Na stronie MPK jest już od kilku dni ogłoszenie o przetargu na nowe autobusy przegubowe, w pełni niskopodłogowe. Znalazłem w nim klka moim zdaniem ciekawych rzeczy:
- ogłoszenie jest na zakup i ich komleksowe utrzymanie techniczne; czyli będą je obsługiwać i naprawiać pracownicy producenta, a nie mechanicy MPK?
- jako kryteria wyboru oferty podane jest:
1.cena
2.parametry fukcjonalne i ekologiczne - ktoś zna szczegóły?
3.termin dostawy
- nie ma ani słowa o silnikach, ani o aktualnie posiadanym taborze - czyżby nowe autobusy mogły być dowolnej marki?
- termin składania ofert 31.10.2007
Autobusy na 100% będą naprawdę drogie, ale jest to spowodowane serwisowaniem przez producenta.
Najlepszą sytuację ma tutaj Volvo (baza serwisowa tuż pod miastem)...
No to ja napiszę tylko ze swoich doświadczeń, że do mnie serwis (oczywiście nie Volvo ) też dzwoni (lub pyta na miejscu - bo tych urządzeń nie wysyła się do serwisu, lecz serwis przyjeżdża). Owszem, serwis ma wszelkie możliwości zdiagnozowania problemu samodzielnie, tylko po co, skoro cenne sugestie użytkownika mogą skrócić wyszukiwanie przyczyny i zminimalizować koszty. Po prostu serwis z natury nie jest w stanie szybko odtworzyć warunków eksploatacyjnych, które są codziennością dla klienta.
No, ale może tam faktycznie dzwonili by się zapytać jak się śrubki odkręca
Mnie sie wydaje ze beda Volvo 7700A, szczegolnie zapis o serwisie na 10 lat na to wskazuje, wtedy MPK nie musi sie martwic ze czesci sa dla nich drogie. Przetarg jest ograniczony i jestem pewien ze zadna nowa marka do Lodzi nie wejdzie (i dobrze, nie po to sprzedawalismy many i solarisy zeby znowu cos nowego kupowac). A w przyszlym roku bedzie przetarg na 32 przeguby 100% LF i obstawian ze wygra nowe Conecto LF.