Ikarus 280

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:???? - ??/??
Nie ten dział, to się wpisuje do obserwacji liniowych (2 działy niżej)
Ale aż takich pierdół to nie :P.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Kuba pisze:Zauważyłem, że Ikarusy #1552 i #1553 dostały nowe dwurzędowe tablice rejestracyjne, odpowiednio: WPI 8GE5 i WPI 8GE6.
WPI mają też Merce, które są w leasingu... i teraz nie wiem czy tutaj też jakoś analogicznie można myśleć... Chociaż moim zdaniem to by było trochę dziwne... Nie rozumiem o co chodzi i jaki jest tego cel? Może mógłby ktoś to wyjaśnić?


Wozy zostały sprzedane do firmy leasingowej. Prawdopodobnie chodzi o to, by wozy zarobiły na swoje utrzymanie i spłatę remontu (choć za tak długi termin firma remontowa powinna zapłacic karęObrazek tylko jak skoro remontu dokonywali pracownicy MPK)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Ok, dzieki za info. Tak też własnie w pewnym momencie pomyślałem, że to może mieć związek z remontem, w końcu nieprzypadkowo tylko te dwa wozy przerejestrowano.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
KMST197
Gaduła
Posty: 1010
Rejestracja: sob 07:53, 03 lis 2007

Post autor: KMST197 »

Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Jest plus tego leasingu. Wozy muszą ciągle jeździć, żeby zarabiać. W końcu za stanie się nie płaci. Dobrze trafiły. Kierowcy zaciuchrać nie mogą bo zjebki dostaną, serwis mają b.dobry jak 1197, i cieszą miłośnikówObrazek.
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Ku naszej radośći wozy jeżdżą nadal i trzeba się tym cieszyć jak najwięcej,bo ten rok może być ich ostatnim,ale czas pokaże...
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Tego akurat nie rozumiem. O ile na liniach nocnych (N1 i N2) oraz liniach specjalnych typu przejazdy kibicowskie można puścić Ikarusy, to żeby śmigały na liniach dziennych?! Notorycznie zdarza się Ikar na 57, 96 oraz 81 czy 87. Przy całym szacunku i sentymencie do tych maszyn, ich czas na liniach komunikacji miejskiej minął i nie powinny kursować gdy można wystawić inny, wygodniejszy i bardziej ekonomiczny tabor.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A po co? Dzisiaj po 18.30 na NS stało 12 Solarisów, a na pewno jakieś conecto jeździły, GN-ów też nie brakowało na mieście.

Jak to w ogóle wygląda ze spalaniem? Bo z tego co wiem to lewarki spalają mniej niż nowoczesne autobusy, ale jak to jest z automatami?
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

No i dobrze, że O345G jeździły, bo to najlepsze wozy z NS. A Solarisy pewnie są na rezerwach stacyjnych.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

To może od razu wstawmy Solarisy to muzeum, nowe i ładne to każdy przyjdzie chętnie popatrzeć. Wydawało mi się, że po to wydaje się ciężkie miliony na nowe autobusy żeby je wysyłać w trasę. Nawet "wizerunkowo" to dla MPK lepiej, żeby najnowszy tabor był eksponowany w pierwszej kolejności na liniach.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No i dobrze, że O345G jeździły, bo to najlepsze wozy z NS.
Gdyby był rok 1992 i zamiast 280.37 przyszły conecto, oczywiście bym się z tobą zgodził. O stopień w każdych drzwiach mniej, dość cichy silnik (i z tyłu, więc jako raczej "przodownik" go mniej słyszę), jaki taki SIP. Ale mamy rok 2011 (minęło 19 lat) i w tak zwanym międzyczasie standardowa konstrukcja autobusu poszła nieco do przodu - minimalnym wymaganiem jest połowa niskich wejść, a do tego Solarisy mają CG z fotokomórkami (co pozwala ograniczyć wychładzanie wnętrza, a jakoś gorąco to nie jest), przyzwoity (jak na rok 2011, ale i tak bez rewelacji) SIP, biletomaty (czasami nawet działają), niską podłogę we wszystkich drzwiach i całkiem mocny silnik.

