewnętrzny wyświetlacz) wycięte jakby na siłe tempym narzędziem. Do tego oblistwowanie cięte nie na miarę danego tramwaju chyba. Tu zbyt długa, tu zbyt krótka a to się dosztukuje. A tu śrub brakuje, a tu coś jest powieszone ewidentnie krzywo (a to zdarza się tabliczkom znamionowym taboru).

Czy Wy uważacie że wykonanie mogłoby być bardziej szczegółowe?
I czy nie możnaby dodać mechanizmu podnszenia/opuszczania patyka bo do takiego eleganckiego designu ta piękna zielona linka i zatrzask blokuący obok motorniczego za cholere nie pasują...

: sob 18:44, 13 paź 2007
autor: Arturro 70a
Wystarczyłaby czarna linka do pantografu zamiast zielonej. Dobrze został wykonany tylko pierwszy prototypowy skład, później tylko robili coraz większą fuszerkę, choć dodanie paska ozdobnego było dla mnie plusem jeśli chodzi o estetykę.

: sob 20:03, 13 paź 2007
autor: klocu
czy linka... hm. a założenie małego hydraulicznego albo elektrycznego siłownika który pełniłby tę samą funkcję? skoro modernizować to czemu by nie? no taką ostrą fuszerę jak w/w widziałem w składzie po RK 06/2007 no także. o ile jestem w stanie zrozumieć takie numery w 805 w starym dsg to w bulwie jakoś nie.

: sob 20:28, 13 paź 2007
autor: o3r
Paskudne są te przody i tyły od środka. I miejsce, w których są przyczpione - nagle ściana robi się cieniutka.

Dla mnie najlepszy design miały Eliny. Wyglądają nowocześnie z zewnątrz i wewnątrz, a nie są przekombinowane.

: sob 20:39, 13 paź 2007
autor: px33
Z wyświetlaczami wewnętrznymi to ostatnio w ogóle robią wiochę. Skoro w Citarach z 2000 i 2001 dało się ładnie zabudować wyświetlacz we wnęce, dlaczego teraz musi być poza nią, a w #2702 wcale go nie ma? Jak wnęka jest za mała to to jest niedoróbka producenta i powinien to poprawić, no chyba że wspaniałe MPK zamówiło autobus bez uzgodnienia takich szczegółów (bo MB wie konkretnie, które wyświetlacze od R&G chcemy zamontować...)

: sob 20:52, 13 paź 2007
autor: klocu
niekoniecznie ładować we wnękę tylko schować w podsufitce kostkę. bo ile uroku ma kostka z pęczkiem przeodów z jednej i drugiej do tego ten kabel tak ładnie się zwiesza i jest czymś przymocowany.

najlepsza jest tak dykta przy drzwiach po miesiącu sypie się od dołu a potem odpada kawałkami.
eliny są wyjątkowe jak dla mnie pod względem pulpitu. jest prosty, czytelny choć ten standardowy 805 też ma swoje uroki ale nawet w bulwie jest paskudny kiedy nalepki się odklejają, brzegi wycierają. ogólnie syf i tandeta.

wychodzi że ile 805 na stanie tyle małych modyfikacji motorniczych. a taki wielki pulpit i nawet porządnego miejsca na brygadówkę nie ma.

a zbulwiony elin to już wersja bliższa moim oczekiwaniom co do RK tramów. a tak na marginesie eliny są na pedały czy na joya? bo jakoś nie miałem okazji popatrzeć i zobaczyć go w całej okazałości.

: sob 21:11, 13 paź 2007
autor: o3r
Na joystick.

: sob 21:32, 13 paź 2007
autor: klocu
no tak ale co wtedy zrobić z nogami? i przycisk dzwonka zewnętrznego jest taki mizerny Obrazek

: sob 21:48, 13 paź 2007
autor: px33
no tak ale co wtedy zrobić z nogami?
Można tupać w rytm muzyki z radia.

A joystick jest zawsze wygodniejszy od pedałów ( w tym czuwaka).

A wyświetlacz naprawdę lepiej się prezentuje we wnęce niż przy wnęce...

: sob 22:46, 13 paź 2007
autor: Arturro 70a
o3r pisze:Paskudne są te przody i tyły od środka. I miejsce, w których są przyczpione - nagle ściana robi się cieniutka.

