Solaris Urbino 18

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Solarisy ida na Limanowskiego, po ewentualnej sprzedazy B10LA bedzie kolejny przetarg na nowe wozy ktore beda mialy je zastapic.

A na Nowe Sady w tym roku bedzie przetarg na 37 100% niskopodlogowych przegubowcow.

Aleksej
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Jak 37, to koniec ikarusów harmonijkowych?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ich koniec może nastąpić jeszcze wcześniej.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Tak jak się orientuję, (a jak się mylę to poprawić) celem taborowym na ten rok jest wyrzucenie Ikarusów(wszystkich) na Limanowskiego i przeprowadzka Kraszewskiego na Nowe Sady.

Tylko się zastanawiam co będą kasować pierwsze - Ikarusy płatowe czy odkurzacze
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ikarusów 280.37 jest 29 sztuk
Sensowne byłoby w pierwszej kolejności kasować wozy bez remontu.
Wolałbym Solniczki na Sadach, bo wozy z Limanki na Górnej pojawiają się rzadko. Ale to już totalnie subiektywna opinia.
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

px33 pisze:Tak jak się orientuję, (a jak się mylę to poprawić) celem taborowym na ten rok jest wyrzucenie Ikarusów(wszystkich) na Limanowskiego i przeprowadzka Kraszewskiego na Nowe Sady.

Tylko się zastanawiam co będą kasować pierwsze - Ikarusy płatowe czy odkurzacze


Ikarusy są zdecydowanie starsze ale stanem technicznym pobijają odqrzacze.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Kazik: Piszemy o końcu ikarusów harmonijkowych, więc co do tego mają 280.37?
Co do plotek o przenosinach to na Limanowskiego prócz Ikarusów miałyby trafić Jelcze z Kilińskiego. Na NS - Mercedesy.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ktoś pytał, a poza tym niektórzy spodziewają się rychłego końca automatów.

A co to znaczy "pobijają"?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Nie no, automaty jeszcze "trochę" pojeżdżą.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Ja sądzę, że jeszcze z 10 lat. Zobaczycie, będziemy jeszcze świętować 35 lat Ikarusów 280 w Łodzi Obrazek EI chyba wyda dodatek nadzwyczajny z tej okazji Obrazek
eclipse
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 19:20, 06 kwie 2007

Post autor: eclipse »

o3r: a nie ma czasem jakiegoś rozporządzenia które ogranicza wiek autobusów w eksploatacji? bo gdzieś coś takiego słyszałem tylko nie wiem czy to już weszło w życie czy ma dopiero wejść i ile lat maksymalnie mogą mieć.

mam nadzieję że na Limanke przeniosą tylko odkurzacze po NG a resztę sprzedadzą na wagę Obrazek
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ale przecież o3r nie pisał o 35-leciu konkretnego wozu, tylko typu!
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Ja wolę nie myśleć jakby wyglądał hebel po 35 latach ciągłej eksploatacji Obrazek Ale sądzę, że pabianicki #506 to byłby przy nim pikuś Obrazek
eclipse
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 19:20, 06 kwie 2007

Post autor: eclipse »

ukalo pisze:Ale przecież o3r nie pisał o 35-leciu konkretnego wozu, tylko typu!

ah, mój błąd
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ja wolę nie myśleć jakby wyglądał hebel po 35 latach ciągłej eksploatacji Very Happy
Ponad 30-letni autobus istnieje w Gdyni i cały czas jest sprawny, z tym że jest to MB 305
Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Święty »

mig pisze:Mam nadzieję, że stopniowo będzie się odchodzić od pożal się Boże swojego serwisu na rzecz takich przetargów i obsługi przez dostawcę. Jednak kosztuje to ponad 2 razy więcej niż sam pojazd. Jednak powinno się opłacić, im więcej nówek z takich przetargów tym sytuacja taborowa powinna być lepsza.

Prawda jest taka że każdy autobus eksploatowany w ciężkich warunkach (jazda miejska non stop przyspieszanie i hamowanie przed przystankami i światłami po dziurawych drogach, duże obciążenie itd) jeśli nie będzie serwisowany na bieżąco to będzie złomem po kilku latach. Obojętnie czy to będzie Jelcz, Ikarus, Mercedes czy Volvo.
Volvo nie wyróżnia się jakoś in minus pod względem awaryjności w normalnych warunkach. Tyle że serwis MPK z powodu oszczędności jest w stanie agonalnym. Rozliczany głównie z oszczędności a nie ze stanu technicznego.
Zła organizacja, brak części, brak ludzi. Do tego części Volvo są dość drogie. Naprawy to prowizorki z częściami po regeneracji zamiast nowych (albo w ogóle bez części zamiennych)
I dlatego to się wszystko składa na taki a nie inny stan Volvo B10L. Jak tak dalej będzie to niedługo będzie to samo z Volvo 7000A. I co wtedy ? Też będą myśleć o sprzedaży kilkuletnich wozów ?
Zresztą trudno będzie znaleść jakiegoś kupca na 10 letnie przeguby w nie najlepszym stanie technicznym.
Poza tym przeguby są w gorszym stanie technicznym od krótkich bo są zajeżdżane na ciężkich liniach. Na 96 wypadnie jeden czy drugi kurs i trzeci jest zarywany.

Mimo tego można wyróżnić Ikarusy automaty i stare Mercedesy jako pojazdy najbardziej odporne na braki w serwisowaniu.
Ale jakby wszystko było serwisowane prawidłowo to nie byłoby żadnych problemów.

Mam nadzieję że Solarisy z zewnętrznym serwisem będą lepiej utrzymane niż autobusy serwisowane bezpośrednio przez MPK.
Chociaż logika wskazuje że własny serwis przewoźnika powinien lepiej dbać o swój własny tabor niż serwis zewnętrzny i powinien być tańszy. jednak w naszych warunkach może okazać się że jednak ten serwis zewnętrzny kosztem 2x droższych autobusów przy zakupie może być tańszy.

Jeśli dojdzie do likwidacji Kraszewskiego to najprawdopodobniej wszystkie Ikarusy przejdą na Limanowskiego a reszta pójdzie na Nowe Sady. A odkurzaze jako najbardziej awaryjne też chyba zbyt długo nie pojeżdżą i będą musiały być zastąpione czymś innym (nowe albo używane)

Co do max wieku autobusów to chyba niedługo wchodzi ograniczenie max wieku autobusów do 21-22 lat które później zostanie zmniejszone do 20 lat.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Aleksej pisze:A na Nowe Sady w tym roku bedzie przetarg na 37 100% niskopodlogowych przegubowcow.
Z obsługą czy bez?
Mam nadzieję, że Solaris też wygra.
Heble to trzyma tylko ŁTR (tabor na zetki). Po skończeniu remontów to będzie ich koniec Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Solarisy już będą, możnan pomyśleć o przegubowych Lionsach Obrazek.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Dobra myśl Obrazek
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

Podobno Many drogie są,ale z przetargu to kto wie Obrazek
ODPOWIEDZ