Tabor wysokopodłogowy - za, czy przeciw?

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Tabor wysokopodłogowy - za, czy przeciw?

Post autor: Tomasz.bu »

mamadoo pisze:Czy inwestor pamiętał, że oprócz możliwości przejechania się niskopodłogowym tramwajem niepełnosprawnym trzeba dać jeszcze możliwość dotarcia na przystanek?

Jasne. A świnie latają ;) Podobnie z resztą jak, zdaniem ZDiT, niepełnosprawni. Jedno tylko mnie zastanawia. Skoro niepełnosprawni potrafią fruwać, to po co mają jeździć tramwajami?
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Czyli klątwa Mercedesa Connecto powraca...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ta, klątwa.

Radzę nie patrzeć na zachodnie standardy, ale na stan polskich dróg. Wystarczy oznaczyć nieskopodłogowe kursy na czerwono, aby niepełnosprawni mieli łatwiej. Na każdej linii jest kilka niskopodłogowców, więc 30 Conecto to nie problem.

Co do oznaczeń to oczywiście należy tego przestrzegać i wywieszać aktualne rozkłady z takimi kursami.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Jakoś nie trafia do mnie argument, że 30 nowych wysokopodłogowych autobusów kupiło MPK- Łódź ze względu na stan dróg w Polsce. Czy stan tych dróg tak się poprawił od tego czasu, że ostatni zakup to już niskopodłogowe Solarisy i Merecedesy?
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

mamadoo pisze:Czy stan tych dróg tak się poprawił od tego czasu, że ostatni zakup to już niskopodłogowe Solarisy i Merecedesy?

Nie. Ciężko teraz kupić dobre autobusy. CitaroG było tylko dodatkiem do Conecto, Citara kupiono, bo cos trzeba było kupić. Używańce przyszły, bo mimo wieku to świetne wozy. A solarisy kupiono, bo za bardzo nie było z czego wybierać i zadecydował 10-letni serwis, inaczej kupiliby volvo czy inne gówno.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Tak czy siak, powinni byli kupić nie więcej niż 10 connect do obsługi brygad szczytowych (jako takie Ikarusy XXI wieku)
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

To mamy tylko 10 brygad szczytowych? Serio?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No ale aktualnie conecto stanowią podstawę komunikacji w rejonie zajezdni Nowe Sady. A 10 plus obecna ilość Ikarusów by spokojnie załatwiły sprawę wszystkich szczytówek. I oczywiście było kupić odpowiednio większą ilość Citaro G żeby to one były podstawą komunikacji.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A dlaczego Citaro G?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Bo co mieli kupować w 2006 roku na Nowe Sady? Jasne, mogli brać Solarisy, ale przecież robili zajezdnię pod MB.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ciekawe, jak te Citaro będą wyglądać za 5 lat. Już nie jest idealnie.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

SEC pisze:Ta, klątwa.

Radzę nie patrzeć na zachodnie standardy, ale na stan polskich dróg.

Znaczy ze względu na dziurawe drogi w Polsce nie będzie naziemnych przejść do przystanków na trasie ŁTR?
SEC pisze:Wystarczy oznaczyć nieskopodłogowe kursy na czerwono, aby niepełnosprawni mieli łatwiej. Na każdej linii jest kilka niskopodłogowców, więc 30 Conecto to nie problem.

Co do oznaczeń to oczywiście należy tego przestrzegać i wywieszać aktualne rozkłady z takimi kursami.

A ja proponuję oznaczyć na zielono autobusy, do których będzie się wpuszczać SEC'a, a do pozostałych będziesz miał zakaz wstępu. Tych niedostępnych dla Ciebie będzie tak ze 100 brygad (Ikarusy, Connecto + margines błędu). Do tego spośród linii tramwajowych będziesz miał do wyboru tylko 10 z 12 brygad "10" (ale nie będziesz mógł wsiadać na 1/3 przystanków) i co drugą jedenastkę (również na kilku przystankach nie wolno Ci wsiadać). Aha. I na niemal każdym przystanku na którym chcesz wsiąść/wysiąść musisz poprosić motorniczego/kierowcę, żeby wysiadł z kabiny i ręcznie rozłożył Ci rampę (nie dotyczy tylko kilku przystanków na trasie WZ) - a założę się, że połowa prowadzących nie ma pojęcia jak to zrobić.
Na pewno będzie Ci się jeździło wygodnie i komfortowo, bo w końcu tych kilka przystanków, tych kilka autobusów i duperele typu platformy przystankowe "to nie problem". Podoba Ci się taki układ?
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Obrazowe i przemawia Obrazek Ale on napisał, że będzie łatwiej, a nie, że to rozwiąże problem Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tomasz.bu pisze:
SEC pisze:Ta, klątwa.

