: pt 13:15, 14 cze 2013
A 244 i 248 będą robione, czy raczej out?
estimate85 pisze:A 244 i 248 będą robione, czy raczej out?
arturro15 pisze:estimate85 pisze:A 244 i 248 będą robione, czy raczej out?
248 był swego czasu niekompletny, wygląda to raczej na postępowanie kasacyjne, z 244 zapewne będzie tak samo o ile już nie jest.
estimate85 pisze:10 czy 15? Bo coraz więcej plotek krąży że zajezdnię EA-1 zasili 15 starych-nowych Solarisów z EA-2
px33 pisze:Na razie nie potrzeba. W wakacje jakoś to będzie bo brygady przejdą ze zwykłych linii, ale potem będzie się działo. I wydaje mi się, że w tej chwili nie ma sensu kasować żadnego jeżdżącego autobusu (choćby był wysokopodłogowy czy miał 20 lat) bo każdy może się przydać. A po skończeniu WZ zejdzie trochę brygad przegubowych (np. z 98, a i 85 pewnie też nieco się skróci, może odpaść coś z 95) i będzie można zrobić solidną czystkę taborową i pozbyć się wszystkich przestarzałych konstrukcji.
px33 pisze:Na razie nie potrzeba. W wakacje jakoś to będzie bo brygady przejdą ze zwykłych linii, ale potem będzie się działo.
A po skończeniu WZ zejdzie trochę brygad przegubowych (np. z 98, a i 85 pewnie też nieco się skróci, może odpaść coś z 95) i będzie można zrobić solidną czystkę taborową i pozbyć się wszystkich przestarzałych konstrukcji.
Pewnie będzie tak, że na Olechowie będzie ważną rolę odgrywał tramwaj, lecz nie można pozostawić Janowa bez mocnych linii autobusowych, wiadomo tramwaje jak padną to stoją wszystkie, a autobus jakiś kiedyś przyjedzie
98 dublujące tramwaj na całym odcinku centralnym powinno odpaść (tzn. powinna zostać dowozówka do Kaliskiego, może połączona z 86, a już na pewno powinna zachowywać z nim równy takt
na Widzewie tę rolę może spełniać wzmocnione 96, które będzie jechało na buspasach aż do "punktu przesiadkowego" na Marszałkach), 85 też IMO powinno bezwzględnie odpaść z Rokicińskiej.
A z tą kiepską niezawodnością nie przesadzajmy, poza tym w razie takich awarii na Widzewie jest tyle linii, że w przypadku zatrzymań dyspozytor CR będzie mógł po prostu przedłużyć albo wygiąć którąś z nich, tego jest cała masa (np. dość silne 69, 77, 75 z Dw. Widzew do pętli Janów albo nawet do Della)
Nie zabrać, przedłużyć. Takie 69 zamiast wjeżdżać na Widzew może skręcić w Rokicińską i pojechać na Janów zatrzymując się wzdłuż przystanków tramwajowych (albo i na autobusowych - podmiejskich raczej stamtąd nie wytną). Potem 5 minut przerwy i identyczną trasą powrót. Oczywiście rozkład w całym mieście się sypie, ale raczej nieznacznie (lukę może wypełnić rezerwa - wbrew pozorom już niedługo ogromna część autobusów w MPK będzie miała lokalizację na żywo)Ściąganie autobusów liniowych na zatramwaje to największa głupota jaka istnieje w MPK. Być może dlatego, że robi się to nieumiejętnie. Z linii które wymieniłeś, takie akcje podmiany można zrobić najwyżej na 69, ale tylko w godzinach szczytu. Mieszkańca Dąbrowy nie interesuje, że gdzieś w mieście tramwajki nawaliły tylko dlaczego zamiast autobusu co 25 minut, kursuje on co 50 minut. O godzinie 19. potrafią ściągać autobus liniowy z 75...
px33 pisze:Nie zabrać, przedłużyć. Takie 69 zamiast wjeżdżać na Widzew może skręcić w Rokicińską i pojechać na Janów zatrzymując się wzdłuż przystanków tramwajowych (albo i na autobusowych - podmiejskich raczej stamtąd nie wytną). Potem 5 minut przerwy i identyczną trasą powrót. Oczywiście rozkład w całym mieście się sypie, ale raczej nieznacznie (lukę może wypełnić rezerwa - wbrew pozorom już niedługo ogromna część autobusów w MPK będzie miała lokalizację na żywo)Ściąganie autobusów liniowych na zatramwaje to największa głupota jaka istnieje w MPK. Być może dlatego, że robi się to nieumiejętnie. Z linii które wymieniłeś, takie akcje podmiany można zrobić najwyżej na 69, ale tylko w godzinach szczytu. Mieszkańca Dąbrowy nie interesuje, że gdzieś w mieście tramwajki nawaliły tylko dlaczego zamiast autobusu co 25 minut, kursuje on co 50 minut. O godzinie 19. potrafią ściągać autobus liniowy z 75...
W tej chwili autobusy są zabierane z linii, jeżdżą na KZ i potem jakość wracają w rozkład, ale przez cały czas, kiedy są w KZ nie ma ich na linii i stąd biorą się te kosmiczne dziury w rozkładach. Tutaj po prostu zwiększyłby się takt (gdybyśmy mieli prawdziwe silne linie to można by wydłużać np. tylko połowę brygad i wtedy byłoby to praktycznie niezauważalne dla pasażerów)
Wszystkie wozy z GMV (czyli Solarisy z 1. i 2. dostawy i Volva 7700/A) i Novamedią (czyli nowe Solarisy i przyszłe Conecto [a może jednak będzie odwołanie...]) raportują swoją lokalizacjęCo masz na myśli stwierdzeniem lokalizacji na żywo ?
px33 pisze: przyszłe Conecto [a może jednak będzie odwołanie...]
Odwołanie Solarisa.Graficzny pisze:px33 pisze: przyszłe Conecto [a może jednak będzie odwołanie...]
A dlaczego ma byc odwolanie?
W przetargu wygladalo na to, ze koniecznie chcieli miec MB.
Każdej firmie przysługuje tzw. prawo do odwołania w zamówieniach publicznych, w przypadku przegranego przetargu, do Krajowej Izby Odwoławczej. W przypadku odrzucenia przez Izbę złożonego odwołania, przedsiębiorstwo ma prawo do wniesienia skargi do sądu okręgowego.Graficzny pisze:A moze troche dokladniej? :@