Bulwa - estetyka wykonania

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Bulwa - estetyka wykonania

Post autor: klocu »

Ostatnio podróżując po Łodzi, dość często trafiałem na bulwy (na te wcześniej i później remontowane) i stwierdziłem że robi się je bo ktoś zmusza lub każe a Zakład remontowy musi.
Osobiście jestem tak trochę zmartwiony niedoróbkami lub olewaniem szczegółów.
Najbardziej wkurzające jest montowanie przedniego wyświetlacza. Ta piękna kostka z wybebeszonymi przewodami tak pięknie zwisa obok diodówki.
Dodatkowo jak pięknie jest cięte wykończenie sufitu, szczególnie w okolicach kabli (wewnętrzny wyświetlacz) wycięte jakby na siłe tempym narzędziem. Do tego oblistwowanie cięte nie na miarę danego tramwaju chyba. Tu zbyt długa, tu zbyt krótka a to się dosztukuje. A tu śrub brakuje, a tu coś jest powieszone ewidentnie krzywo (a to zdarza się tabliczkom znamionowym taboru).

Czy Wy uważacie że wykonanie mogłoby być bardziej szczegółowe?
I czy nie możnaby dodać mechanizmu podnszenia/opuszczania patyka bo do takiego eleganckiego designu ta piękna zielona linka i zatrzask blokuący obok motorniczego za cholere nie pasują...
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Wystarczyłaby czarna linka do pantografu zamiast zielonej. Dobrze został wykonany tylko pierwszy prototypowy skład, później tylko robili coraz większą fuszerkę, choć dodanie paska ozdobnego było dla mnie plusem jeśli chodzi o estetykę.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

czy linka... hm. a założenie małego hydraulicznego albo elektrycznego siłownika który pełniłby tę samą funkcję? skoro modernizować to czemu by nie? no taką ostrą fuszerę jak w/w widziałem w składzie po RK 06/2007 no także. o ile jestem w stanie zrozumieć takie numery w 805 w starym dsg to w bulwie jakoś nie.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Paskudne są te przody i tyły od środka. I miejsce, w których są przyczpione - nagle ściana robi się cieniutka.

Dla mnie najlepszy design miały Eliny. Wyglądają nowocześnie z zewnątrz i wewnątrz, a nie są przekombinowane.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Z wyświetlaczami wewnętrznymi to ostatnio w ogóle robią wiochę. Skoro w Citarach z 2000 i 2001 dało się ładnie zabudować wyświetlacz we wnęce, dlaczego teraz musi być poza nią, a w #2702 wcale go nie ma? Jak wnęka jest za mała to to jest niedoróbka producenta i powinien to poprawić, no chyba że wspaniałe MPK zamówiło autobus bez uzgodnienia takich szczegółów (bo MB wie konkretnie, które wyświetlacze od R&G chcemy zamontować...)
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

niekoniecznie ładować we wnękę tylko schować w podsufitce kostkę. bo ile uroku ma kostka z pęczkiem przeodów z jednej i drugiej do tego ten kabel tak ładnie się zwiesza i jest czymś przymocowany.

najlepsza jest tak dykta przy drzwiach po miesiącu sypie się od dołu a potem odpada kawałkami.
eliny są wyjątkowe jak dla mnie pod względem pulpitu. jest prosty, czytelny choć ten standardowy 805 też ma swoje uroki ale nawet w bulwie jest paskudny kiedy nalepki się odklejają, brzegi wycierają. ogólnie syf i tandeta.

wychodzi że ile 805 na stanie tyle małych modyfikacji motorniczych. a taki wielki pulpit i nawet porządnego miejsca na brygadówkę nie ma.

a zbulwiony elin to już wersja bliższa moim oczekiwaniom co do RK tramów. a tak na marginesie eliny są na pedały czy na joya? bo jakoś nie miałem okazji popatrzeć i zobaczyć go w całej okazałości.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Na joystick.
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

no tak ale co wtedy zrobić z nogami? i przycisk dzwonka zewnętrznego jest taki mizerny Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

no tak ale co wtedy zrobić z nogami?
Można tupać w rytm muzyki z radia.

A joystick jest zawsze wygodniejszy od pedałów ( w tym czuwaka).

