Strona 2 z 2

: ndz 17:34, 01 lis 2009
autor: ShaMaN
cruel pisze:Na 2 nocne i Zetki
..i rezerwy :P

szymon5444 pisze:Już samo ustawienie np. tak jak wyżej podał px33 autobus 1 linia 66 daje możliwość centrali ogłoszenie komunikatu tylko linii 66.

No z tym się w ogóle nie zgodzę, bo w tygodniu po nocy robię czasem kursa (bądź dwa) jakiejś linii dziennej i często gęsto mam na radiu nr linii nocnej i gdy o coś pytam centralnych, to odpowiadają normalnie. Wystarczy, że na początku mojej wiadomości podaję nr linii i brygady oraz kierunek jazdy.
Działa to w drugą stronę gdy np podają coś dla przykładowo 52, a ja na radiu mam 154 (N4). Tu akurat mylisz się kolego.

: ndz 20:18, 01 lis 2009
autor: ukalo
Nie myli się, tylko dyspozytorzy nie korzystają z posiadanych możliwości - może i lepiej, skoro kierowcy nie ustawiają poprawnie radiostacji.
Natomiast ustawiona grupa w ogóle nie wpływa na wywołania więc nic dziwnego, że odpowiadają.

: ndz 20:27, 01 lis 2009
autor: px33
To teraz pytanie sprzętowe - czy te radiotelefony w pojazdach bez klawiatury numerycznej potrafią inicjować prywatne połączenia do dowolnych innych radiotelefonów?

: ndz 20:31, 01 lis 2009
autor: ukalo
Nie. Za to ręczniaki nadzoru powinny mieć taką możliwość. I raczej mają.

: ndz 21:15, 01 lis 2009
autor: px33
Te z NR-u oczywiście mają. I te z klawiaturą numeryczną raczej też.

I teraz pytanie takie czy to że z pojazdowego nie można wywoływać INDV wynika z ustawień tych pojazdowych czy tylko z braku klawiatury?
I jeśli, to po zapięciu tego http://www.macom.pl/modules/content/index.php?id=18 coś by się zmieniło?

: ndz 21:29, 01 lis 2009
autor: ukalo
No, podłączenie klawiatury pewnie by pomogło Obrazek
Ale nie mam pojęcia jak tam są uprawnienia w systemie poustawiane. IMHO to dobrze, że w pojazdach nie ma możliwości wybrania dowolnego numeru.

: ndz 21:43, 01 lis 2009
autor: px33
To już jest kwestia nieco dyskusyjna, ale w razie czego są praktycznie wolne "awaryjny 1" i 2.

Ale mimo wszystkich możliwych nadużyć łączenie bezpośrednie, nie przez centralę ma taką zaletę, że zawsze można przekazać drugiemu kierowcy informację np. o jakiejś niewidocznej z wewnątrz awarii (np. wycieku) bez czekania na połączenie z centralą i bez znajomości komórki tamtego kierowcy. I można się o NR ostrzec Obrazek

A w ogóle to to cudo ma jeszcze taką fajną możliwość jak przesyłanie informacji tekstowych (w każdym razie jest to możliwe w ręcznych). I z tego by mogli od czasu do czasu korzystać, przesyłając chociażby lakoniczne informacje o zatrzymaniach (np. "LN 6 OBJAZD"), tak żeby motorniczowie nie słyszący kierowania też wiedzieli, że coś się dzieje.

: ndz 23:01, 01 lis 2009
autor: krzyskup
Swoją drogą, jaki najtańszy radiotelefon pozwala na nasłuch pełnych komunikatów MPK, bez "cięcia" przez EDACS?

: ndz 23:11, 01 lis 2009
autor: ukalo
Unideny które mają opcję trunk-tracker. Niestety, tanie nie są - nówki ok. 1000 najtańsze.
Modele to m.in. BC3300, BC246, BC346, BR330.

Ważne: żadne skanery z EDACS innych firm się nie nadają ze względu na rodzaj systemu MPK.

: wt 08:49, 03 lis 2009
autor: ShaMaN
Ja mam bardzo starego Alana i mam możliwość pogadania sobie z "erkowcami" Obrazek
Fajnie reagują gdy słyszą to czego nie powinni słyszeć po za całym MPK Obrazek Jakby ducha w eterze usłyszeli Obrazek Obrazek Obrazek

: wt 08:53, 03 lis 2009
autor: ukalo
Alana? Podaj no model. Do "edka" nie wystarczy zwykłe CB. No chyba ze stoisz na tyle blisko że im się indukuje Obrazek

: czw 09:36, 05 lis 2009
autor: ShaMaN
ukalo pisze:Alana? Podaj no model. Do "edka" nie wystarczy zwykłe CB. No chyba ze stoisz na tyle blisko że im się indukuje :D
Zazwyczaj on (eRka) stoi tuż koło mnie bo mi moje miejsce parkingowe zajmuje czort jasny wrrrr :lol:
Co do Alanka, to nie mam zielonego pojęcia, bo ze starości starły się oznaczenia i pół nazwy. Z wyglądu jest dość bardzo antyczne i przypomina przedwojenne zminiaturyzowane radio. Kupiłem go od znajomego tirowca jakieś 4 lata temu i nie mam nawet pudła. Sprzęt nie był tani jak na tamte lata, więc pewnie dość dobry.

: czw 09:48, 05 lis 2009
autor: ukalo
Pewnie dobry, chodzi jedynie o to, że system którego używa MPK ma - mówiąc prostymi słowami - zabezpieczenie przed niepożądanymi transmisjami. Także nawet jeśli byś nadawał na właściwej częstotliwości to jedynie zakłócisz transmisję (a i to na krótko, bo sterownik zmieni kanał), ale nikt Cię nie usłyszy.
Wyjątkiem są właśnie sytuacje gdy jesteś na tyle blisko, że "wbijesz się" w radio.

RADIOTELEFONY

: pn 12:28, 07 maja 2012
autor: sq7hkm
Witam !!!

PILNIE Poszukiwane!!!

Czy ma ktoś nagrania z radiotelefonu z MPK łódź ??