FPS 123N

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Szkoda, że Łódź nie zakupiła tramwajów typu 123N. Warszawa sobie je bardzo chwali.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

1. nie widzę związku z tematem
2. w Łodzi też takie mamy, zmiana nazwy mnie nie przekonuje.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Mamy wagony 123N ? Chodziło mnie o te z zakładów Cegielskiego...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Co za różnica jaki zakład? Reanimacja trupa pod tytułem 105/805Na, to w dalszym ciągu reanimacja trupa.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Przecież to nie jest reanimacja, tylko nowy wagon budowany od podstaw...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

I nie widzisz podobieństw do 805? Konstrukcji sprzed lat 40 (a rodowodem jeszcze starszej)
Bulwę też można zrobić od podstaw.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Widzę, ale jednak to nowy tramwaj. Niektóre nasze bulwy są znacznie gorsze niż stare wagony niezmodernizowane.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

To czy on będzie nowy, czy zmodernizowany też wiele nie zmienia. Można dobrze modernizować, można źle produkować. Łódź powinna jednak kupować nowoczesne wagony.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Ale wagony, które mogą jeździć wszędzie, a nie tylko tam gdzie się trasy dla nich robi. O ile wiem to konstrukcja tego wagonu jest lepsza od 105N2K, są mało awaryjne a Tramwaje Warszawskie sobie ją chwalą.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Tyle, że póki co i tak mamy mniej niskaczy niż mogłoby jeździć po wyremontowanych trasach. Konstali za to urodzaj...
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

No tak, ale przecież ciągle remontowanie tych wagonów nie ma sensu chyba.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

A tu się zgadzam. Ale w ich miejsce kupować tylko nowoczesne wagony. Zresztą może niekoniecznie całkowicie niskie jak Pesa czy Cityrunner. Coś w typie krakowskich "skunksów" chyba byłoby dobrym rozwiązaniem.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Nasze bulwy nie są może złe, ale na przykład opuszczenie pantografu czy użycie nawrotnika w drugim wagonie bez kabiny jest dosyć kłopotliwe. Faktem jest, że wagony teraz powinny być niskopodłogowe, ale powinna być przerabiana także infrastruktura, czyli podnoszenie wysepek przystankowych.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Nie lepiej byłoby zrobić tak jak teraz ma zamiar modyfikować tramwaje Kraków? Mianowicie z 48 wagonów zrobią 24 tramwaje z niskopołogową wstawką. Po prostu 24 woagony przerobią na te wstawki /
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Bo pierwotnie miało tak w Łodzi być, tzw. trójczłonowy tramwaj BOA, przeróbka 805N.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Chyba uznano, że to w ogólnym rozrachunku mniej ekonomiczne.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Tak, dlatego zostały zakupione Citki. Nie mniej jednak, pomysł był godny uznania.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Z mojej strony powiem tylko, że mi się te wagony podobają. Fakt - jest to wciąż bazowe do stopiątki...
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Projekt łódzkiego przeguba był chyba najlepszy ze wszystkich tego typu prób, to prawda.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

123N jak 123N, ale ciekawy jestem jaka żywotność będzie miał 118N, bo kto wie, może być to dobra alternatywa dla łódzkiego MPK Obrazek
ODPOWIEDZ