Przetarg na kolejne przegubowce

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

1 lipca Zachodnią pojedzie tramwaj, ale otwarcie jej dla autobusów to październik - listopad, podobnie jak Narutowicza. Zapewne dopiero wtedy wróci '7'. Poza tym, do zimy zapewne jeszcze niejeden remont będzie.

Planowany przydział przegubowców (z wszystkimi Ikarusami na Sadach) jest rodzi jeden problem - NS będą miały do 30 (zależy czy liczyć "nowe" 405-tki i M181MB po NG) autobusów niskopodłogowych i do 70 przegubowców ze schodami w kazdym wejściu. Dla odmiany Limanka - 100% niskaczy.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Ten używaniec nie jest ze Słowacji, tylko z Niemiec - z RNV Mannheim.
EDIT: Zgodnie z informacją podaną przez Lukiego autobus jest z Heidelberga, cytuję: "RNV to Rhein-Neckar Verkehr - holding obejmujący trzy miasta - Mannheim, Ludwigshafen i Heidelberg".
Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ukalo, łącznie zmieniany 2 razy.
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

ZKA-2 pisze:Do konca roku wszystkie dlugie Jelcze beda pociete

@ZKA-2: wiesz może ile M181MB MPK planuje jeszcze wyremontować, a ile skaże w efekcie na zagładę?
eclipse
Czasem wpada
Posty: 98
Rejestracja: pt 19:20, 06 kwie 2007

Post autor: eclipse »

coś mi się zdaje że wzrost ilości solarisów wpłynie niekorzystnie na ilość B10LA bo te drugie awaryjnością zaczynają doganiać odkurzacze Obrazek
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Kto wie, może teraz, gdy ponad 60 wozów w ZEA-3 będzie miało zewnętrzny serwis, to może "nasi" poświęcą więcej uwagi pozostałym autobusom.
Święty
Bywalec
Posty: 144
Rejestracja: wt 16:57, 27 lut 2007
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Święty »

eclipse pisze:coś mi się zdaje że wzrost ilości solarisów wpłynie niekorzystnie na ilość B10LA bo te drugie awaryjnością zaczynają doganiać odkurzacze Obrazek

Nic nie przegoni w awaryjności odkurzaczy. To jest najbardziej awaryjny model w taborze MPK. Nawet te po remonice które mają awaryjność ok 2x mniejszą od tych nie remontowanych i tak są najbardziej awaryjne

Awaryjność B10LA jest duża, większa niż B10L krótkich - można powiedzieć nawet że proporocjonalna do długości autobusu :D. Tyle że trochę nowsze 7000A praktycznie w awaryjności dogoniły starsze B10LA.
Konstrukcja B10L/A to dobry autobus pod względem eksploatacji (w przeciwieństwie do wszystkich nowszych wynalazków Volvo) i gdyby był odpowiednio zadbany i serwisowany to mógłby długo pojeździć.
Mówiło się sporo o sprzedaży, kasowaniu B10LA i gdyby do tego doszło to wielka szkoda, imo lepiej poprostu zadbać o ich stan techniczny niż kupować nowe.

Co do remontu Ikarusów. Wystarczy powtórzyć to co już nie raz było powiedziane. Ikarus to konstrukcja nie do zdarcia, tania w eksploatacji i utrzymaniu, odporna na braki serwisowe, na zły stan dróg i na duże obciążenia a te wszystkie czynniki występują w Łodzi.
Oczywiście jest przestarzały i wysokopodłogowy. Dlatego remontuje się automaty a kasuje wajchowce. Po dostawie Solarisów jak wykasuje się większość wajchowców to zostanie te ponad 40 automatów (kilkanaście procent taboru) ale i tak ich los jest przesądzony. Pojeżdzą bez problemu kilka lat i zostaną wymienione na coś nowszego.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Dziś około 12 przez Zgierz przejeżdżały kolejne cztery Solarisy.
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Czy ktoś wie czy przyjdą kolejne autobusy z Heidelberga/ Amsterdamu? Podobno miały byc...
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Mają być i mają przyjść.
ODPOWIEDZ