Przetarg na kolejne przegubowce

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

To 37 mln to chyba wymysł dziennikarza. No chyba, że chcą Ikarusy kupić, ale ciężko je nazwać niskopodłogowymi Obrazek
Simon
Gaduła
Posty: 1399
Rejestracja: ndz 21:08, 09 gru 2007
Lokalizacja: Łódź Górna

Post autor: Simon »

Ja bym nie miał nic przeciwko Ikarusom Obrazek .
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4902155.html

GW rzuca kwotę 10 mln euro, czyli też około 37 mln złotych. Na MAZa z obsługą serwisową może wystarczy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Chyba, że w odróżnieniu od przetargu wygranego przez Solarisa nie chodzi o obsługę "opłaconą z góry" w momencie zakupu. Ale to już by trzeba się zaczytać w SIWZ.
ikarusojelcz
Sympatyk forum
Posty: 737
Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
Lokalizacja: Rekinia City

Post autor: ikarusojelcz »

Zaczynam wątpić że kolejna dostawa 37autobusów to solarisy.
eclipse
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 19:20, 06 kwie 2007

Post autor: eclipse »

ukalo pisze:Chyba, że w odróżnieniu od przetargu wygranego przez Solarisa nie chodzi o obsługę "opłaconą z góry" w momencie zakupu. Ale to już by trzeba się zaczytać w SIWZ.
Dlatego przetarg zakłada nie tylko dostawę, ale też kompleksowe utrzymanie autobusów przez 10 lat.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

No i?
eclipse
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 19:20, 06 kwie 2007

Post autor: eclipse »

no nie wiem myślisz, że napisaliby tak gdyby było inaczej?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ale przecież ja nigdzie nie twierdzę, że jest inaczej.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Kazik pisze:GW rzuca kwotę 10 mln euro, czyli też około 37 mln złotych. Na MAZa z obsługą serwisową może wystarczy.
Zasugerowali się pewnie szacunkową wartością zamówienia podaną w ogłoszeniu o przetargu.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Tyle, że tam jest tylko, że szacunkowa kwota przewyższa 10 mln euro. Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

No wiem, ale co to za różnica dla pismaka Obrazek
Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

przeguby

Post autor: Święty »

Ciekawe.
Jeszcze tak niedawno wiele planów zakładało że będzie się w kolejnych latach
kupować przede wszystkim autobusy 12 metrowe tłumacząc to faktem, że zmniejszy się liczba przewozów, mniej ludzi będzie korzystać z KM.

No w sumie racja skoro krótki autobus pojawia się na zetce czy 96 to faktycznie mniej ludzi korzysta z KM bo nie wejdą wszyscy a na drugi dzień wkurwieni pojadą samochodem (jak ktoś może) lub go kupią.

Jednak ostatnio masowo kupuje się przeguby. W sumie dobrze.
14 Volvo 7700A których MPK za bardzo nie chciało a które okazały się potrzebne, 10 używanych z Niemiec, 25 Solarisów na dniach a teraz kolejnych 37.
Tym bardziej że stare przeguby Jelcza i Volvo padają jak muchy ze względu na brak serwisu.

Piszą o zwiększeniu przewozów, kupują autobusy a tymczasem likwidują jedną zajezdnię autobusową. Już co poniektórzy się śmieją że autobusy na ulicy będą parkować. Chyba będą musieli zatrudnić jakiegoś magika-cudotwórce albo mistrza w układaniu puzzli aby sensownie upchnąć cały tabor na dwóch zajezdniach.
Czas na tankowanie, mycie i sprzątanie, oczekiwanie na zwolnienie kanału do naprawy itp itd ulegnie zwiększeniu co pogorszy już i tak kiepską jakość KM w Łodzi.


A może zamiast kolejnych masowo kupowanych przegubów przedłużyć czy wybudować jakieś linie tramwajowe ????
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest: [...]
2)kompleksowe utrzymanie techniczne autobusów będących przedmiotem dostawy przez Wykonawcę w okresie 10 lat od dostarczenia ostatniej partii autobusów[...].
Czyli jednak serwis jest w cenie (bo inaczej by to nie było w przedmiocie zamówienia tylko raczej w warunkach SIWZ). Solaris taniej jak za 1,5-1,7 mln zł przegubowca z serwisem nie sprzeda (Warszawa przy zamówieniu 80 sztuk, ale z klimatyzacją zapłaciła 2mln/szt)
A może zamiast kolejnych masowo kupowanych przegubów przedłużyć czy wybudować jakieś linie tramwajowe ????
Z tramwajami są 2 problemy - to jest drogie (ale można starać się o funusze UE, więc nie problem) i tego od razu się nie buduje (niestety, jeśli się nie zacznie wcześnie to linia może powstać już po kolejnych wyborach, a na to polityk sobie pozwolić nie może)
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

px33: Co NADAL nie oznacza, że do zapłacenia w momencie odbioru, prawda?
Zresztą, dywagacje na podstawie durnych artykułów prasowych...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A co to to racja.

Nie wiem jednak czy MPK będzie w stanie opłacić ten serwis jeśli będzie rozłożony na raty (choćby i przez 5 lat), zakładając że w przeciągu jakichś 4-6 lat będzie konieczna pierwsza duża wymiana nowych autobusów (Ikarusy, Volvo B10L(A), może pierwsze Citaro czy 405N)

Jakieś środki od miasta (i to pokaźne) więc pojawić się muszą, to kwestia czasu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ja jeszcze dla porządku przypomnę, że to nie jest do końca tak jak sugeruje artykuł, że środki trwałe kupuje się z zysku...
Chandler
Stały bywalec
Posty: 329
Rejestracja: sob 18:48, 13 sty 2007
Lokalizacja: Olechów

Post autor: Chandler »

Widzę że wrzuciłeś swoje zdjęcie w drag'u do avatara Obrazek

Natomiast co do przeprowadzki to też się ostatnio zastanawiałem czy oni pomieszczą wszystkie wozy w dwóch zajezdniach. Oprócz wsyztskich problemów z parkowaniem, dostępem do myjni, serwisu itp. dochodzą jeszcze duże odległości między zajezdniami a trasami niektórych linii, jak np. 91 co wiąże się z wcześniejszymmi wyjazdami z zajezdni i dłuższym oczekiwaniu na rezerwę w przypadku awarii (zakładając że nie będzie żadnej "na mieście").
Wniosek nasuwa się tu taki, że może zamiast likwidować zajezdnię na Kilińskiego, lepiej byłoby gdzieś ją przenieść? Jeśli chodzi o likalizację, to biorąc pod uwagę fakt, że zarówno Limanowskiego jak i Nowe Sady są po zachodzniej części miasta, nowa zajezdnia powinna być gdzieś w części wschodniej. Pierwsza myśl to okolice Olechowa lub Stoków.
Inna kwestia, że budowa nowej zajezdni od podstaw,to duże koszty.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: przeguby

Post autor: mig »

Święty pisze:Piszą o zwiększeniu przewozów, kupują autobusy a tymczasem likwidują jedną zajezdnię autobusową. Już co poniektórzy się śmieją że autobusy na ulicy będą parkować.
Parkingi przed hipermarketami są pojemne ;) Bursiak już to sprawdził :lol:
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Kierowcy mogą też parkować pod blokiem (KrisTour to sprawdził) Obrazek
ODPOWIEDZ