Ja sobie innej numeracji nie wyobrażam, te 180x mogą przenumerować. Bo skoro zamawiają nowe tramwaje to chyba mogą mieć jedyną sensowną numerację (1x01-1x10).
W tym roku Pesy już chyba nie przyjdą. Ciekaw jestem malowania. Co prawda ponoć zostało wybrane w sondażu GW, ale prezes Zaboklicki mówi, że jeszcze nie wiadomo co z kolorystyką. Byle nie warszawskie
chociaż oni Pesy będą mieli w dwóch malowaniach
Będzie jeszcze monitoring. Ciekawe jak ułożą częstotliwość dla 11 i 11A.
Tzn co wg Ciebie się pozmienia?
Pesy będą jeździły na 11A z Chocianowic do Helenówka. 10 brygad wystarczy. Jak zostanie zmieniona częstotliwość na odcinku łódzkim to jednocześnie szlag trafi częstotliwość, co ok. 2 minuty na trasie północ-południe.
W ten sposób 2, 3 i 6 również musiałyby jeździć, co 6 minut.
Jeśli do Pabianic i Zgierza nie będą jeździły nowe wagony i nie będzie tam remontu to po co zwiększać częstotliwość? Mieszkańcy sąsiednich miast dalej będą się wlekli Konstalem do Łodzi i zyskają najwyżej 5 minut już na odcinku miejskim.
Co do Pesy. Bawiłem z przelotną wizytą wczoraj w Warszawie specjalnie aby się przejechać ichniejszą Pesą. Z zewnątrz najbardziej rzuca się w oczy pantograf ustawiony pod włos. Co do wnętrza-Sepsa oferuje wnętrze o wiele bardziej przestronne niż Cityrunner. Jest wygodniej a i wykonanie jest na dobrym poziomie choć np. maszyny drzwiowe są głośne. Oczywiście kabina nie ma oddzielnego wyjścia więc cyrk z wychodzeniem do zwrotnic w Centrum będzie niezły. Nasze Sepsy od warszawskich różnić się będą malowaniem, wózkami, tapicerką na fotelach oraz systemem informacji pasażerskiej.
Co do numeracji Pes (pesów, pesos ), to mam nadzieję, że nie odbędzie się ona kosztem przenumerowania 805tek. Zarówno w numeracji x7xx jak i x8xx istnieje ponad połowa wolnych numerów - x7xx kończą się na x743, a x8xx na x839, więc w każdej z nich (zależnie od tego, w którym zakresie Pesy zostaną umieszczone) możliwe jest spokojne umieszczenie nowych wagonów bez konieczności przenumerowania już istniejących. W zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby wzorem systemu autobusowego przegubowe wagony ponumerować od x751 lub x851 w górę. Numeracja x799 lub x899 w dół jest raczej mało realna i chyba byśmy jej nie chcieli