Wg mnie wszystkie MB i z ZKA-1 powinni przenieść na NS, dokupić te 10 volvo 7700, wszystkie pozostałe ikary z NS i limanki na ZKA-1. Na limance byłyby same volvo, na NS same MB i jelcze z silnikami MB, na kraszka wszystkie ikary i starsze jelcze. Czy nie byloby prosciej, zwłaszcza w obsłudze?
Żadne Jelcze serii 1x1 nie mają silników Mielca - tylko Many i MB. Owszem, istniał kiedyś taki prototyp lub samoróbka nawet (gdzieś na TWB było jego zdjęcie, ale teraz nijak nie mogę go zlokalizować), ale brak zgrania między skrzynią biegów a silnikiem doprowadziło do "zarżnięcia" mieleckiego cuda. Silniki Mielec były stosowane w seri x120.
Natomiast to w jaki sposób kopcą te silniki... Ktoś może ustrzeli 1682 lub 1795 przy ruszaniu - kłęby dymu jak z ciągnącej lewy olej Raby...
Chyba najbardziej niezniszczalne są O405N. Zarówno pod kątem układu napędowego, kratownicy, zawieszenia, jak i blacharki (naturalnie mówię o oryginalnych O405N, a nie ich marnych kopiach z Jelcza). Autobusy te trwałością biją na głowę nowsze od nich Citaro, które są za delikatne. Zobaczymy jak za 10 lat będą sprawowały się zakupione ostatnio Conecto, bo konstrukcja (mimo podobno innych korzeni) wydaje się być bardzo zbliżona do O405 z początku lat 90.
Solarisy i Many mają zostać wymienione na 10 innych (pewnie MB lub Volvo) z dopłatą ze strony MPK. Chętnych chyba nie ma. Jeżeli łódzkie Solarisy nie posiadają silników Mana to może warto takowe zakupić i wymienić, bo do starszej serii Solarisów pasują. W ten sposób już 10 wozów krótkich (5x NL223, 5x U12) będzie miało silniki Mana i może wtedy utrzymywanie tych autobusów stanie się rentowniejsze. Nie będa to wielkie oszczędności, ale zakup tych silników może przyczynić się do zachowania Solarisów i Manów w Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Adrian pisze:Jeżeli łódzkie Solarisy nie mają silników Mana to może warto takowe zakupić i wymienić, bo do starszej serii Solarisów pasują.
OMG, co za brednie ... Po pierwsze łodzkie SU maja silnik MANa, wiec nie rozumiem po co caly wywod (pomijajac gigantyczne koszty w stisunku do obecnych planow). Co wiecej posiadanie 30 pojazdow z silnikami MANa wcale nie oznacza, że nagle MPK zakupi jakies MANy. Silnik to nie wszystko. W MPK maja byc trzy (cztery) marki - Jelcz, Mercedes i Volvo (Ikarus). Eta wsjo.
Widze ze niektorych ponosi fantazja. Moze trzymajmy sie faktow. Pierwszt to taki ze Manow i Solarek w Lodzi niedlugo nie bedzie. Drugi to taki ze niedlugo zamieni je 10 autobusow innej marki (ciekawe dlaczego to bedzie Mercedes )
Aleksej
P.S.
A tak wogole to poczekajmy na oficjalne info od MPK.
A tak wogóle to się zastanawiam, czy ktoś jest chętny na zakup Solarisów i Manów. Jedyne, co jest pewne to zakup na Limanke 19 Volvo.
@Morton. Nie wiem o które Conecto czy chodzi, ale jeśli o to, które zostało zaprezentowane na ostatnich targach w Kielcach jako 100% niskopodłogowe to Łódź prędko ich nie kupi. Oficjalna premiera w 2007 roku, a same przegubowce pod koniec 2007. Zanim ceny stopnieją to będzie połowa 2008 roku.