Ikarus 260

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Ikarus 260

Post autor: morton »

Osobny temat o tym 11-metrowym cudzie węgierskiej techniki lat 70-tych Obrazek

Do Polski przybyły następujące podtypy: 260.04, 260.73, 260.59, 260.30.
Do Łodzi i Pabianic dotarły jedynie 260.04 z lat 1983-1985, w sumie 242 sztuki.

Niestety większośc z nich już dawno została skasowana Obrazek A jednak pozostało przy "życiu" jeszcze kilka sztuk Obrazek

Dwa z nich jeźdzą w KORO są to LZP 7320 oraz EZG 72YA. Numerów z MPK nie znalazłem więc jeśli ktoś je zna to prosze dać znać Obrazek

Kolejny jest obecnie w posiadaniu "Polaka Chorzów". Odkupiony od MPK w roku 1999 dostał numer 13, w MPK Łódź nosił numer 3520 (ex.1502). Co ciekawe najczęściej można go zobaczyć w .... Rudzie Śląskiej Obrazek

Niektóre z 260-ek zostały przerobione na techniczne m.in. T-31 to ex. 4319. Jeśli zna ktoś "stare" numery innych technicznych to również proszę o kontakt Obrazek
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Pamiętam , że kiedyś te cuda jeździły w Wa-wie. Bardziej od 260 wolę 280 nie wiem dlaczego może dlatego, że mało nim jeżdziłem Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

liszek pisze:mało nim jeżdziłem

Ja też :( na Dąbrowe jeździły głównie Ikarusy 280, Jelcze M11 i Jelcze 120M.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

W Warszawie, nadal jeżdzą te ikarusy 260, i są modernizowane, również na automaty.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
liszek
Sympatyk forum
Posty: 510
Rejestracja: wt 07:19, 12 lip 2005
Lokalizacja: Wiśniowa Góra-Łódź-Sieradz
Kontakt:

Post autor: liszek »

Ale jednak automat to już nie to samo co lewar w ikarze. Ręczna skrzynia biegów dodaje folkloru Obrazek
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Zgadza się to już nie ten klimat, choć 260.73 też są fajne Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No wiesz, nawet 260 ida z duchem czasu, automaty dwuskrzydlowe dzrzwi, tablice pikselowe, o zgrozo.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

I co w tym dziwnego ? Zastosowali w nich tą samą technologie co 280.37, 280.70 . Przecież nie mogliby ciagle produkować 260.04 bo były by już za bardzo archaiczne Obrazek
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Tak tylko nie produkowali tylko MZA samo modernizowało w przeciwienstwie fdo Łodzi, po co by miało kupować ikary jak może jakies nowe wozy.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

O modernizacji nic nie słyszałem. Z tego co wiem to w latach 1993-94 MZA kupiło 84 sztuki Ikarusów 260.73 ze skrzynią biegów ZF / Voith.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

szymon5444 pisze:Tak tylko nie produkowali tylko MZA samo modernizowało w przeciwienstwie fdo Łodzi, po co by miało kupować ikary jak może jakies nowe wozy.
MZA nigdy nie wymieniało drzwi w Ikarusach a 260.73 SĄ FABRYCZNIE NOWE podobnie jak 280.37/70 a nie po żadnym NG.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Michał ma racje Obrazek
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Re: Ikarus 260

Post autor: rkplodz »

morton pisze: Dwa z nich jeźdzą w KORO są to LZP 7320 oraz EZG 72YA. Numerów z MPK nie znalazłem więc jeśli ktoś je zna to prosze dać znać :)

LZP 7320 skasowany (ten czerwony) on był ładny tylko z zewnątrz... Ten drugi (w barwach firmy) jakoś się trzyma, zobaczyć go można głównie na rezerwie.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Kiedy go skasowano ?
Krzychu
Niemowa
Posty: 3
Rejestracja: czw 06:54, 01 wrz 2005
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Kontakt:

Post autor: Krzychu »

10 Ikarusów 260.04 miał MZK Piotrków Trybunalski - rocznik 1983. Obecnie pozostał tylko 1 - jeździ od 1994 w Łodzi w Zakładzie Robót Publicznych na Nowych Sadach.
Tu są jego fotki: http://komunikacja.mojpiotrkow.pl/expt39.html
ODPOWIEDZ