Za to są dwa pola, na których conecto są niepokonane - szczytowe brygady mocnych linii (bo nikogo nie zbawi poczekanie 15 minut na niskopodłogowca, oczywiście o ile conecto nie jest wywalone na czerwoną brygadę, a i to się zdarza) i rezerwy - tutaj te autobusy mają cały szereg zalet - mają wyświetlacze (szkoda, że kierowcy z NS nie umieją wbijać nieswoich linii) i są wytrzymałe, więc mogą wyjechać i na obciążony szczyt (czy KZ) i na podmiejskie, gdzie może zdarzyć się gorsza nawierzchnia, poza tym na rezerwach z założenia więcej się stoi niż jeździ (chociaż w Łodzi to nieraz działa inaczej), do tego są raczej sprawne, więc nie ma obawy, że autobus po 4 godzinach stania nie odpali i nie będzie się mógł włączyć.

Aktualna poprawna hierarchia wypuszczania autobusów przegubowych z NS wygląda tak:
1. Solarisy
2. Citaro
3. Conecto LF
4. GN-y (27xx, 2859-67)
5. Conecto stare (wymiennie z 4. w upalne dni)
6. GN-y gorsze

Pierwsze 3 miejsca są właściwie wymienne w zależności od preferencji, ale Solarisy są lepiej wyposażone. I 1-3 powinny iść na długie brygady (ponad 12 godzin jazdy), 4. to w sumie obojętnie, 5. na szczyty i rezerwy, 6. na złom (warto po prostu wymienić na nowsze O405GN, tak a propos). I jeśli jest wolny Solaris i para właścicieli conecto przypisana do długiej brygady (albo bardzo długiej - ponad 19 godzin) to walić przydział, niech biorą Solarisa.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

1. Solarisy
2. Citaro
3. Conecto LF
4. GN-y (27xx, 2859-67)
5. Conecto stare (wymiennie z 4. w upalne dni)
6. GN-y gorsze
1. Solarisy na Limanowskiego Obrazek
2, 3. Znowu przedkładanie marki nad całość. Conecto są nowsze = mniej awaryjne, powinny być drugie w kolejności.
4. Do lepszych GNów można dodać #2856 i #2858.
5, 6. OK.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

2, 3. Znowu przedkładanie marki nad całość. Conecto są nowsze = mniej awaryjne, powinny być drugie w kolejności.
Pierwsze 3 miejsca są właściwie wymienne w zależności od preferencji, ale Solarisy są lepiej wyposażone.

Osobiście wolałbym jechać Citaro, są naprawdę wygodne i mniej trzeszczą (chociaż teraz po włożeniu papierków we wszystkie szczeliny Conecto nie są aż takie najgorsze).
Co do KZ to z jednej strony powinny być tam wystawiane pojazdy niskopodłogowe (bo to jedna niedogoność mniej podczas wymuszonej przesiadki albo pojazd zastępczy na trasie 11), ale z drugiej strony mamy głównie same złomy wśród tramwajów (chodzi o wiek i konstrukcje), więc jazda Conecto i tak jest przyjemniejsza.
Przyjemność przyjemnością, łódzka szkoła organizowania KZ (średnio jeden autobus zamiast dwóch pociągów dwuwagonowych) sprawia, że powinien być na nie wystawiany tabor możliwie pojemny, trwały i nie do zajechania. Conecto i Ikarusy to właściwe pojazdy do tych celów, z tą różnicą że Ikarusa nie można wysłać na rezerwę (pomijając może 2 sztuki z wyświetlaczami)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jedne treszczą, drugie wyją. Jednak dzisiaj bardziej można liczyć na Conecto.
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

No cóż,zresztą Ikarusy mają już swoje lata,a Conecto to stosunkowo młode wozy...
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

To tak jeszcze w temacie Prima Aprilis.
Dziś w ŁWD pojawiła się informacja o przywróceniu Ikarusów, w wakacje do obsługi liniowej. Miałyby jeździć na zetkach. Dziwi mnie, bo zazwyczaj w ŁWD pojawiały się wiadomości już wcześniej przedstawiane gdzieś indziej. Tu jest inaczej, przynajmniej ja nie spotkałem się z takimi. Tym bardziej, że Ikary były przeznaczone na meczówki i zostały wycofane z obsady liniowej.
Link do materiału
Żart, czy nie?
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Mat pisze:Dziwi mnie, bo zazwyczaj w ŁWD pojawiały się wiadomości już wcześniej przedstawiane gdzieś indziej. Tu jest inaczej
Czy ja wiem... Ze 2 czy 3 lata temu w ŁWD było o tramwaju do Brzezin (a na "tytułowym" zdjęciu materiału - parówa z TP) i nigdzie indziej tego nie widziałem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

