Strona 1 z 1

Ikarus 260

: czw 11:11, 25 sie 2005
autor: morton
Osobny temat o tym 11-metrowym cudzie węgierskiej techniki lat 70-tych Obrazek

Do Polski przybyły następujące podtypy: 260.04, 260.73, 260.59, 260.30.
Do Łodzi i Pabianic dotarły jedynie 260.04 z lat 1983-1985, w sumie 242 sztuki.

Niestety większośc z nich już dawno została skasowana Obrazek A jednak pozostało przy "życiu" jeszcze kilka sztuk Obrazek

Dwa z nich jeźdzą w KORO są to LZP 7320 oraz EZG 72YA. Numerów z MPK nie znalazłem więc jeśli ktoś je zna to prosze dać znać Obrazek

Kolejny jest obecnie w posiadaniu "Polaka Chorzów". Odkupiony od MPK w roku 1999 dostał numer 13, w MPK Łódź nosił numer 3520 (ex.1502). Co ciekawe najczęściej można go zobaczyć w .... Rudzie Śląskiej Obrazek

Niektóre z 260-ek zostały przerobione na techniczne m.in. T-31 to ex. 4319. Jeśli zna ktoś "stare" numery innych technicznych to również proszę o kontakt Obrazek

: czw 17:59, 25 sie 2005
autor: liszek
Pamiętam , że kiedyś te cuda jeździły w Wa-wie. Bardziej od 260 wolę 280 nie wiem dlaczego może dlatego, że mało nim jeżdziłem Obrazek

: czw 18:07, 25 sie 2005
autor: morton
liszek pisze:mało nim jeżdziłem

Ja też :( na Dąbrowe jeździły głównie Ikarusy 280, Jelcze M11 i Jelcze 120M.

: czw 18:49, 25 sie 2005
autor: szymon5444
W Warszawie, nadal jeżdzą te ikarusy 260, i są modernizowane, również na automaty.

: czw 19:18, 25 sie 2005
autor: liszek
Ale jednak automat to już nie to samo co lewar w ikarze. Ręczna skrzynia biegów dodaje folkloru Obrazek

: czw 20:06, 25 sie 2005
autor: morton
Zgadza się to już nie ten klimat, choć 260.73 też są fajne Obrazek

: ndz 00:38, 28 sie 2005
autor: szymon5444
No wiesz, nawet 260 ida z duchem czasu, automaty dwuskrzydlowe dzrzwi, tablice pikselowe, o zgrozo.

: ndz 09:35, 28 sie 2005
autor: morton
I co w tym dziwnego ? Zastosowali w nich tą samą technologie co 280.37, 280.70 . Przecież nie mogliby ciagle produkować 260.04 bo były by już za bardzo archaiczne Obrazek

: wt 22:49, 30 sie 2005
autor: szymon5444
Tak tylko nie produkowali tylko MZA samo modernizowało w przeciwienstwie fdo Łodzi, po co by miało kupować ikary jak może jakies nowe wozy.

: śr 08:24, 31 sie 2005
autor: morton
O modernizacji nic nie słyszałem. Z tego co wiem to w latach 1993-94 MZA kupiło 84 sztuki Ikarusów 260.73 ze skrzynią biegów ZF / Voith.

: śr 11:38, 31 sie 2005
autor: Michał
szymon5444 pisze:Tak tylko nie produkowali tylko MZA samo modernizowało w przeciwienstwie fdo Łodzi, po co by miało kupować ikary jak może jakies nowe wozy.
MZA nigdy nie wymieniało drzwi w Ikarusach a 260.73 SĄ FABRYCZNIE NOWE podobnie jak 280.37/70 a nie po żadnym NG.

: śr 11:42, 31 sie 2005
autor: morton
Michał ma racje Obrazek

Re: Ikarus 260

: sob 17:51, 10 wrz 2005
autor: rkplodz
morton pisze: Dwa z nich jeźdzą w KORO są to LZP 7320 oraz EZG 72YA. Numerów z MPK nie znalazłem więc jeśli ktoś je zna to prosze dać znać :)

LZP 7320 skasowany (ten czerwony) on był ładny tylko z zewnątrz... Ten drugi (w barwach firmy) jakoś się trzyma, zobaczyć go można głównie na rezerwie.

: sob 17:57, 10 wrz 2005
autor: morton
Kiedy go skasowano ?

: śr 10:54, 28 wrz 2005
autor: Krzychu
10 Ikarusów 260.04 miał MZK Piotrków Trybunalski - rocznik 1983. Obecnie pozostał tylko 1 - jeździ od 1994 w Łodzi w Zakładzie Robót Publicznych na Nowych Sadach.
Tu są jego fotki: http://komunikacja.mojpiotrkow.pl/expt39.html