Używane O405GN2 na stanie MPK Łódź
Pieniądze dla MPK na używane autobusy
Jeszcze w tym roku łódzkie MPK otrzyma 5 milionów złotych z budżetu miasta na zakup używanych autobusów
Pojazdy jeździły do tej pory w Niemczech, po ulicach Essen i Stuttgartu. Łącznie kupionych będzie 30 autobusów, w całkiem dobrym stanie - zapewnił wiceprezydent Włodzimierz Tomaszewski. W Łodzi będą one jeździły na liniach zastępczych. Niezależnie od tych zakupów MPK planuje w przyszłym roku dalsze inwestycje. Tabor ma być wzmocniony o 25 nowych, przegubowych autobusów. Te zakupy będą jednak droższe. Cena jednego, nowego pojazdu wynosi około miliona złotych.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Nie wiem nic więcej, poczekajmy aż Dziki wróci i zda relację.
Na TWB za wiele nie ma - http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=2415&ticket=109&nr=309
Na TWB za wiele nie ma - http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s=2415&ticket=109&nr=309
Tak się zastanawiam dlaczego by u nas nie zmodernizować Piłsudzkiego do roli takiego traktu autobus-tramwaj na wydzielonym torowisku żeby 98 nie stało w korkach. Na trasie ŁTR pomysł by nie wypalił bo jest zbyt duży ruch, ale Piłsudzkiego by się nadała. Tylko pozostaje kwestia zjazdu i wjazdu w odpowiednim momencie i zabezpieczenie przed idiotami w osobówkach
px33 pisze:Tak się zastanawiam dlaczego by u nas nie zmodernizować Piłsudzkiego do roli takiego traktu autobus-tramwaj na wydzielonym torowisku żeby 98 nie stało w korkach
Też zwróciłem uwagę na fotkach z Oberhausen, Essen i Stuttgartu, że autobus zasuwający po torowisku jest tam z powodzeniem stosowany. Na całej trasie W-Z taki pas byłby na wyrost (bo i nad sensownością '98' na Mickiewicza i Piłsudskiego bym dyskutował), ale z pewnością przy Dw.Kaliskim byłby o niebo lepszym rozwiąaniem od obecnego.
3 drzwiowe
Nie wiem skąd tyle obaw w stosunku do 3 drzwiowych przegubów. Pewnie że gorzej sie spisują niż 4 drzwiowy ale na pewno lepiej od 12 metrowca, który jest codziennością na 57,70,96.
Nie będzie takiego ścisku jedynie wymiana pasażerów będzie dosyć wolna ale i tak szybsza niż w przypadku 12 metrowca gdzie w ścisku część ludzi musi wyjść aby zrobić miejsce wysiadającym.
12 metrowy autobus na obciążonej linii w ścisku łapie duże opóźnienia ze względu na wolną wymianę pasażerów. Przez to jeszcze zbiera więcej ludzi i łapie jeszcze większe opóźnienie
Wymiana pasażerów w 4 drzwiowym przegubie >> wymiana pasażerów w 3 drzwiowym przegubie >> wymiana pasażerów w 12 metrowcu.
Poza tym 3 drzwiowe przeguby można puszczać na mniej obciążone linie (w kategorii przegubowców). Np takie 96 zostawiłbym tylko dla 4 drzwiowych ale już takie np 52,76,80,83,86 idealnie dla takich się nadają.
A co do wspólnych pasów autobusowo - tramwajowych. Mam duże obawy jak to traktuje nasz kodeks drogowy. No bo niby samochód skręca w lewo a tutaj na środku wyjeżdża pojazd który jedzie prosto a nie jest pojazdem szynowym. Jeśli dojdzie do kolizji to czyja wina. Z tramwaje jest sprawa prosta - pojazd szynowy ale autobus poruszający się po torowisku tramwajowym ? co na to przepisy.
Plus kwestia wyłączania sie z takich pasów co jest bardzo problematyczne przy dużym natężeniu ruchu (i równie niebezpieczne). Jeśli linia miałaby przez dłuższy odcinek jechać takim pasem to nie ma problemu ale jeśli miałaby często zjeżdżać z takiego pasa i włączać się na normalny pas to imo gra nie warta świeczki - pewnie co nadrobiłaby czasowo na takim bus pasie to straciłaby na wyłączaniu się z takiego pasa (bo musiałaby ustąpić pierwszeństwa). A skoro linia autobusowa przez większość czasu ma biec po torowisku to po cholerę wtedy autobus jak może być tramwaj.
Prawidłowy układ komunikacyjny to autobusy dowożące do tramwaju który jest najszybszym i głównym środkiem transportu. U nasz często jest na odwrót.
Nie będzie takiego ścisku jedynie wymiana pasażerów będzie dosyć wolna ale i tak szybsza niż w przypadku 12 metrowca gdzie w ścisku część ludzi musi wyjść aby zrobić miejsce wysiadającym.
12 metrowy autobus na obciążonej linii w ścisku łapie duże opóźnienia ze względu na wolną wymianę pasażerów. Przez to jeszcze zbiera więcej ludzi i łapie jeszcze większe opóźnienie
Wymiana pasażerów w 4 drzwiowym przegubie >> wymiana pasażerów w 3 drzwiowym przegubie >> wymiana pasażerów w 12 metrowcu.
Poza tym 3 drzwiowe przeguby można puszczać na mniej obciążone linie (w kategorii przegubowców). Np takie 96 zostawiłbym tylko dla 4 drzwiowych ale już takie np 52,76,80,83,86 idealnie dla takich się nadają.
A co do wspólnych pasów autobusowo - tramwajowych. Mam duże obawy jak to traktuje nasz kodeks drogowy. No bo niby samochód skręca w lewo a tutaj na środku wyjeżdża pojazd który jedzie prosto a nie jest pojazdem szynowym. Jeśli dojdzie do kolizji to czyja wina. Z tramwaje jest sprawa prosta - pojazd szynowy ale autobus poruszający się po torowisku tramwajowym ? co na to przepisy.
Plus kwestia wyłączania sie z takich pasów co jest bardzo problematyczne przy dużym natężeniu ruchu (i równie niebezpieczne). Jeśli linia miałaby przez dłuższy odcinek jechać takim pasem to nie ma problemu ale jeśli miałaby często zjeżdżać z takiego pasa i włączać się na normalny pas to imo gra nie warta świeczki - pewnie co nadrobiłaby czasowo na takim bus pasie to straciłaby na wyłączaniu się z takiego pasa (bo musiałaby ustąpić pierwszeństwa). A skoro linia autobusowa przez większość czasu ma biec po torowisku to po cholerę wtedy autobus jak może być tramwaj.
Prawidłowy układ komunikacyjny to autobusy dowożące do tramwaju który jest najszybszym i głównym środkiem transportu. U nasz często jest na odwrót.