Radzę nie patrzeć na zachodnie standardy, ale na stan polskich dróg.
Znaczy ze względu na dziurawe drogi w Polsce nie będzie naziemnych przejść do przystanków na trasie ŁTR?
Naucz się czytać ze zrozumieniem. Ze względu na dziurawe drogi warto myśleć nad zakupem autobusów bardziej trwałych, w tym wypadku mogą to być Conecto.
Tomasz.bu pisze:
SEC pisze:Wystarczy oznaczyć nieskopodłogowe kursy na czerwono, aby niepełnosprawni mieli łatwiej. Na każdej linii jest kilka niskopodłogowców, więc 30 Conecto to nie problem.

Co do oznaczeń to oczywiście należy tego przestrzegać i wywieszać aktualne rozkłady z takimi kursami.
A ja proponuję oznaczyć na zielono autobusy, do których będzie się wpuszczać SEC'a, a do pozostałych będziesz miał zakaz wstępu. Tych niedostępnych dla Ciebie będzie tak ze 100 brygad (Ikarusy, Connecto + margines błędu). Do tego spośród linii tramwajowych będziesz miał do wyboru tylko 10 z 12 brygad "10" (ale nie będziesz mógł wsiadać na 1/3 przystanków) i co drugą jedenastkę (również na kilku przystankach nie wolno Ci wsiadać). Aha. I na niemal każdym przystanku na którym chcesz wsiąść/wysiąść musisz poprosić motorniczego/kierowcę, żeby wysiadł z kabiny i ręcznie rozłożył Ci rampę (nie dotyczy tylko kilku przystanków na trasie WZ) - a założę się, że połowa prowadzących nie ma pojęcia jak to zrobić.
Na pewno będzie Ci się jeździło wygodnie i komfortowo, bo w końcu tych kilka przystanków, tych kilka autobusów i duperele typu platformy przystankowe "to nie problem". Podoba Ci się taki układ?
Skończ z tymi durnymi porównaniami, bo wcale to śmieszne nie jest. Powtarzam - naucz się czytać. Nie twierdzę, że w mieście nie powinny kursować autobusy niskopodłogowe, ale to, że mamy ich tyle, że autobus niskopodłogowy może się pojawiać na danej linii np. co drugi kurs. Pozostałe kursy mogą być obsługiwane przez autobusy MF. Dzięki temu posiadamy sporo trwałego taboru, a i osoby niepełnosprawne nie powinny narzekać jeśli na 10 brygad danej linii, 5 będzie autobusami niskopodłogowymi. No chyba, że muszą być wszystkie niskie, co 7 minut, bo tak jest na zachodzie. Żyjemy w Polsce, więc trochę zdrowego rozsądku. Rozumiem, że prawidłowe oznaczenie autobusów niskopodłogowych to kiepski pomysł...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A wyobrażasz sobie sytuację, w której na danej linii będą jeździć dokładnie 5 autobusów niskopodłogowych i tyle samo wysokopodłogowych od 5:00 do 22:00? I że brygady niskopodłogowe będą w 100% zgodne z tymi wpisanymi na rozkładach?

Coś takiego by mogło być, ale pod warunkiem, że wdrożenia kompleksowego systemu nadzoru pojazdów, tak żeby niepełnosprawny wiedział kiedy na jego przystanek podjedzie nowoczesny niskopodłogowy autobus.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Taką sobie wyobrażam, są stałe przydziały danych wozów na linię i działa to bez problemów (jak Citaro G na 75 od kwietnia 2007 na brygadach 3 i 6 w dni robocze, kursy czerwone w rozkładzie). Pomysł Ci się nie podoba, a sam pisałeś o obsłudze szczytówek przez autobusy nieniskopodłogowe.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

No dobra, ale co mają Connecto do schodzenia po schodach z przystanku? Przejścia podziemnego nie wystawia się na czerwonej brygadzie, ono jest na stałe Obrazek

Autobusów bez niskiej podłogi jest około 70, a nie 100 Obrazek No ale komentarze matek (z dziećmi w wózkach) na temat Jelczy Vero też są ciekawe Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

a sam pisałeś o obsłudze szczytówek przez autobusy nieniskopodłogowe.
10 takich. Na najbardziej zatłoczone linie na kursy dodatkowe (tuż przed zwykłym pojazdem bo to trochę pojemniejsze jest) i na rezerwy (bo się nie zepsuje). A w każdym razie nie na połowę kursów.

