Historyczny ikar.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Historyczny ikar.

Post autor: WMC »

Jaka jest Wasza propozycja? Moja wizja to 2083 Obrazek (choć nie wiem, w jakim jest stanie) ze względu na starą kabinę. Po wycofaniu 2899 można by z niego wyjąć brązowe fotele (nie wiem czy by ich starczyło; jak nie to by się skądś skombinowało) i wsadzić je do wspomnianego w pierwszym zdaniu wozu. Ale to tylko MOJA WIZJA.
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

Choć z drugiej strony to 280.57, więc nie wiem czy się nadaje.
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

Wręcz przeciwnie , na historycznego przeznaczył bym wóz 2899 . Nie jest on aż tak zużyty i skorodowany. Wyciągnąć z 2083 starą kabinę , chłopcom z EA2 nie sprawiło by to większego problemu. Moja kandydatura to 2899 ze względu na swój urok tych czerwonych kasowników , białych słupków drzwi i charakterystycznej podłogi.Zapewne większość forumowiczów wyrazi kandydaturę na historycznego ikarusa wóz 2899.
Na temat pszczółki 2066 nie będę się wypowiadał.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ikarusojelcz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Tak, to turbo

Ja najchętniej bym widział w tej roli ex-szkoleniowy #2899. Jak na swoje lata jest w doskonałej formie.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A może 2 sztuki - turbo ze starą kabiną i oryginalnego #2899? Będzie można je pomalować w 2 malowania historyczne (i się zamaluje te bohomazy z #2899)
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

Choć 2086 jest po naprawie silnika i może on też konkurować z 2899.
Ale to tylko moje spekulacje.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Tu nie chodzi o silnik, tu chodzi o całośćObrazek

Proponuję #2899 biało-czerwono-biały (jak #2992) i #2083 kremowo-czerwony.
Żółto-czerwonym historycznym niech będzie za 10 lat któryś z automatów
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

To prawda. Stanem technicznym 2899 można być pozytywnie zaskoczonym. Jak na swój wiek wóz trzyma się bdb. Jeżeli przełożenie kabiny z 2083 i zdemontowanie jednego ciągu siedzień w 2899 nie sprawi większego kłopotu, to ja też obstawiam drugi wóz. A brązowe siedzenia w 2899 mają swój urok (ale chyba jest ich ciut za mało, żeby zapełnić nimi wszystkie miejsca). Może uda się je jeszcze skądś pozyskać .

PS Trzeba by się też wziąć za 2904.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Mnie się wydaje, że 2899 jest najlepeszy, bo mało jeździł na linii, a jako szkoleniówka większość czasu odpoczywał. Blacharka jest w nim tez bardzo dobra. Co prawda trzebaby było skasować w nim jeden rząd siedzeń, ale jak wiadomo łatwiej coś skasować niż odbudować.
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

Dokładnie.
M. Wilu
Stały bywalec
Posty: 283
Rejestracja: pn 20:18, 10 lip 2006
Lokalizacja: Лодзь - запад

Post autor: M. Wilu »

Wcześniej typowałem 2999, z powodu na grill i numer, ale niestety to już niemożliwe Obrazek . Więc typuję 2899 z wyrzuconym rzędem foteli z lewej (nie podwójne lecz pojedyncze), oraz przeszczepioną kabiną od 2083, no i odmalowany - 2899 dlatego, że ma fotele stare (brązowe z białymi obwódkami) - i jest z Ikarusów chyba w najlepszym stanie ze wszystkich hebli. Można by ewentualnie odmalować 2083 na takiego, jak wyglądał tuż po rozpoczęciu eksploatacji, byłoby to małe odstępstwo od innych miast, bardziej oryginalne Obrazek
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

Przydało by się po dostawie nowych 25 autobusów i kilku mercedesów 0405GN autobus ten odstawić z przeznaczeniem na historyczny. Poszycia boczne ma już zdewastowane , zjechane schody i pociętą tapicerkę foteli. Pomijając grafitti , które niby wygląda fajnie , to jemu to nie pasuje. W końcu na tramwaju 2628 grafitii eksponowane było chyba mniej niż rok , to i 2899 można by w niedalekiej przyszłości odmalować w takie barwy jak woził na sobie 2992. Najlepiej gdyby mu przywrócić kolory orginalne kremowo-czerwone.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Ja za to słyszałem u siebie na zajezdni że na historyczny MPK chce odstawić 3091 lub 3096 Obrazek Ale to takie plotki z zajezdni.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Kazik pisze: Proponuję #2899 biało-czerwono-biały (jak #2992) i #2083 kremowo-czerwony.
Żółto-czerwonym historycznym niech będzie za 10 lat któryś z automatów

A ja myślę, że jak się uda zostawić i wyremontować chociaż jeden wóz to będzie sukces. Po co aż 3 ikarusy historyczne? Kto je będzie utrzymywał?

Na razie "męczymy się" z 5N (4092), a każdy już rzuca propozycję jaki następny wagon/autobus ma iść na historyczny. Szkoda tylko, że nie idzie to w parze z czynnym zaangażowaniem w remonty.

Rzucać propozycje jest najłatwiej, tylko szkoda, że tak mało osób czynnie "działa" przy ratowaniu zabytków. Samymi propozycjami nie zdziałamy nic...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M.C., łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeśli jeden Ikarus to oczywiście #2899 z normalnym układem siedzeń i z kabiną od #2083.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Ja widzę, że każdy ma tu swoją wizję taboru zabytkowego.
Ale jak już M.C. słusznie zauważył remonty taboru historycznego cały czas są prowadzone, a remontujących jest mało.
Każdy by chciął żeby nasz historyczny Ikarus miał nie wiadomojakie "bajery".
Panowie jak wam się marzy stara kabina to nie wypisujcie tu tylko swoich pomysłów, bo to nam nic nie pomoże, tylko zapiszcie się do KMST i zacznijcie pomagać w remontach.
Ja jestem jak najbardziej przeciwny kabinie z 2083, bo ktoś to musi zrobić (zdemontować i zamontować), a większość osób potrafi tylko przyjść na gotowe, na imprezy bez żadnego wkładu, a inni wiele godzin pracują przy remontach. Teraz to wszyscy chcą kabinę ratować, a jakby przyszło przekładania to może z 10 osób by przyszło z czego tylko z 5 by pracowało a inni zrobiliby sobie fotki i poszli.
Ja wiem że powiedzieć jest coś łatwo, ale zapewniam was że takie prace to długie i męczące zajęcie, zwłaszcza że w KMST jest grupa tylko 15 osób remontujących.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ale taką kabinę mogą chyba wstawić mechanicy na zajezdni?
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

SEC pisze:Ale taką kabinę mogą chyba wstawić mechanicy na zajezdni?
Nie licz na to.
Żeby mechanicy to zrobili to musieliby mieć polecenie od majstra a on od kierownika, a kierownik akurat się z nami liczy.
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

1. Jestem w KMST .
2. 10-latka chyba do ekipy remontowej nie weźmiecie Obrazek

Ale ja za kilka lat to bardzo chętnie .
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez WMC, łącznie zmieniany 1 raz.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

WMC pisze:1. Jestem w KMST .
2. 10-latka chyba do ekipy remontowej nie weźmiecie :?:

Ale ja za kilka lat to bardzo chętnie .
Ale zapewniam Cię, że jesteś jedną z nielicznych osób, które chcą coś robić 8-)
ODPOWIEDZ