Dla mnie najlepszy design miały Eliny. Wyglądają nowocześnie z zewnątrz i wewnątrz, a nie są przekombinowane.
Z wnętrzem to nie przesadzaj bo te siedzonka nie są estetyczne. One są zwyczajnie ochydne.

: sob 23:17, 13 paź 2007
autor: px33
One są zwyczajnie ochydne.
Jakby te szare z bulw, jajowate takie, były ładniejsze...

Najfajniejsze by były takie jak w Citarach, ale to marzenie

: sob 23:33, 13 paź 2007
autor: Arturro 70a
Dla mnie to jest bardziej granatowe niż szare. Ale może mówimy o czymś innym. Ja mówię o tym: http://gtlodz.eu/i6065

Odp

: ndz 06:55, 14 paź 2007
autor: Adam Alex(ex1022)
Ostatnio do naprawy poszedł 1 wagon od składu 3902 i 3903. Na zajezdni podłączono linke do pantografu w 2 wagonie oraz pilota i wagon pojechał na halę na pilota

: ndz 14:20, 14 paź 2007
autor: dziki
Co jeszcze można by zrobić. Zlikwidować pedały jazdy i hamowania a zostawić sam czuwak. Równie dobrze można by było zrobić joystick na jazdę i hamowanie gdyż sterowane jest to poprzez potencjometr który i tak jest używany również przez pedały.

: ndz 19:21, 14 paź 2007
autor: Kazik
Jakoś nie rzuciła mi się w oczy tandeta w bulwach, oprócz jednej kwestii, zresztą występującej w wagonach wyremontowanych bez zbulwiania: dykta między drzwiami a siedzeniem psuje się i odpada. Robi to okropne wrażenie. Teraz dochodzi jeszcze wycieranie się półki z przodu doczep. Chyba nikt nie przewidział, że ludzie będą tam siadać. Poza tym OK, zawsze ładniejsza krzywo przycięta bulwa niż przerdzewiały wagon przed remontem.
Aha - linka ma jedną zaletę - póki działa zacisk, nic się nie popsuje.

Uwagę przykuł pewien szczegół w Lion'sach - nad grzejnikami przy miejscu dla wózka jest masywna metalowa rura. Pomysłowe, zdecydowanie lepiej, żeby ludzie stawiali nogę na rurze niż na obudowie grzejnika (bardzo modne w 805tkach)

: ndz 19:58, 14 paź 2007
autor: rkplodz
Co do mechanizmu patyka - a po kiego grzyba? To kolejne pieniądze włożone właściwie po nic, linka działa Obrazek

Co do wykonania - rozmawialiśmy już w realu. Mnie najbardziej rozwala brak olistwowania w drugim wagonie z tyłu, tam jest takie miejsce, gdzie jest nieokryte niczym włókno szklane czy jak tam się to-to nazywa, można się pokaleczyć.

: pn 15:05, 15 paź 2007
autor: mig
Ja natomiast nienawidzę bulw bez osłon. Bulwa z odkrytymi wózkami to dla mnie nie bulwa. Obrazek
A ten testowy wyświetlacz też mi się nie podoba. Jest mały i nieczytelny.

: pn 15:19, 15 paź 2007
autor: Arturro 70a
Zwykłe wyświetlacze też są średnio czytelne.

: pn 17:18, 15 paź 2007
autor: ikarusojelcz
Taki R&G Szmielec po kilku tygodniach eksploaracjii zacina się i psuje.
Wyświetlacz z odkurzacza w tj norce kurzy się i po kilku latach nic nie widać bądź w ogóle się sypie

: pn 18:21, 15 paź 2007
autor: px33
Lepsze to niż deski dyktowe... Chociaż powinni zainwestować w diodowe w starszych wozach, nie ma na to kasy.

A o migracji na system Pixela nie ma w najbliższym czasie mowy, R&G jako system informacji pasażerskiej sprawdza się całkiem nieźle, ma większe możliwości niż Pixel (chociaż prawdopodobnie w najnowszej wersji, sterownik Pixela ma podobne możliwości). Nikt nie będzie przygotowywał list przystanków na 3 systemy (przypominam, w Łodzi używane są 2), zwłaszcza widząc z jakim opóźnieniem są wgrywane nowe linie tymczasowe (głównie na Kraszewskiego - Z7 nie było wcale, 86 po jakimś tygodniu, ale za to z listą przystanków)