A co do przydziału konkretnych wozów - jestem na nie bo wozy powinny być przydzielane kategoriami (rozkładowymi - mini, krótki, długi wysokopodłogowy, długi niskopodłogowy), a nie konkretnymi modelami.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:
a sam pisałeś o obsłudze szczytówek przez autobusy nieniskopodłogowe.
10 takich. Na najbardziej zatłoczone linie na kursy dodatkowe (tuż przed zwykłym pojazdem bo to trochę pojemniejsze jest) i na rezerwy (bo się nie zepsuje). A w każdym razie nie na połowę kursów.
Wyborażasz sobie, że MPK zakupi tylko 10 autobusów nieniskopodłogowyh żeby wystawiać je na rezerwy? Poza tym 10 takich autobusów to trochę za mało, żeby się opłacało.
px33 pisze:A co do przydziału konkretnych wozów - jestem na nie bo wozy powinny być przydzielane kategoriami (rozkładowymi - mini, krótki, długi wysokopodłogowy, długi niskopodłogowy), a nie konkretnymi modelami.
Przez jakiś czas na Nowych Sadach było tylko 7 przegubowych niskopodłogowców. Dostały stałe przydziały, aby na każdej linii był chociaż jeden-dwa niskopodłogowce.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

SEC pisze:Skończ z tymi durnymi porównaniami, bo wcale to śmieszne nie jest.

Słuchaj no koleżko, naucz się odrobiny szacunku do innych, ok? Wsiądź sobie na jeden dzień na wózek to zobaczymy, czy nadal będzie to dla Ciebie "durne porównanie", mądralo. Naucz się wreszcie traktować niepełnosprawnych jak ludzi, a nie jak śmieci! Jesteś taki wspaniały, bo tobie akurat nie przytrafiło się nieszczęście i masz jeszcze obie nogi - to jesteś mądry, tak? Tak trudno do twojego zakutego łba dociera, że niepełnosprawni to ludzie tacy sami jak My i mają takie same potrzeby - uczą sie, pracują, jeżdżą do pracy, na zakupy, do knajpy, do kina. Za kogo Ty sie do cholery uważasz, że porównanie Ciebie i osoby na wózku nazywasz "durnym porównaniem" zadufany w siebie bucu?
SEC pisze:Powtarzam - naucz się czytać. Nie twierdzę, że w mieście nie powinny kursować autobusy niskopodłogowe, ale to, że mamy ich tyle, że autobus niskopodłogowy może się pojawiać na danej linii np. co drugi kurs. Pozostałe kursy mogą być obsługiwane przez autobusy MF.

Ty też się naucz czytać - mowa tu o olewaniu niepełnosprawnych przez MPK. Przejawem tego był m.in. zakup autobusów niedostępnych dla tych osób w 2006 roku. Napisałeś, że ów zakup to nie problem. Owszem - jest to problem. No ale skoro problem Ciebie nie dotyczy, to go, Twoim zdaniem, nie ma.
SEC pisze:Dzięki temu posiadamy sporo trwałego taboru, a i osoby niepełnosprawne nie powinny narzekać jeśli na 10 brygad danej linii, 5 będzie autobusami niskopodłogowymi.

Czy Ty w ogóle rozumiesz co się do Ciebie pisze?! Pojeźdź sobie trochę po mieście w sposób taki jak opisałem, w sposób jaki proponujesz osobom na wózkach, "bo to nie problem" to zobaczysz "jak to jest wygodnie". Twoim zdaniem niepełnosprawni to jest jakaś gorsza rasa, czy w Twoim nieśmiertelnym zadufaniu po prostu G*** Cię obchodzą niepełnosprawni, bo w końcu Ty się do nich nie zaliczasz?
SEC pisze:No chyba, że muszą być wszystkie niskie, co 7 minut, bo tak jest na zachodzie. Żyjemy w Polsce, więc trochę zdrowego rozsądku.

To powiedz osobie na wózku, prosto w oczy, że nie może sie swobodnie poruszać po mieście bo żyjemy w Polsce i żeby miał trochę zdrowego rozsądku. Twoje chamstwo mnie po prostu poraża :(
SEC pisze:Rozumiem, że prawidłowe oznaczenie autobusów niskopodłogowych to kiepski pomysł...

A gdzie coś takiego napisałem? I Ty masz czelność pisać innym ludziom, ze mają kłopoty z czytaniem ze zrozumieniem?

Kazik pisze: Autobusów bez niskiej podłogi jest około 70, a nie 100

Zgodnie ze stroną MPK są 62 Ikarusy (być może kilka z nich już skasowano, liczmy choćby 50) i 30 citaro. Nawet zakładając, że dziennie obsadzanych jest nimi 70 brygad, to jeszcze jest tzw. margines, czyli brygady na które może wyjechać niskopodłogowy ale MPK nie jest w stanie tego zagwarantować. W sumie jest to ciekawa sprawa, bo są miasta, gdzie tabor jest na stałe przypisany do linii i siędasię. To chyba dobitnie pokazuje jak bezawaryjne mogą i powinny być autobusy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tomasz.bu, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