Przetarg na kolejne przegubowce
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Jednak nie zmienia to faktu, że MPK Łódź płaciło za Citaro G ok. 1 mln za sztukę, a Solarisy są bankowo tańsze od Citaro. Więc bez serwisu Solniczki mogą kosztować ok. 700 tys. zł. za sztukę.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 737
- Rejestracja: wt 14:42, 26 wrz 2006
- Lokalizacja: Rekinia City
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Ceny, które podałem były bez serwisu. O cenie Citaro G wiem z pewnej ręki, także nie zmyślam. Nie wykluczam, że cena ok. 700 tys. za sztukę dla PKM Gliwice, nie była stargowana, jednak raczej nie sądze, żeby Solaris U18 z serwisem na 8 lat kosztował 2 mln złotych. Fakt, warszawskie Solniczki mają klimę, no ale raczej ona nie podbija tak znacznie kosztu zakupu. Także, uważam, że cena Solarisa z serwisem na 10 lat, powinna oscylować około 1,2-1,3 mln zł, nie więcej.Wcale nie bankowo, to po pierwsze, a po drugie zastanów się co znaczy serwis przez 10 lat...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
http://www.mpk.krakow.pl/index.php?idp=&local_idp=1000+1003+1004&post_action=list_simple_more&id=10173
MPK Kraków szacuje koszt 12-metrowego, całkowicie niskopodłogowego autobusu na 780 tys.
Przeguby są droższe. A 10-letni serwis oznacza ok. 2-krotną cenę. Tak było w Warszawie, tak było i w Łodzi.
Chandler: na to właśnie wygląda...
MPK Kraków szacuje koszt 12-metrowego, całkowicie niskopodłogowego autobusu na 780 tys.
Przeguby są droższe. A 10-letni serwis oznacza ok. 2-krotną cenę. Tak było w Warszawie, tak było i w Łodzi.
Chandler: na to właśnie wygląda...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Tam o wyborze zadecydowało to, że Solaris był jedyny (zamieszczona kartka zawierała wszystkich oferentów). Chociaż teraz też można domniemywać, że wygra Solaris, po prostu może spełnić wszystkie kryteria (np. silnik Euro5 za który jest trochę punktów, MAN tego nie oferuje, a co do MB to nie mam pojęcia)
jedna kwestia do liczących ceny Solarek z serwisem - jeśli sam autobus kosztuje powiedzmy 800tyś. to serwis może kosztować spokojnie drugie tyle albo i więcej. B10L są prawie dziesięcioletnie i zobaczcie jak się sypią i jakiego wkładu wymagają - te autobusy będą jeździły po Łodzi a nie po równych Niemieckich ulicach...
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Cena Solarisu U-18 w wersji standart z silnikiem EURO 5 to ok. 1,100 tys zl (cena oczywiscie moze byc rozna w zaleznosci od wymagan zamawiajacego), klima do solarki to dodatkowo ok. 100 - 120 tys zl. 10 letni serwis to koszt ok. 80% wartosci wozu.
Tak mniej wiecej kalkuluja sie ceny autobusow, dla porownania nowy
Jelcz M181MB kosztuje 980 tys zl
Mercedes Citaro G okolo 1,200 tys zl
Man Lions City okolo 1,250 tys zl
Volvo 7700A okolo 1,230 tys zl
Mercedes zapowiadal ze nowe Conecto LF G bedzie kosztowalo 1,030 tys zl, ale jak na razie wozow brak i nadal startuja w przetargach na 18 metrowce z Citaro (wygrali ostatnio we Wroclawiu).
Aleksej
Tak mniej wiecej kalkuluja sie ceny autobusow, dla porownania nowy
Jelcz M181MB kosztuje 980 tys zl
Mercedes Citaro G okolo 1,200 tys zl
Man Lions City okolo 1,250 tys zl
Volvo 7700A okolo 1,230 tys zl
Mercedes zapowiadal ze nowe Conecto LF G bedzie kosztowalo 1,030 tys zl, ale jak na razie wozow brak i nadal startuja w przetargach na 18 metrowce z Citaro (wygrali ostatnio we Wroclawiu).
Aleksej
W grę wchodzi jeszcze Scania (fabryka w Słupsku).px33 pisze:Jakie 3 firmy krajowe? Przecież jest tylko jedna firma krajowa oferująca niskopodłogowe przegubowce i jest nią właśnie Solaris. No chyba, że za krajowe uznamy MANa i Volvo (fabryki w Polsce), a za zagraniczną Mercedesa (chociaż pojazdy oferuje spółka polska - Evobus Polska).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.