No właśnie o to mi chodziło. Miałem na myśli to, że gdyby ta informacja była prawdziwa, to była by też przedstawiana przez inne media. Ja jej nigdzie indziej nie słyszałem, a w ŁWD rzadko podają takie rewelacje, o których nie można usłyszeć nigdzie indziej, przede wszystkim tu gazety i strony internetowe wyprzedzają telewizję. Tym bardziej jest to podejrzane, bo nie tylko z tramwajem do Brzezin, byli osamotnieni. Gdy gazeta, stacja robi dowcip, to prawie zawsze, ten news jest tylko w tej stacji, bo bardzo rzadko, współpracują przy tym z konkurencją. Tak jest zarówno w okręgu ogólnopolskim, jak i lokalnym.
W materiale wypowiada się też rzecznik MPK, który później w reportażu o przejęciu przez MPK riksz, mówi coś w stylu To już nie jest żart, a dziennikarz prowadzący wydanie, jakoś dziwnie się uśmiechał przed zapowiedzią materiału o Ikarusach. To też może świadczyć, o dowcipie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Szanowni Pasażerowie! W związku z dość dużym odzewem z Państwa strony informujemy, że wczorajsza wiadomość była oczywiście żartem Prima Aprilisowym

Ale, ale! Mamy parę słów sprostowania

Ostatnie 4 Ikarusy kończą swoją służbę na rzecz naszego miasta i już wkrótce planujemy zorganizowanie oficjalnego pożegnania i wycofania ich z eksploatacji.

Jeśli chodzi o tabor autobusowy, to jako MPK-Łódź Sp. z o.o. mamy jeden z najlepszych wskaźników wieku autobusów w Polsce - około 7 lat. Faktem jest, że w czasie remontu trasy W-Z większość autobusów, które posiadamy na stanie obsługuje linie komunikacji miejskiej regularnej oraz linie zastępcze. Powoduje to, że w ruchu są jeszcze np. autobusy marki VOLVO, dla których jest to ostatni okres eksploatacji. Nie wycofujemy ich jeszcze, ponieważ uznajemy za ważniejsze to, aby kursowało więcej pojazdów dzięki czemu mamy większą częstotliwość (na trasie W-Z praktycznie co 2-3 minuty kursuje autobus).

Oczywiście, minusem aktualnej sytuacji drogowej są korki w których stają również nasze autobusy. Trudno nam z tym coś zrobić poza prośbami do kierowców o umożliwianie i ułatwianie włączania się autobusów do ruchu z zatoczek przystankowych oraz nie wjeżdżanie na buspasy czy miejsca wydzielone dla komunikacji miejskiej (np. ul. Narutowicza).

Autobusy przechodzą codzienną kontrolę stanu technicznego i są, w razie potrzeby, naprawiane codziennie - także nie ma obaw, że będą musiały być nagle wycofane z ruchu liniowego

I na koniec jeszcze jedna wiadomość - po dostawie w grudniu 2014 roku partii 40. nowych autobusów marki Mercedes szykujemy się powoli do ogłoszenia kolejnego przetargu na następne nowe autobusy. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, do końca roku wzbogacimy się o kolejne 40 niskopodłogowych, klimatyzowanych i nowoczesnych autobusów. Jednocześnie, po zakończeniu remontu trasy W-Z i zmniejszeniu się zapotrzebowania na kursy autobusowe wycofamy z eksploatacji najstarsze pojazdy.

Pozdrawiamy
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 3 razy.
Mateusz

EA-1 8-)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Mat pisze:I wszystko jasne :) . To jednak żart. Poniżej wyjaśnienie z facebooka MPK-Łódź i informacja o autobusach Volvo oraz zapowiedź, że jeszcze w tym roku MPK wzbogaci się o kolejne 40 autobusów. Coś czuję, że to będą Solarisy.

No chyba że żart. Przecież wiadomo, że latem są wakacje a w związku z tym cięcia w rozkładach i mniejsza potrzeba autobusów.
Chyba chciałeś napisać, iż będą to kolejne tureckie Conecto.
MPK wyraźnie już nie chcę mieć Solarisów i nagminnie teraz bedą robić zakupy w Turcji.
ODPOWIEDZ