Kiedy będą kolejne nowe tramwaje?

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Kiedy będą kolejne nowe tramwaje?

Post autor: Michał »

Mam pytanie. Czy MPK Łódź ma w planach kupić jakieś nowe tramwaje w ciągu najbliższych kilku lat czy nadal wierzy w nieśmiertelność 805? Przecież te nie będą jeździć wiecznie...? Inne miasta inwestują w tramwaje, a Łódź nic. Przecież wiadomo, że nie kupią na raz 300 tramwajów, tylko trzeba je w końcu zacząć systematycznie wymieniać...
Może to pytanie jest trochę naiwne, ale trochę dziwi mnie to, że kupno 10 tramwajów, które kursują tylko na 1 linii i te 15 Cityrunnerów każdy uważa za wielki sukces, a to przecież niewielki odsetek spośród starych Konstali.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Mam odpowiedź.
Ma w planach. Nie nie wierzy.
"Łódź" też inwestuje.
Kupno 25 sztuk to może nie jest najlepszy wynik w kraju, ale na pewno jeden z lepszych.
KMST197
Gaduła
Posty: 1010
Rejestracja: sob 07:53, 03 lis 2007

Post autor: KMST197 »

Można by było kupić jeszcze ze 20 PES żeby normalnie śmigały na liniach... Chyba że kasy na to nie ma.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Kupić trzeba dużo więcej.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Nie zanosi się aby coś się ruszyło w tej kwestii. Do tego dochodzą fatalne stany niektórych torowisk
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Akurat zanosi sie na wieksze zakupy nowych tramwajow. Od dawna MPK zapowiada ze wymiana tramwajow ruszy od 2010 roku. Na razie szczegolow nie zdradze, wszystko w swoim czasie Obrazek

Aleksej
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Jakby wyremontować kilka odcinków (np. Dąbrowskiego, Aleksandrowska+Limanowskiego, fragmenty Śmigłego-Rydza+Kopcińskiego, Narutowicza+Zielona w kier. Zdrowia, może też Politechniki+Rzgowska) to po dokupieniu nawet z 20-tu niskopodłogowych tramwajów można byłoby je puścić przynajmniej po 1-2 składy na takie linie jak: 2, 8, 9, 12, 13, 14, 15 czy 16A. Oznaczone mogłyby być jak w przypadku autobusów - kolorem czerwonym w rozkładzie. Na początek chyba mogłoby tak być, a potem stopniowo przystosowywać kolejne odcinki dla kolejnych linii...

To proces czasochłonny, no ale jakby np. do 2010 czy 2011 r. zrobić tak, żeby np. na 10-ciu liniach tramwajowych kursowały po części wozy niskopodłogowe to chyba nie byłoby źle Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Kuba pisze: To proces czasochłonny, no ale jakby np. do 2010 czy 2011 r. zrobić tak, żeby np. na 10-ciu liniach tramwajowych kursowały po części wozy niskopodłogowe to chyba nie byłoby źle ;)
No czyli tak jak z wprowadzaniem autobusów niskopodłogowych można tak trochę porównać, więc cały proces może potrwać od teraz ~12 lat do ok. 2020 roku
Obrazek
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Już kiedyś było o tym wspominane, że wraz z linią na Olechów i dokończeniem trasy W-Z mają być zakupione nowe niskopodłogowe tramwaje, w ramach całego projektu oczywiście z dofinansowaniem europejskim. Z wypowiedzi Alekseja można wnioskować, że w przyszłym roku prawdopodobnie ruszy budowa a w 2010 pojadą już po tej trasie nowe tramwaje.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

ja wiem że to dziwnie brzmi, ale naprawdę mamy całkiem niezły tabor, jak na polskie standardy! - z miasta niemal zginęły wagony starsze niż 805N(a), te są konsekwentnie modernizowane (nie tylko wizualnie, ale i technicznie), powoli znikają takie standardowe wagony bez jakichkolwiek zabiegów... Do tego dochodzi 24 (chyba tyle jest sprawnych?) wagony, których naprawdę nie trzeba się wstydzić... No i mamy perspektywę konsekwentnej wymiany prowadzonej od ca. 2010. Problemem jest już bardziej utrzymanie taboru.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

rkplodz pisze:ja wiem że to dziwnie brzmi, ale naprawdę mamy całkiem niezły tabor, jak na polskie standardy! - z miasta niemal zginęły wagony starsze niż 805N(a), te są konsekwentnie modernizowane (nie tylko wizualnie, ale i technicznie), powoli znikają takie standardowe wagony bez jakichkolwiek zabiegów...
Z czystym sumieniem muszę potwierdzić tą wypowiedzieć, na mieście widać coraz więcej bulw ;)
Obrazek
KMST197
Gaduła
Posty: 1010
Rejestracja: sob 07:53, 03 lis 2007

Post autor: KMST197 »

No dobrze, ale te bulwy i tak nie będą jeździć jeszcze ileś lat... Ile one mogą jeszcze pojeździć ? 5~~6 lat na moje oko...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Tyle będą jeździć ile będą potrzebne Obrazek Czyli jeszcze przynajmniej 6-10 lat (w zależności od intensywności wymianY)
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Wcale się nie zdziwię, jak tymi nowymi tramwajami po 2010r będą po prostu budowane od podstaw "bulwy".
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

@M.C. to sie zdziwisz, w Lodzi nikt nie ma zamiaru kupowac nowych wysokopodlogowcow, jak to robila Wa-wa czy Wroclaw. Gdyby stan torowisk pozwalal to juz teraz by kupowano niskopodlogowce. Za dwa-trzy lata stan torowisk bedzie pozwalal na skierowanie niskaczy na kolejne linie.

Aleksej
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

O to, że MPK będzie kupować nowy sprzęt się nie martwię. Ale wątpię bym doczekał czasów, gdy MKT a tym bardziej TP kupi fabrycznie nowe wagony.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jak TP nie zniknie przy okazji realizacji ŁTR2 (wątpię żeby byli w stanie wyłożyć odpowiednie środki) to chyba nigdy Obrazek

A teraz nie można wysłać niskopodłogowców na kolejne linie? Modelowym przykładem takiej linii jest 16A (w wypadku wydzielenia brygad) - wszystkie torowiska robione w tym roku. A na 10 nic niskopodłogowego się pojawić w ogóle nie powinno (starczy spojrzeć na tory na Mickiewicza przy Dw. Kaliskim - tragedia). No ale tam będzie remont (kiedy? W 2009 czy 10 roku?)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Rzgowska nie była robiona w tym roku - to tak w kwestii 16A
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

W tym roku nie, ale stan torowiska w ul. Rzgowskiej nie jest zły, no może w kilku miejscach trochę buja (dotyczy tylko wydzielonego torowiska), ale to nic w porównaniu z Limanką, czy ul. Śmigłego Rydza przed remontem. Ale mogę się mylić Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Myślę że tory na Rzgowskiej (tam gdzie jest '16(A)') nie są w gorszym stanie od tych na pl.Wolności czy w pewnych miejscach al.Politechniki, a tym bardziej od niektórych fragmentów trasy '10'.
A odcinek Dąbrowskiego - Rzgowska jest po prostu równy jak stół.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