Bulwa - estetyka wykonania
Bulwa - estetyka wykonania
Ostatnio podróżując po Łodzi, dość często trafiałem na bulwy (na te wcześniej i później remontowane) i stwierdziłem że robi się je bo ktoś zmusza lub każe a Zakład remontowy musi.
Osobiście jestem tak trochę zmartwiony niedoróbkami lub olewaniem szczegółów.
Najbardziej wkurzające jest montowanie przedniego wyświetlacza. Ta piękna kostka z wybebeszonymi przewodami tak pięknie zwisa obok diodówki.
Dodatkowo jak pięknie jest cięte wykończenie sufitu, szczególnie w okolicach kabli (wewnętrzny wyświetlacz) wycięte jakby na siłe tempym narzędziem. Do tego oblistwowanie cięte nie na miarę danego tramwaju chyba. Tu zbyt długa, tu zbyt krótka a to się dosztukuje. A tu śrub brakuje, a tu coś jest powieszone ewidentnie krzywo (a to zdarza się tabliczkom znamionowym taboru).
Czy Wy uważacie że wykonanie mogłoby być bardziej szczegółowe?
I czy nie możnaby dodać mechanizmu podnszenia/opuszczania patyka bo do takiego eleganckiego designu ta piękna zielona linka i zatrzask blokuący obok motorniczego za cholere nie pasują...
Osobiście jestem tak trochę zmartwiony niedoróbkami lub olewaniem szczegółów.
Najbardziej wkurzające jest montowanie przedniego wyświetlacza. Ta piękna kostka z wybebeszonymi przewodami tak pięknie zwisa obok diodówki.
Dodatkowo jak pięknie jest cięte wykończenie sufitu, szczególnie w okolicach kabli (wewnętrzny wyświetlacz) wycięte jakby na siłe tempym narzędziem. Do tego oblistwowanie cięte nie na miarę danego tramwaju chyba. Tu zbyt długa, tu zbyt krótka a to się dosztukuje. A tu śrub brakuje, a tu coś jest powieszone ewidentnie krzywo (a to zdarza się tabliczkom znamionowym taboru).
Czy Wy uważacie że wykonanie mogłoby być bardziej szczegółowe?
I czy nie możnaby dodać mechanizmu podnszenia/opuszczania patyka bo do takiego eleganckiego designu ta piękna zielona linka i zatrzask blokuący obok motorniczego za cholere nie pasują...
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
czy linka... hm. a założenie małego hydraulicznego albo elektrycznego siłownika który pełniłby tę samą funkcję? skoro modernizować to czemu by nie? no taką ostrą fuszerę jak w/w widziałem w składzie po RK 06/2007 no także. o ile jestem w stanie zrozumieć takie numery w 805 w starym dsg to w bulwie jakoś nie.
Z wyświetlaczami wewnętrznymi to ostatnio w ogóle robią wiochę. Skoro w Citarach z 2000 i 2001 dało się ładnie zabudować wyświetlacz we wnęce, dlaczego teraz musi być poza nią, a w #2702 wcale go nie ma? Jak wnęka jest za mała to to jest niedoróbka producenta i powinien to poprawić, no chyba że wspaniałe MPK zamówiło autobus bez uzgodnienia takich szczegółów (bo MB wie konkretnie, które wyświetlacze od R&G chcemy zamontować...)
niekoniecznie ładować we wnękę tylko schować w podsufitce kostkę. bo ile uroku ma kostka z pęczkiem przeodów z jednej i drugiej do tego ten kabel tak ładnie się zwiesza i jest czymś przymocowany.
najlepsza jest tak dykta przy drzwiach po miesiącu sypie się od dołu a potem odpada kawałkami.
eliny są wyjątkowe jak dla mnie pod względem pulpitu. jest prosty, czytelny choć ten standardowy 805 też ma swoje uroki ale nawet w bulwie jest paskudny kiedy nalepki się odklejają, brzegi wycierają. ogólnie syf i tandeta.
wychodzi że ile 805 na stanie tyle małych modyfikacji motorniczych. a taki wielki pulpit i nawet porządnego miejsca na brygadówkę nie ma.
a zbulwiony elin to już wersja bliższa moim oczekiwaniom co do RK tramów. a tak na marginesie eliny są na pedały czy na joya? bo jakoś nie miałem okazji popatrzeć i zobaczyć go w całej okazałości.
najlepsza jest tak dykta przy drzwiach po miesiącu sypie się od dołu a potem odpada kawałkami.
eliny są wyjątkowe jak dla mnie pod względem pulpitu. jest prosty, czytelny choć ten standardowy 805 też ma swoje uroki ale nawet w bulwie jest paskudny kiedy nalepki się odklejają, brzegi wycierają. ogólnie syf i tandeta.
