MPK Łódź sprzedaje Solarisy i Many i kupuje nowe wozy
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Akurat tego Solarisom zarzucić nie można. Bardzo solidna, ładna konstrukcja.
W ogóle - wszystkie Solarisy wyróżniają się nowoczesnością - wystarczy spojrzeć chociażby na Trollino18, czy U15CNG. No a o moim ulubionym - Vacanza 13, to już nie wspomnę.
Możemy być dumni z Solarisa!
W ogóle - wszystkie Solarisy wyróżniają się nowoczesnością - wystarczy spojrzeć chociażby na Trollino18, czy U15CNG. No a o moim ulubionym - Vacanza 13, to już nie wspomnę.
Możemy być dumni z Solarisa!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
A kto ich tam wie o jakie chodziło.
Ja nie dostrzegłem jakiejś większej awaryjności tych autobusów, chociaż za dużo to z nimi do czynienia nie mam.
Ogólnie to nie lubię MB Citaro. Powód? Po prostu brzydkie (moim zdaniem; kwestia gustu). Co innego jeśli chodzi o wersję przegubową - ta wygląda jakoś bardziej poważnie. Gdyby zapakować Citaro w pudło Volvo 7700, to bym niczego się nie czepiał
Ja nie dostrzegłem jakiejś większej awaryjności tych autobusów, chociaż za dużo to z nimi do czynienia nie mam.
Ogólnie to nie lubię MB Citaro. Powód? Po prostu brzydkie (moim zdaniem; kwestia gustu). Co innego jeśli chodzi o wersję przegubową - ta wygląda jakoś bardziej poważnie. Gdyby zapakować Citaro w pudło Volvo 7700, to bym niczego się nie czepiał
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
-
- Stały bywalec
- Posty: 447
- Rejestracja: śr 11:59, 08 lis 2006
- Lokalizacja: Zgierz
Autobusy już zamówione, ale pomyślałem że można trochę rozwinąć temat. Od jakiegoś czasu po głowie chodzi mi białoruska marka MAZ. Widziałem nowe autobusy tej marki i myślę, że nie byłyby złym wyborem. Białoruskie drogi są jeszcze gorsze, niż polskie, a te autobusy tam jeżdzą i jakoś specjalnie się nie psują. Przez wiele lat towary z byłego ZSRR były znacznie lepsze niż chińskie i tureckie, a obecnie wydaje mi się że w danych dziedzinach się to nie zmieniło. O samym modelu autobusu miejskiego MAZ-103 powiem, że to pojazd na licencji (?) Neoplana, z silnikiem Mercedesa, który przypomina Vecto (+100% niska podłoga). W modelu tym bardzo odstrasza design wewnętrzny. Patrząc na autobus można powiedzieć, że już lepszy gniot (Vecto to max), ale cena tego autobusu jest jeszcze niższa niż u Jelcza.
Tak naprawdę nie wiem jakby sobie poradziły w Polsce, ale któryś śląski przewoźnik je kupił, więc poczekamy na opinie.
Tak naprawdę nie wiem jakby sobie poradziły w Polsce, ale któryś śląski przewoźnik je kupił, więc poczekamy na opinie.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
MAZy kupił T. Powichrowski. Z tego co widziałem na fotkach i z rozmów z kolegami ze Śląska wynika, że to wozy podobne do obecnie produkowanych konstrukcji jelczańskich (jeden, bodaj 203, wygląda prawie jak M125M ). Są jednak dużo tańsze, a jedyną w zasadzie wadą jest słabe wyposażenie wnętrza. Ale np. fotele można przecież zmienić - lub od razu zamówić niestandardowe. Ja sobie osrzę zęby na te pojazdy, jak tylko będę już na Śląsku - to pójdę je przetestować.
Ja myślę, że za kilka lat, gdy przewoźnicy pozbędą się uprzedzeń do tego, co białoruskie, MAZ może być jednym z głównych sprzedawców wozów w Polsce. Nowe produkty mają naprawdę fajny design (nie mówię o szkaradnym 103), a oferta jest dosyć różnorodna, ceny - zachęcające. Ja nie mam nic przeciwko.
Ja myślę, że za kilka lat, gdy przewoźnicy pozbędą się uprzedzeń do tego, co białoruskie, MAZ może być jednym z głównych sprzedawców wozów w Polsce. Nowe produkty mają naprawdę fajny design (nie mówię o szkaradnym 103), a oferta jest dosyć różnorodna, ceny - zachęcające. Ja nie mam nic przeciwko.
MAZ ?
Zgadzam się do Maza. To nie jesteś zły autobus a biorąc jeszcze pod uwagę cenę to dobry.
Ale tutaj trzeba zmiany mentalności - Przekonać się do produktu z Białorusi do tego jeszcze z nienajlepszym designem. Już widze te komentarze że kupuje się złom od ruskich.
Ale tutaj trzeba zmiany mentalności - Przekonać się do produktu z Białorusi do tego jeszcze z nienajlepszym designem. Już widze te komentarze że kupuje się złom od ruskich.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Tak naprawdę te autobusy mogą okazac się solidniejsze niż nam się wydaje. To właściwie jedyna dostępna białorusinom marka, sporo - ZTCW - idzie też na "eksport" do krajów wspólnotowych - a tam drogi najlepsze nie są.
Zresztą jak do tej pory czołowe produkty przemysłu wschodniego w komunikacji importowane do nas się raczej sprawdziły pod względem wytrzymałości - Ziutki, Zemuny rodem z Belgradu, lokomotywy ST44. No i ciężarówki KAMA3 i 3uy
Zresztą jak do tej pory czołowe produkty przemysłu wschodniego w komunikacji importowane do nas się raczej sprawdziły pod względem wytrzymałości - Ziutki, Zemuny rodem z Belgradu, lokomotywy ST44. No i ciężarówki KAMA3 i 3uy
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
@prof: to zapraszam na www.zemuny.prv.pl - trochę nie mam już serca do tej strony, więc nic się nie dzieje, ale pewnie znajdziesz coś interesującego.