A wyświetlacz naprawdę lepiej się prezentuje we wnęce niż przy wnęce...
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

o3r pisze:Paskudne są te przody i tyły od środka. I miejsce, w których są przyczpione - nagle ściana robi się cieniutka.

Dla mnie najlepszy design miały Eliny. Wyglądają nowocześnie z zewnątrz i wewnątrz, a nie są przekombinowane.
Z wnętrzem to nie przesadzaj bo te siedzonka nie są estetyczne. One są zwyczajnie ochydne.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

One są zwyczajnie ochydne.
Jakby te szare z bulw, jajowate takie, były ładniejsze...

Najfajniejsze by były takie jak w Citarach, ale to marzenie
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Dla mnie to jest bardziej granatowe niż szare. Ale może mówimy o czymś innym. Ja mówię o tym: http://gtlodz.eu/i6065
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Ostatnio do naprawy poszedł 1 wagon od składu 3902 i 3903. Na zajezdni podłączono linke do pantografu w 2 wagonie oraz pilota i wagon pojechał na halę na pilota
dziki
Sympatyk forum
Posty: 601
Rejestracja: czw 12:54, 21 lip 2005
Lokalizacja:

Post autor: dziki »

Co jeszcze można by zrobić. Zlikwidować pedały jazdy i hamowania a zostawić sam czuwak. Równie dobrze można by było zrobić joystick na jazdę i hamowanie gdyż sterowane jest to poprzez potencjometr który i tak jest używany również przez pedały.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Jakoś nie rzuciła mi się w oczy tandeta w bulwach, oprócz jednej kwestii, zresztą występującej w wagonach wyremontowanych bez zbulwiania: dykta między drzwiami a siedzeniem psuje się i odpada. Robi to okropne wrażenie. Teraz dochodzi jeszcze wycieranie się półki z przodu doczep. Chyba nikt nie przewidział, że ludzie będą tam siadać. Poza tym OK, zawsze ładniejsza krzywo przycięta bulwa niż przerdzewiały wagon przed remontem.
Aha - linka ma jedną zaletę - póki działa zacisk, nic się nie popsuje.

Uwagę przykuł pewien szczegół w Lion'sach - nad grzejnikami przy miejscu dla wózka jest masywna metalowa rura. Pomysłowe, zdecydowanie lepiej, żeby ludzie stawiali nogę na rurze niż na obudowie grzejnika (bardzo modne w 805tkach)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Co do mechanizmu patyka - a po kiego grzyba? To kolejne pieniądze włożone właściwie po nic, linka działa Obrazek

Co do wykonania - rozmawialiśmy już w realu. Mnie najbardziej rozwala brak olistwowania w drugim wagonie z tyłu, tam jest takie miejsce, gdzie jest nieokryte niczym włókno szklane czy jak tam się to-to nazywa, można się pokaleczyć.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Ja natomiast nienawidzę bulw bez osłon. Bulwa z odkrytymi wózkami to dla mnie nie bulwa. Obrazek
A ten testowy wyświetlacz też mi się nie podoba. Jest mały i nieczytelny.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Zwykłe wyświetlacze też są średnio czytelne.
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

Taki R&G Szmielec po kilku tygodniach eksploaracjii zacina się i psuje.
Wyświetlacz z odkurzacza w tj norce kurzy się i po kilku latach nic nie widać bądź w ogóle się sypie
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Lepsze to niż deski dyktowe... Chociaż powinni zainwestować w diodowe w starszych wozach, nie ma na to kasy.

A o migracji na system Pixela nie ma w najbliższym czasie mowy, R&G jako system informacji pasażerskiej sprawdza się całkiem nieźle, ma większe możliwości niż Pixel (chociaż prawdopodobnie w najnowszej wersji, sterownik Pixela ma podobne możliwości). Nikt nie będzie przygotowywał list przystanków na 3 systemy (przypominam, w Łodzi używane są 2), zwłaszcza widząc z jakim opóźnieniem są wgrywane nowe linie tymczasowe (głównie na Kraszewskiego - Z7 nie było wcale, 86 po jakimś tygodniu, ale za to z listą przystanków)
Zablokowany