MPK Łódź sprzedaje Solarisy i Many i kupuje nowe wozy

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Wg mnie wszystkie MB i z ZKA-1 powinni przenieść na NS, dokupić te 10 volvo 7700, wszystkie pozostałe ikary z NS i limanki na ZKA-1. Na limance byłyby same volvo, na NS same MB i jelcze z silnikami MB, na kraszka wszystkie ikary i starsze jelcze. Czy nie byloby prosciej, zwłaszcza w obsłudze?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Jak zabierzesz z Kilińskiego wszystko z silnikiem merca, to nic tam nie zostanie poza Ikarusami.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

ZKA1 jedyną w pełni 'wymienioną' zajezdnią (nie licząc wypożyczeń) i nagle mają tam wrócić Ikarusy i w sumie zostać same złomy ?!
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

No dobra, to niech zabiora z kraszka tylko merce.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

To oprócz Okurzaczy zostaną 4 Gnioty
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

No i Ikarusy.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

ukalo pisze:Jak zabierzesz z Kilińskiego wszystko z silnikiem merca, to nic tam nie zostanie poza Ikarusami.


Łódzkie "odkurzacze", pomijając znaczek "MB" w oznaczeniu, nie mają przypadkiem polskich silników z Mielca?
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Nie, przynajmniej tak wynika z tego co kiedyś wyczytałem na TWB o 1699.
x

Post autor: x »

Żadne Jelcze serii 1x1 nie mają silników Mielca - tylko Many i MB. Owszem, istniał kiedyś taki prototyp lub samoróbka nawet (gdzieś na TWB było jego zdjęcie, ale teraz nijak nie mogę go zlokalizować), ale brak zgrania między skrzynią biegów a silnikiem doprowadziło do "zarżnięcia" mieleckiego cuda. Silniki Mielec były stosowane w seri x120.

Natomiast to w jaki sposób kopcą te silniki... Ktoś może ustrzeli 1682 lub 1795 przy ruszaniu - kłęby dymu jak z ciągnącej lewy olej Raby...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

I Citaro, które się psują ostatnio.
mch
Sympatyk forum
Posty: 645
Rejestracja: pt 20:45, 31 mar 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mch »

Chyba najbardziej niezniszczalne są O405N. Zarówno pod kątem układu napędowego, kratownicy, zawieszenia, jak i blacharki (naturalnie mówię o oryginalnych O405N, a nie ich marnych kopiach z Jelcza). Autobusy te trwałością biją na głowę nowsze od nich Citaro, które są za delikatne. Zobaczymy jak za 10 lat będą sprawowały się zakupione ostatnio Conecto, bo konstrukcja (mimo podobno innych korzeni) wydaje się być bardzo zbliżona do O405 z początku lat 90.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Owszem, O405N są mocne tylko że niewyremotnowane kiepsko wyglądają.
Darek

Post autor: Darek »

Wiadomo już czy ktokolwiek złożył ofertę w tym przetargu?

Ogłoszenie wyparowało ze strony MPK, tak więc czas na składanie ofert chyba się skończył...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Solarisy i Many mają zostać wymienione na 10 innych (pewnie MB lub Volvo) z dopłatą ze strony MPK. Chętnych chyba nie ma. Jeżeli łódzkie Solarisy nie posiadają silników Mana to może warto takowe zakupić i wymienić, bo do starszej serii Solarisów pasują. W ten sposób już 10 wozów krótkich (5x NL223, 5x U12) będzie miało silniki Mana i może wtedy utrzymywanie tych autobusów stanie się rentowniejsze. Nie będa to wielkie oszczędności, ale zakup tych silników może przyczynić się do zachowania Solarisów i Manów w Łodzi.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Jeżeli łódzkie Solarisy nie mają silników Mana to może warto takowe zakupić i wymienić, bo do starszej serii Solarisów pasują.

OMG, co za brednie ... Po pierwsze łodzkie SU maja silnik MANa, wiec nie rozumiem po co caly wywod (pomijajac gigantyczne koszty w stisunku do obecnych planow). Co wiecej posiadanie 30 pojazdow z silnikami MANa wcale nie oznacza, że nagle MPK zakupi jakies MANy. Silnik to nie wszystko. W MPK maja byc trzy (cztery) marki - Jelcz, Mercedes i Volvo (Ikarus). Eta wsjo.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeżeli Solarisy mają silnik Mana już teraz to trochę zmienia.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Silnik to jeszcze nie cały autobus, a 30 to nie 5 i to jeszcze x2
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Widze ze niektorych ponosi fantazja. Moze trzymajmy sie faktow. Pierwszt to taki ze Manow i Solarek w Lodzi niedlugo nie bedzie. Drugi to taki ze niedlugo zamieni je 10 autobusow innej marki (ciekawe dlaczego to bedzie Mercedes Obrazek )

Aleksej

P.S.
A tak wogole to poczekajmy na oficjalne info od MPK.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Aleksej pisze:(ciekawe dlaczego to bedzie Mercedes ;) )

Ciekawe jaki. Citaro czy Conecto II? :)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

A tak wogóle to się zastanawiam, czy ktoś jest chętny na zakup Solarisów i Manów. Jedyne, co jest pewne to zakup na Limanke 19 Volvo.

@Morton. Nie wiem o które Conecto czy chodzi, ale jeśli o to, które zostało zaprezentowane na ostatnich targach w Kielcach jako 100% niskopodłogowe to Łódź prędko ich nie kupi. Oficjalna premiera w 2007 roku, a same przegubowce pod koniec 2007. Zanim ceny stopnieją to będzie połowa 2008 roku.
ODPOWIEDZ