Ikarus 260
Ikarus 260
Osobny temat o tym 11-metrowym cudzie węgierskiej techniki lat 70-tych
Do Polski przybyły następujące podtypy: 260.04, 260.73, 260.59, 260.30.
Do Łodzi i Pabianic dotarły jedynie 260.04 z lat 1983-1985, w sumie 242 sztuki.
Niestety większośc z nich już dawno została skasowana A jednak pozostało przy "życiu" jeszcze kilka sztuk
Dwa z nich jeźdzą w KORO są to LZP 7320 oraz EZG 72YA. Numerów z MPK nie znalazłem więc jeśli ktoś je zna to prosze dać znać
Kolejny jest obecnie w posiadaniu "Polaka Chorzów". Odkupiony od MPK w roku 1999 dostał numer 13, w MPK Łódź nosił numer 3520 (ex.1502). Co ciekawe najczęściej można go zobaczyć w .... Rudzie Śląskiej
Niektóre z 260-ek zostały przerobione na techniczne m.in. T-31 to ex. 4319. Jeśli zna ktoś "stare" numery innych technicznych to również proszę o kontakt
Do Polski przybyły następujące podtypy: 260.04, 260.73, 260.59, 260.30.
Do Łodzi i Pabianic dotarły jedynie 260.04 z lat 1983-1985, w sumie 242 sztuki.
Niestety większośc z nich już dawno została skasowana A jednak pozostało przy "życiu" jeszcze kilka sztuk
Dwa z nich jeźdzą w KORO są to LZP 7320 oraz EZG 72YA. Numerów z MPK nie znalazłem więc jeśli ktoś je zna to prosze dać znać
Kolejny jest obecnie w posiadaniu "Polaka Chorzów". Odkupiony od MPK w roku 1999 dostał numer 13, w MPK Łódź nosił numer 3520 (ex.1502). Co ciekawe najczęściej można go zobaczyć w .... Rudzie Śląskiej
Niektóre z 260-ek zostały przerobione na techniczne m.in. T-31 to ex. 4319. Jeśli zna ktoś "stare" numery innych technicznych to również proszę o kontakt
ciąg dalszy Ikarusów 260
W Pabianickim MZK obecnie jest tylko 6 ikarusów a Łódzkim MPK chyba tylko jeden Ikarus 260 został.U nas te 260-ki mają numery:401,404,506,507,509,510 a Łódzkim MPK ma numer sam nie wiem może ktoś mi pomoże PS.MZK Pabianice ma też jeden pojazd techniczny o numerze 700
-
- Gaduła
- Posty: 1246
- Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Nie sadzę, z tego co wiem to się lepiej trzyma, niż nie jeden wóz MPK. Sam go osobiście raz widziałem na 92. Często jeżdzi na 71. Zdarza się nawet na 61, 90, 55A, 68. Na 61 jak nie obsługuje kursu PEA2, to biorą z PEA1 brygadę.
Innym ciekawym wozem, ale już jelczem jest 2913. Stacjonuje na PEA1. Obsługuje dosyć ciekawe linie. 82, 64, 61, 69...!, 85, 96, 55 i 55A. Codziennie jadę do szkoły Piłsudskiego i widze różne okazy. Solówki każdego rodzaju na 85, jelcze na 85. 64, 98. Ikarusy na 82. Na 54 i 54A, nie widziałem niczego prócz citaro, mercedesa 405N, jelcza odkurzacza, tu zawwsze są wozy z PEA1
Innym ciekawym wozem, ale już jelczem jest 2913. Stacjonuje na PEA1. Obsługuje dosyć ciekawe linie. 82, 64, 61, 69...!, 85, 96, 55 i 55A. Codziennie jadę do szkoły Piłsudskiego i widze różne okazy. Solówki każdego rodzaju na 85, jelcze na 85. 64, 98. Ikarusy na 82. Na 54 i 54A, nie widziałem niczego prócz citaro, mercedesa 405N, jelcza odkurzacza, tu zawwsze są wozy z PEA1
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Daj nam tu wszystkim na forum.
Kod: Zaznacz cały
[img]adres obrazka[/img]
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
W sumie tak napisałem bez spojrzenia ale...
Z fotek tego tragizmu aż tak nie widać, ale - fotele są z takiej gąbki w środku (jak często jest w turystykach) i dużo z tej gąbki jest wydłubaje przez jadące bydełko i zwisają same strzępy materiału.
W ogóle fotele nie są jednakowe, za to wszystkie aż lepkie od brudu
Drzwi drugie kremowe wyglądają już od zewnątrz tragicznie...
Tablica boczna jest w standardzie "imprezowym" (ttakie jak się robi na imprezy KM - z dykty, czytelna tylko z jednej strony bo z drugiej - wewnętrznej - widać tylko jakąś płytę pilśniową, a jako że trwłość materiału niska to wygląda na sfatygowaną).
Ogólnie jak jechałem to wszędzie było bruuudno i na podłodze leżało kupę puszek i butelek po piwie, chyba starszych niż 1 dzień....
Zegar faktycznie jest - zreszta widać, widać też dumną naklejke kieszonkowom stop.
A mimo to bus wygląda na niesfatygowany (ile się jako szkoleniówka najeździł?) Gdyby tam wpuścić na 1 dzień parę babć ze szczotami i wymienić z 7 foteli to nie wyglądałby xle. Ale cóż, pewnie się nie da.
Jechałem nim na przełomie stycznia i lutego, może coś soę zmieniło...
A, i jeden jeszcze negatyw. To było w te duże mrozy zero ogrzewania.
Zdjęcia lecą bez obróbki i bez wyostrzania po zmniejszeniu z 2409xileśtam więc wygladają średnio ale widać co trzeba
Z fotek tego tragizmu aż tak nie widać, ale - fotele są z takiej gąbki w środku (jak często jest w turystykach) i dużo z tej gąbki jest wydłubaje przez jadące bydełko i zwisają same strzępy materiału.
W ogóle fotele nie są jednakowe, za to wszystkie aż lepkie od brudu
Drzwi drugie kremowe wyglądają już od zewnątrz tragicznie...
Tablica boczna jest w standardzie "imprezowym" (ttakie jak się robi na imprezy KM - z dykty, czytelna tylko z jednej strony bo z drugiej - wewnętrznej - widać tylko jakąś płytę pilśniową, a jako że trwłość materiału niska to wygląda na sfatygowaną).
Ogólnie jak jechałem to wszędzie było bruuudno i na podłodze leżało kupę puszek i butelek po piwie, chyba starszych niż 1 dzień....
Zegar faktycznie jest - zreszta widać, widać też dumną naklejke kieszonkowom stop.
A mimo to bus wygląda na niesfatygowany (ile się jako szkoleniówka najeździł?) Gdyby tam wpuścić na 1 dzień parę babć ze szczotami i wymienić z 7 foteli to nie wyglądałby xle. Ale cóż, pewnie się nie da.
Jechałem nim na przełomie stycznia i lutego, może coś soę zmieniło...
A, i jeden jeszcze negatyw. To było w te duże mrozy zero ogrzewania.
Zdjęcia lecą bez obróbki i bez wyostrzania po zmniejszeniu z 2409xileśtam więc wygladają średnio ale widać co trzeba