kafar pisze:(przyjechali moim ulubionym Żukiem)
Tym: http://www.gtlodz.eu/img5035.htm ?
On jeszcze żyje, czy już został zastąpiony przez to: http://www.gtlodz.eu/img8921.htm ? Bo już go dawno nie widziałem...
kafar pisze:(przyjechali moim ulubionym Żukiem)
MNK pisze:Krefeld wystawił na sprzedaż swoje 8GTW oraz M8C. http://www.rp-online.de/niederrheinsued/krefeld/nachrichten/krefeld/Bahn-zu-verkaufen-VB-15000-Euro_aid_779716.html podobno jest zainteresowanie w Polsce. Może MKT je kupi ?
Pierwszy GT8 już w Grudziądzu
W ostatnim tygodniu marca dotarł do Grudziądza pierwszy, zakupiony w Krefeld, tramwaj Duwag GT8, wyprodukowany w latach siedemdziesiątych XX w. Wkrótce dołączy do niego kolejnych 9 takich pojazdów. Będą one sukcesywnie dostarczane do miasta, co 2-3 tygodnie, w zależności od uzyskanej przez firmę przewozową zgody na przejazd ponadnormatywny. Wagon GT8 to następca wysłużonego i sprawdzonego w eksploatacji, nie tylko w Grudziądzu, tramwaju GT6. Obecnie tramwaj jest dostosowywany do polskich przepisów prawa regulujących ruch tramwajów. Po przejściu niezbędnych badań i wyposażeniu go w dodatkowe urządzenia, wyruszy na ulice miasta.
Dla pasażerów stworzy to możliwość wygodniejszego podróżowania. Tramwaj GT8 jest bowiem wagonem trójczłonowym, dłuższym niż użytkowane obecnie przez MZK Grudziądz wagony GT6. Zakupione one zostały w latach 1997-2000. Pozostałe wagony, które dziś wyjeżdżają na grudziądzkie tory to konstalowskie osiemsetpiątki. Grudziądz decyduje się na zakup pojazdów używanych z prozaicznego powodu. Tak jak innych przewoźników MZK nie stać na kupno wagonów nowych. Koszt zakupu jednego pojazdu używanego wynosi 140 tys. zł. Za wszystkie 10 wagonów GT8 trudno byłoby kupić nawet jednego niskopodłogowca. Jak wiadomo każdy tramwaj w Polsce jest na przysłowiową wagę złota. A już szczególnie złotem zakupy stają się jeśli chodzi o mniejszego przewoźnika, którego na zakup nowych wagonów zwyczajnie nie stać. Nowy tramwaj jest droższy od używanego około 8 razy. Brak taboru to koniec komunikacji szynowej, a szkoda byłoby aby w Grudziądzu jej zabrakło. Tramwaje w mieście funkcjonują przecież od XIX w.
Dziś Grudziądz jest najmniejszym polskim miastem, w którym jeżdżą tramwaje, obsługując dwie linie:
T1 –Dworzec PKP - Tarpno,
T2 –Rządz –Tarpno.