Historyczny ikar.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

Rozumiem .
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Jak historyczny to tylko 2899. Doprowadzony do stanu fabrycznego z 1988 roku. Nie ma co sztucznie postarzać pojazdu, a poza tym byłoby dużo roboty ze szczegółami.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

o3r pisze:Jak historyczny to tylko 2899. Doprowadzony do stanu fabrycznego z 1988 roku. Nie ma co sztucznie postarzać pojazdu, a poza tym byłoby dużo roboty ze szczegółami.
I to jest jedynie słuszna koncepcja.
WMC
Bywalec
Posty: 209
Rejestracja: śr 20:32, 05 gru 2007
Lokalizacja: z niedaleka

Post autor: WMC »

No to już wiemy, który zostanie.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Niby i tak byłby potzrebny remont, jednak 3096 jest bardziej do remontu. Poza tym już widzę ten remont... Albo zrobią to fachowcy, albo będzie się to ciągnęło długimi miesiącami.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Z fachowcami może być taki problem, ze nie będą się zbytnio trzymać oryginalnego wyglądu i "przypadkowo" wstawią żółte poręcze itp.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Dlatego lepszy by był 2899, w którym nie byłoby aż tyle roboty z detalami jeśli zrobilibyśmy go na rok 1988(czyli rok jego produkcji), a nie na oryginał z 1980r. to prócz przemalowania na biało-czerwono trzebaby kilka detali dołożyć i jeden rząd siedzeń usunąć.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

jeśli zrobilibyśmy go na rok 1988(czyli rok jego produkcji), a nie na oryginał z 1980r

Nie no chyba nie będzie fałszowania rzeczywistości. Wygląd z 1988 roku (w przypadku 3096 - z 1990r) :?:
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

M.C. pisze:
jeśli zrobilibyśmy go na rok 1988(czyli rok jego produkcji), a nie na oryginał z 1980r

Nie no chyba nie będzie fałszowania rzeczywistości. Wygląd z 1988 roku (w przypadku 3096 - z 1990r) :?:
Ale chodziło mi o 2899.
Jakoś 3096 mi wybitnie nie pasuje na historyczny.
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

Z kolei pomalowany zostanie na barwy jakie woził na sobie 2992. Też jest "fałszowanie rzeczywistości " skoro ten autobus już takich nie miał na blachach. Biorąc pod uwagę brak orginalnego ikarusa z rocznika 1980-1982 nie ma wyjścia by nie pomalować historyczny autobus w barwy w jakich ikarusy 280 zaczynały służbę. Tak czy owak potrzebny był by remont czy jest to 3096 Obrazek czy 2899:-)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

@MC: poręczy takich raczej nie wstawią, ale spodziewałbym się źle dobranych kolorystycznie dykt, braku części wykończeń, błędów malarskich, zamalowanych lub zdekompletowanych tabliczek, naklejenia nowych naklejek lub zrobienia szablonu z telefonami z obecnymi numerami. Pewnie założą pionowe poprzeczki na oknach, nowe wykładziny podłogowe i pewnie jeszcze zdarzą się klejone elementy. I na pewno będą jakieś elementy spasowane źle, na siłę.

A wg mnie remont 2899 byłby tańszy, bo mniej jest do naprawy niż w 3096.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

ikarusojelcz pisze:Z kolei pomalowany zostanie na barwy jakie woził na sobie 2992. Też jest "fałszowanie rzeczywistości " skoro ten autobus już takich nie miał na blachach. Biorąc pod uwagę brak orginalnego ikarusa z rocznika 1980-1982 nie ma wyjścia by nie pomalować historyczny autobus w barwy w jakich ikarusy 280 zaczynały służbę. Tak czy owak potrzebny był by remont czy jest to 3096 :( czy 2899:-)
Ale dlaczego mamy się uszczęśliwiać na siłę, nie ciekawszy byłby w biało-czerwonym malowaniu :?: Dlaczego mamy na siłę robić z niego autobus z początku lat 80-tych :?: Lepiej zrobić go w barwy w których naprawdę jeździł, też będzie atrakcją :idea:
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Wiesz, barwy z początku lat 80 są moim zdaniem przyjemniejsze dla oka i w ogóle ciekawsze Obrazek Jednak faktycznie cudowanie z wiekiem pojazdu nie ma sensu, choć 2992 rozpalał wyobraźnię...
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

o3r pisze:Wiesz, barwy z początku lat 80 są moim zdaniem przyjemniejsze dla oka i w ogóle ciekawsze :) Jednak faktycznie cudowanie z wiekiem pojazdu nie ma sensu, choć 2992 rozpalał wyobraźnię...
Ale jeśli robimy autobus z lat 1980-1982 to warto żeby posiadał charakterystyczne dla tamtego okresu detale, bo zapewniam Cię, że różnił się od tych nowszych(powinien np. posiadać trilexa). Po co okłamywać prawdę???
W wielu miastach będą robić historyczne Ikarusy z pocz. lat 80-tych, więc można byc oryginalnym :D
:idea:Ale czy nie uważacie, że to 2899 powinien być historycznym :?:
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Oj, trillexy, lusterka, zderzaki z halogenami, ciut inne kierunkowskazy, kabina, coś inaczej w bebechach...
Ja owszem, uważam, że historyczny powinien być 2899. Powodów znów wymieniać nie będę.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

o3r pisze:Oj, trillexy, lusterka, zderzaki z halogenami, ciut inne kierunkowskazy, kabina, coś inaczej w bebechach...
Ja owszem, uważam, że historyczny powinien być 2899. Powodów znów wymieniać nie będę.
Daltego powinien być zrobiony na swój ro produkcji, bo i tak tych detali nie zdobędziemy.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Detale pewnie da się zdobyć. Ostatecznie szukalibyśmy przedmiotów z początku lat 80. Skoro można znaleźć szczegóły choćby do Syreny 101, to to nie powinno sprawić większego problemu. Problemem mogłyby być natomiast koszta. No i kto by się podjął jeżdżenia po całej Polsce i szukania potrzebnych elementów? Bo przez telefon to czegoś takiego nie załatwisz.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

o3r pisze:Detale pewnie da się zdobyć. Ostatecznie szukalibyśmy przedmiotów z początku lat 80. Skoro można znaleźć szczegóły choćby do Syreny 101, to to nie powinno sprawić większego problemu. Problemem mogłyby być natomiast koszta. No i kto by się podjął jeżdżenia po całej Polsce i szukania potrzebnych elementów? Bo przez telefon to czegoś takiego nie załatwisz.
Ale to jest autobus, a nie samochód osobowy, więc sporo trzeba by się naszukać. Poza tym koszty zdobycia to nie naszą kieszeń.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Jak się dało znaleźć Sana H01 z lat 50, to da się znaleźć części z lat 80.
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

o3r pisze:Jak się dało znaleźć Sana H01 z lat 50, to da się znaleźć części z lat 80.
Ale to i tak koszty są zbyt duże :shock:
ODPOWIEDZ