Strona 1 z 2

: sob 00:00, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Szkoda, że Łódź nie zakupiła tramwajów typu 123N. Warszawa sobie je bardzo chwali.

: sob 00:04, 07 lut 2009
autor: ukalo
1. nie widzę związku z tematem
2. w Łodzi też takie mamy, zmiana nazwy mnie nie przekonuje.

: sob 01:16, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Mamy wagony 123N ? Chodziło mnie o te z zakładów Cegielskiego...

: sob 01:27, 07 lut 2009
autor: ukalo
Co za różnica jaki zakład? Reanimacja trupa pod tytułem 105/805Na, to w dalszym ciągu reanimacja trupa.

: sob 01:52, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Przecież to nie jest reanimacja, tylko nowy wagon budowany od podstaw...

: sob 08:06, 07 lut 2009
autor: ukalo
I nie widzisz podobieństw do 805? Konstrukcji sprzed lat 40 (a rodowodem jeszcze starszej)
Bulwę też można zrobić od podstaw.

: sob 13:38, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Widzę, ale jednak to nowy tramwaj. Niektóre nasze bulwy są znacznie gorsze niż stare wagony niezmodernizowane.

: sob 13:44, 07 lut 2009
autor: ukalo
To czy on będzie nowy, czy zmodernizowany też wiele nie zmienia. Można dobrze modernizować, można źle produkować. Łódź powinna jednak kupować nowoczesne wagony.

: sob 13:50, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Ale wagony, które mogą jeździć wszędzie, a nie tylko tam gdzie się trasy dla nich robi. O ile wiem to konstrukcja tego wagonu jest lepsza od 105N2K, są mało awaryjne a Tramwaje Warszawskie sobie ją chwalą.

: sob 13:54, 07 lut 2009
autor: ukalo
Tyle, że póki co i tak mamy mniej niskaczy niż mogłoby jeździć po wyremontowanych trasach. Konstali za to urodzaj...

: sob 13:56, 07 lut 2009
autor: szymon5444
No tak, ale przecież ciągle remontowanie tych wagonów nie ma sensu chyba.

: sob 13:59, 07 lut 2009
autor: ukalo
A tu się zgadzam. Ale w ich miejsce kupować tylko nowoczesne wagony. Zresztą może niekoniecznie całkowicie niskie jak Pesa czy Cityrunner. Coś w typie krakowskich "skunksów" chyba byłoby dobrym rozwiązaniem.

: sob 14:16, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Nasze bulwy nie są może złe, ale na przykład opuszczenie pantografu czy użycie nawrotnika w drugim wagonie bez kabiny jest dosyć kłopotliwe. Faktem jest, że wagony teraz powinny być niskopodłogowe, ale powinna być przerabiana także infrastruktura, czyli podnoszenie wysepek przystankowych.

: sob 14:44, 07 lut 2009
autor: Mariusz J.
Nie lepiej byłoby zrobić tak jak teraz ma zamiar modyfikować tramwaje Kraków? Mianowicie z 48 wagonów zrobią 24 tramwaje z niskopołogową wstawką. Po prostu 24 woagony przerobią na te wstawki /

: sob 14:49, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Bo pierwotnie miało tak w Łodzi być, tzw. trójczłonowy tramwaj BOA, przeróbka 805N.

: sob 15:05, 07 lut 2009
autor: ukalo
Chyba uznano, że to w ogólnym rozrachunku mniej ekonomiczne.

: sob 15:06, 07 lut 2009
autor: szymon5444
Tak, dlatego zostały zakupione Citki. Nie mniej jednak, pomysł był godny uznania.

: sob 15:31, 07 lut 2009
autor: prof_klos
Z mojej strony powiem tylko, że mi się te wagony podobają. Fakt - jest to wciąż bazowe do stopiątki...

: sob 15:46, 07 lut 2009
autor: ukalo
Projekt łódzkiego przeguba był chyba najlepszy ze wszystkich tego typu prób, to prawda.

: sob 16:25, 07 lut 2009
autor: M. Kaźmierczak
123N jak 123N, ale ciekawy jestem jaka żywotność będzie miał 118N, bo kto wie, może być to dobra alternatywa dla łódzkiego MPK Obrazek