Zapytanie o skrzynię biegów.
Zapytanie o skrzynię biegów.
Mam takie pytanie:
Jak w autobusach jest to : D,N,R, to do czego służą te przyciski 1,2,3. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Jak w autobusach jest to : D,N,R, to do czego służą te przyciski 1,2,3. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
-
- Gaduła
- Posty: 1568
- Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
- Kontakt:
Literka D jest zawsze. W osobowych z automatem przy drążku też często można spotkać 1,2,3 itd.Arturro 70 pisze:I wtedy chyba nie ma literki D.
W niektórych skrzyniach ponadto np samo wybranie pozycji 2 lub 3 nie tylko powoduje to że skrzynia nie będzie przerzucać biegu powyżej wybranego ale
również zmienia się charakterystyka pracy.
Zastosowanie - np podczas jazdy w górach przy zjeździe z góry skrzynia nie będzie przerzucać na wysokie biegi co pozwala hamować silnikiem.
W Ikarusach teżtakie coś jest tylko w kilku 405N
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
D - drive, skrzynia łączy układ, bez tego w ogóle nie pojedziemy
N - neutral, skrzynia rozłączona
R - wsteczny
1, 2, 3 - zakresy pracy;
Autobusowe automaty (podobnie jak te z osobówek) mają przekładnię hydrokinetyczną i przekładnie planetarne. Taki układ funkcjonuje w trochę inny sposób niż "manual".
Jeśli wciśniemy D skrzynia sama będzie wybierać biegi, jeśli zablokujemy zakres będziemy jechać na jednym przełożeniu, jednak w takim rozwiązaniu możliwa jest zarówno jazda 40km/h na jedynce, jak i ruszanie z trójki, chyba niewykonalne z klasyczną skrzynią biegów.
Mam o tym przedmiot, ale jeszcze się nie uczyłem do kolowkium, może później to jakoś dokładniej wyjaśnię.
A tak przy okazji - ile biegów ma Ikarus 280.26/.57?
N - neutral, skrzynia rozłączona
R - wsteczny
1, 2, 3 - zakresy pracy;
Autobusowe automaty (podobnie jak te z osobówek) mają przekładnię hydrokinetyczną i przekładnie planetarne. Taki układ funkcjonuje w trochę inny sposób niż "manual".
Jeśli wciśniemy D skrzynia sama będzie wybierać biegi, jeśli zablokujemy zakres będziemy jechać na jednym przełożeniu, jednak w takim rozwiązaniu możliwa jest zarówno jazda 40km/h na jedynce, jak i ruszanie z trójki, chyba niewykonalne z klasyczną skrzynią biegów.
Mam o tym przedmiot, ale jeszcze się nie uczyłem do kolowkium, może później to jakoś dokładniej wyjaśnię.
A tak przy okazji - ile biegów ma Ikarus 280.26/.57?