Solaris Urbino 18

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
kunio
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob 21:49, 25 sie 2007

Post autor: kunio »

px33 pisze:Co to za siedzenia IV generacji?

Jeśli jechaliście nowymi Solarkami a było w miarę pusto musieliście doświadczyć "wygody" siedzeń SU III.

Ogólne wrażenie dla autobusu OK, gdyby tylko nie te siedzenia...
Dość dotkliwie je zapamiętałem :lol:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kunio, łącznie zmieniany 1 raz.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Co do Solarisów - cytując byłego premiera - YES! YES! YES! Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Siedzenia akurat zależą od przewoźnika, mogą zamówić miękkie. Chociaż Volva miękkich nie mają więc by powstał 'limankowy standard' Obrazek
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

hehe Super!
A jeszcze tydzień temu będąc w Krakowie tęsknym okiem spoglądałem na solniczki pomykające po mieście i myslałem "szkoda że u nas ich nie ma"...

Dziś jest po prostu dzień świetnych wiadomości Obrazek
kosin
Czasem wpada
Posty: 95
Rejestracja: śr 20:58, 28 lut 2007
Lokalizacja: Łódź - Teofilów

Post autor: kosin »

A ja się nie cieszę ze Solaris wygrał, choć lubie tę markę. Wolę volva, a poza tym MPK miało się ograniczyć do mercedesów i volv. W końcu tym argumentowali sprzedaż solarisów i manów.
A Volvo B10LA są bardzo zaniedbane i przede wszystkim jest to wina polityki MPK "oszczędzać za wszelką cenę". Nieważne, że połowa z kiedyś 40 Jelczy M181MB w ogóle nie wyjeżdża. Volvo 7000 i 7000A też nie są w rewelacyjnym stanie. Wolałbym aby bardziej dbali o ten tabor co mają niż kupowali nowy. Kupują używane mercedesy bodajże z 1995 roku (oczywiście w obecnej sytuacji jest to konieczne) a sprzedają volvo z lat 1999(15sztuk) i 2000(10 sztuk). Super. W ostatnim czasie byłem i w Krakowie i w Warszawie i we wrocławiu i mogę śmiało powiedzieć, że nasz łódzki tabor jest najbardziej zapuszczony. Nawet w Warszawie pomimo strasznych korków nie czeka sie na autobus(przyp.96 czy 57) minimum pół godziny i to codziennie.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

heh, kolejny... MPK NIE BĘDZIE SERWISOWAĆ SOLARISÓW.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Dzięki Bogu Obrazek Pofarciło sie tym Solarisom Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nie pofarciło, tylko ta firma szuka różnych dróg dotarcia do klienta.
kosin
Czasem wpada
Posty: 95
Rejestracja: śr 20:58, 28 lut 2007
Lokalizacja: Łódź - Teofilów

Post autor: kosin »

Weź sie stary tak nie oburzaj. To jak będzie z tym serwisowaniem?? W zajezdni będzie stały serwis solarisa czy co??
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Prawdopodobnie tak. W każdym razie MPK nie będzie tych wozów dotykać - poza eksploatacją oczywiście.
rafal_ost
Bywalec
Posty: 143
Rejestracja: pn 12:04, 24 wrz 2007
Lokalizacja: Złotno/Retkinia
Kontakt:

Post autor: rafal_ost »

kosin pisze:Nawet w Warszawie pomimo strasznych korków nie czeka sie na autobus(przyp.96 czy 57) minimum pół godziny i to codziennie.

Mieszkałem w Warszawie 5 lat... chyba nie jechałeś 175. A teraz, na czas remontu Krakowskiego Przedmieścia, doczekać się na cokolwiek na Świętokrzyskiej to masakra. Co z tego, że jeździ tam chyba 12 linii... widzisz autobus na horyzoncie, ale zanim podjedzie Ci na przystanek mija wieczność.

Choć przyznaję, tabor w Warszawie prezentuje się lepiej. Być może to kwestia ajentów (w MZA ładne są tylko SU18, Ikarusy to masakra, z kolei SU12 i 15 z Veolii, ex-Connexu też nie prezentują się nalepiej).
Z innej beczki, gdyby rozdzielić w Łodzi komunikację miedzy ajentów, poza MPK pewnie mielibyśmy PKS oraz Bursiaka z rozlatującymi się Mercami...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez rafal_ost, łącznie zmieniany 1 raz.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Kazik pisze:Nie pofarciło, tylko ta firma szuka różnych dróg dotarcia do klienta.
Nie zrozumiałeś mojej ironii co do serwisu MPK :P
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Z innej beczki, gdyby rozdzielić w Łodzi komunikację miedzy ajentów, poza MPK pewnie mielibyśmy PKS oraz Bursiaka z rozlatującymi się Mercami...
W Bydgoszczy za bodaj ok. 5zł/wzkm przegubowymi Solarisami od nowego roku będzie jeździł Mobilis, więc nie przesadzaj. Wszystko zależy od proponowanych stawek i postawienia ostrych (nowe pojazdy niskopodłogowe koniecznie) wymagań
Myszon
Stały bywalec
Posty: 291
Rejestracja: pt 16:55, 21 lip 2006
Lokalizacja: Hollyłódź
Kontakt:

