Kuba pisze:Odstawione GN-y:
2851,2852,2853,2854,2855,2864,2866,2869,2870 (wszystkie widziane liniowo ostatnio w maju) oraz 2782 (nie jeździ od marca). Być może też 2861, ale nie wiem.
M. Kaźmierczak pisze:Myślę, że MPK aż tak głupie nie jest, żeby robić jakieś duże czystki taborowe przez remontem trasy WZ.
Pewnie tak, na czas remontu jeśli nie uda się zakupić tych Duewagów dwukierunkowych, to będzie potrzebne kilkadziesiąt autobusów na zetki. Teraz wysyłane jest na zetki, 19 autobusów i jest spory problem z obsadzaniem. A jak nadejdzie czas wysłania np: 50 wozów, to dopiero będzie ciekawie. Aktualnie w szczycie dwie zajezdnie wysyłają ponad 320 wozów(liniowe+rezerwy), na około 400 na stanie.
80% wykorzystania taboru to nie jest oszałamiający wskaźnik.
Remont trasy W-Z szybko się nie zacznie, z drugiej strony zakupów nowych autobusów w przyszłym roku też bym się nie spodziewał.
E tam, zupełnie niezły. Weź pod uwagę, że spora część z tych autobusów jest już dość wiekowa (Volva, GN-y, o Ikarusach nie wspominając), a nawet w przypadku nowych autobusów uruchomienie na poziomie ponad 90% to naprawdę dobry wynik. Czteroletnie Pesy mają uruchomienie na poziomie 6-7/10.
Problemem MPK nie jest teraz posiadany tabor tylko sposób jego wykorzystania - dłuższe brygady powinny być obsadzane komfortowymi i najbardziej niezawodnymi nowymi autobusami, szczyty starszymi, a rezerwy i zastępcze trudnymi do dobicia wysokopodłogowcami.
W ilu Ikarusach są wyświetlacze? Ikarusa bez wyświetlacza można skierować najwyżej na rezerwę stacyjną, na pewno nie na liniową. Przecież kierowca nie zabierze ze sobą do autobusu wszystkich możliwych tablic.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja! format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem... Bykom Stop (i ImageShackowi też)
1553 ze sprawnych ma tylko wyświetlacz. Z tymi rezerwami to powinno być, żeby na niej zawsze był niezawodny nowiutki wóz, aby mógł szybko popsutego zastąpić, a często się zdarza, że na R12 czy R13 są B10L, co nie wróży nie zawodnością.
Z Ikarusami chodziło mi bardziej o zetki, ewentualnie rezerwę na zajezdni, z kolei conecto to idealne autobusy na rezerwy - mają wyświetlacze, są względnie niezawodne i nie ma problemu jak do jednego nagle właduje się pół miasta (bo nawet jak coś się zepsuje to i tak nie szkoda)
GN-y miewają słabe akumulatory, Volva też nie są idealne, a nowszych i lepszych wozów na rezerwy po prostu szkoda skoro mogą jeździć.