wychodzi że ile 805 na stanie tyle małych modyfikacji motorniczych. a taki wielki pulpit i nawet porządnego miejsca na brygadówkę nie ma.
a zbulwiony elin to już wersja bliższa moim oczekiwaniom co do RK tramów. a tak na marginesie eliny są na pedały czy na joya? bo jakoś nie miałem okazji popatrzeć i zobaczyć go w całej okazałości.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Z wnętrzem to nie przesadzaj bo te siedzonka nie są estetyczne. One są zwyczajnie ochydne.o3r pisze:Paskudne są te przody i tyły od środka. I miejsce, w których są przyczpione - nagle ściana robi się cieniutka.
Dla mnie najlepszy design miały Eliny. Wyglądają nowocześnie z zewnątrz i wewnątrz, a nie są przekombinowane.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Dla mnie to jest bardziej granatowe niż szare. Ale może mówimy o czymś innym. Ja mówię o tym: http://gtlodz.eu/i6065
-
- Sympatyk forum
- Posty: 814
- Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł.
Odp
Ostatnio do naprawy poszedł 1 wagon od składu 3902 i 3903. Na zajezdni podłączono linke do pantografu w 2 wagonie oraz pilota i wagon pojechał na halę na pilota
Jakoś nie rzuciła mi się w oczy tandeta w bulwach, oprócz jednej kwestii, zresztą występującej w wagonach wyremontowanych bez zbulwiania: dykta między drzwiami a siedzeniem psuje się i odpada. Robi to okropne wrażenie. Teraz dochodzi jeszcze wycieranie się półki z przodu doczep. Chyba nikt nie przewidział, że ludzie będą tam siadać. Poza tym OK, zawsze ładniejsza krzywo przycięta bulwa niż przerdzewiały wagon przed remontem.
Aha - linka ma jedną zaletę - póki działa zacisk, nic się nie popsuje.
Uwagę przykuł pewien szczegół w Lion'sach - nad grzejnikami przy miejscu dla wózka jest masywna metalowa rura. Pomysłowe, zdecydowanie lepiej, żeby ludzie stawiali nogę na rurze niż na obudowie grzejnika (bardzo modne w 805tkach)
Aha - linka ma jedną zaletę - póki działa zacisk, nic się nie popsuje.
Uwagę przykuł pewien szczegół w Lion'sach - nad grzejnikami przy miejscu dla wózka jest masywna metalowa rura. Pomysłowe, zdecydowanie lepiej, żeby ludzie stawiali nogę na rurze niż na obudowie grzejnika (bardzo modne w 805tkach)
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Co do mechanizmu patyka - a po kiego grzyba? To kolejne pieniądze włożone właściwie po nic, linka działa
Co do wykonania - rozmawialiśmy już w realu. Mnie najbardziej rozwala brak olistwowania w drugim wagonie z tyłu, tam jest takie miejsce, gdzie jest nieokryte niczym włókno szklane czy jak tam się to-to nazywa, można się pokaleczyć.
Co do wykonania - rozmawialiśmy już w realu. Mnie najbardziej rozwala brak olistwowania w drugim wagonie z tyłu, tam jest takie miejsce, gdzie jest nieokryte niczym włókno szklane czy jak tam się to-to nazywa, można się pokaleczyć.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
Lepsze to niż deski dyktowe... Chociaż powinni zainwestować w diodowe w starszych wozach, nie ma na to kasy.
A o migracji na system Pixela nie ma w najbliższym czasie mowy, R&G jako system informacji pasażerskiej sprawdza się całkiem nieźle, ma większe możliwości niż Pixel (chociaż prawdopodobnie w najnowszej wersji, sterownik Pixela ma podobne możliwości). Nikt nie będzie przygotowywał list przystanków na 3 systemy (przypominam, w Łodzi używane są 2), zwłaszcza widząc z jakim opóźnieniem są wgrywane nowe linie tymczasowe (głównie na Kraszewskiego - Z7 nie było wcale, 86 po jakimś tygodniu, ale za to z listą przystanków)
A o migracji na system Pixela nie ma w najbliższym czasie mowy, R&G jako system informacji pasażerskiej sprawdza się całkiem nieźle, ma większe możliwości niż Pixel (chociaż prawdopodobnie w najnowszej wersji, sterownik Pixela ma podobne możliwości). Nikt nie będzie przygotowywał list przystanków na 3 systemy (przypominam, w Łodzi używane są 2), zwłaszcza widząc z jakim opóźnieniem są wgrywane nowe linie tymczasowe (głównie na Kraszewskiego - Z7 nie było wcale, 86 po jakimś tygodniu, ale za to z listą przystanków)