Post autor: Myszon »

"Klękające" Solarisy w MPK


Już za parę dni łódzkie MPK podpisze jeden z najdroższych kontraktów. Wartość kontraktu, obejmującego zakup 25 autobusów niskopodłogowych oraz ich naprawy gwarancyjne w ciągu 10 lat, wyniesie blisko 50 mln złotych.

W Łodzi firma Solaris Bus & Coach SA z Bolechowa koło Poznania wygrała przetarg na dostawę w pełni przegubowych autobusów Solaris Urbino 18.

- Wszystkie pojazdy zostaną dostarczone MPK Łódź do końca maja br. - zapewnia Mateusz Figaszewski, menedżer ds. kontaktów z mediami w Solaris Bus & Coach SA. - Nasze autobusy spełniają normę Euro-5 czystości spalin. Jest ona bardziej restrykcyjna od obowiązującej w UE normy Euro-4. Tak czystymi spalinami mogą pochwalić się na razie autobusy w Olsztynie, a w maju również w Łodzi.

W pojazdach typu Solaris Urbino 18 liczba miejsc siedzących wynosi 42. Wraz ze stojącymi, autobus zabiera 169 pasażerów. Autobusy posiadają tzw. funkcję przyklęku - możliwość obniżenia na przystanku wejścia do autobusu około 7 cm. Wszystkie autobusy mają rampę do wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz wydzielone miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz wózków dziecięcych.

Oto kilka parametrów technicznych solarisa urbino 18: długość 18 m, szerokość 2,55m. Jednostką napędową jest silnik DAF, posiadający automatyczną skrzynię biegów Voith.

Od uruchomienia produkcji w 1996 roku Solaris Bus & Coach wyprodukowała blisko 4000 autobusów, które jeżdżą po drogach 18 krajów całej Europy. W kwietniu 2007 roku firma wygrała kontrakt na dostawę 225 autobusów do Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

Solaris Bus & Coach jest firmą rodzinną. Założycielem i prezesem przedsiębiorstwa jest Krzysztof Olszewski. Pierwsze doświadczenia w branży autobusowej zdobył w berlińskim Neoplanie, gdzie pracował na stanowisku dyrektora fabryki.

W 1996 roku otworzył fabrykę autobusów w Bolechowie pod Poznaniem. Firma wprowadziła autobusy niskopodłogowe na rynek polski i w krótkim czasie zdobyła pozycję lidera w tym segmencie rynku. Od 2000 roku sprzedaje pojazdy na eksport, które stanowią rocznie ok. 80 proc. produkcji.
Włodzimierz Kupisz - POLSKA Dziennik Łódzki

"w pełni przegubowych" ?? To są jakieś NIE w pełni?? ech, DŁ... :twisted:
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Uważam, że Solarisy powinny pójść na Nowe Sady, ponieważ trzeba czymś zastąpić heble, poza tym jest tam za mało niskich przegubów - tylko 7. W zamian na limankę można przenieść ikary 24xx, może także 25xx. BTW ile jest tych pierwszych?
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

Ale jeżeli zakup Solarisów oznaczałby koniec B10LA(a miejmy nadzieje,że tak nie będzie)to poszłyby na Limankę.Ale jeżeli Volva zostaną to też jestem za tym by Solarki znajdowały się na Nowych Sadach.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Nikt nic oficjalnie nie powiedział, mam nadzieję, że B10LA zostaną. Może je sprzedadzą po drugim przetargu na 37 autobusów?
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

Raczej tak,nie da się ukryć,że to dość awaryjne wozy.Ciekawe czy ktoś kupi Obrazek
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Przy takim serwisie to i podziwiane przez wszystkich Merce z Oberhausen byłyby awaryjne.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Mam nadzieję, że stopniowo będzie się odchodzić od pożal się Boże swojego serwisu na rzecz takich przetargów i obsługi przez dostawcę. Jednak kosztuje to ponad 2 razy więcej niż sam pojazd. Jednak powinno się opłacić, im więcej nówek z takich przetargów tym sytuacja taborowa powinna być lepsza.
ODPOWIEDZ