px33 pisze:Co to za siedzenia IV generacji?
Jeśli jechaliście nowymi Solarkami a było w miarę pusto musieliście doświadczyć "wygody" siedzeń SU III.
Ogólne wrażenie dla autobusu OK, gdyby tylko nie te siedzenia...
Dość dotkliwie je zapamiętałem
px33 pisze:Co to za siedzenia IV generacji?
kosin pisze:Nawet w Warszawie pomimo strasznych korków nie czeka sie na autobus(przyp.96 czy 57) minimum pół godziny i to codziennie.
W Bydgoszczy za bodaj ok. 5zł/wzkm przegubowymi Solarisami od nowego roku będzie jeździł Mobilis, więc nie przesadzaj. Wszystko zależy od proponowanych stawek i postawienia ostrych (nowe pojazdy niskopodłogowe koniecznie) wymagańZ innej beczki, gdyby rozdzielić w Łodzi komunikację miedzy ajentów, poza MPK pewnie mielibyśmy PKS oraz Bursiaka z rozlatującymi się Mercami...
"Klękające" Solarisy w MPK
Już za parę dni łódzkie MPK podpisze jeden z najdroższych kontraktów. Wartość kontraktu, obejmującego zakup 25 autobusów niskopodłogowych oraz ich naprawy gwarancyjne w ciągu 10 lat, wyniesie blisko 50 mln złotych.
W Łodzi firma Solaris Bus & Coach SA z Bolechowa koło Poznania wygrała przetarg na dostawę w pełni przegubowych autobusów Solaris Urbino 18.
- Wszystkie pojazdy zostaną dostarczone MPK Łódź do końca maja br. - zapewnia Mateusz Figaszewski, menedżer ds. kontaktów z mediami w Solaris Bus & Coach SA. - Nasze autobusy spełniają normę Euro-5 czystości spalin. Jest ona bardziej restrykcyjna od obowiązującej w UE normy Euro-4. Tak czystymi spalinami mogą pochwalić się na razie autobusy w Olsztynie, a w maju również w Łodzi.
W pojazdach typu Solaris Urbino 18 liczba miejsc siedzących wynosi 42. Wraz ze stojącymi, autobus zabiera 169 pasażerów. Autobusy posiadają tzw. funkcję przyklęku - możliwość obniżenia na przystanku wejścia do autobusu około 7 cm. Wszystkie autobusy mają rampę do wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz wydzielone miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz wózków dziecięcych.
Oto kilka parametrów technicznych solarisa urbino 18: długość 18 m, szerokość 2,55m. Jednostką napędową jest silnik DAF, posiadający automatyczną skrzynię biegów Voith.
Od uruchomienia produkcji w 1996 roku Solaris Bus & Coach wyprodukowała blisko 4000 autobusów, które jeżdżą po drogach 18 krajów całej Europy. W kwietniu 2007 roku firma wygrała kontrakt na dostawę 225 autobusów do Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Solaris Bus & Coach jest firmą rodzinną. Założycielem i prezesem przedsiębiorstwa jest Krzysztof Olszewski. Pierwsze doświadczenia w branży autobusowej zdobył w berlińskim Neoplanie, gdzie pracował na stanowisku dyrektora fabryki.
W 1996 roku otworzył fabrykę autobusów w Bolechowie pod Poznaniem. Firma wprowadziła autobusy niskopodłogowe na rynek polski i w krótkim czasie zdobyła pozycję lidera w tym segmencie rynku. Od 2000 roku sprzedaje pojazdy na eksport, które stanowią rocznie ok. 80 proc. produkcji.
Włodzimierz Kupisz - POLSKA Dziennik Łódzki