Tabor MKT
Nawet gdyby mieli 40 sztuk to i tak będzie problem z obsługą linii do Ozorkowa.
M/N8S wyposażone są w układ automatycznego sterowania rozruchem, który jest czuły na zmiany napięcia w sieci. Największe problemy powstawały w Zgierzu gdzie jeżdżą 805Na. Ten problem rozwiąże sie po remoncie linii do Zgierza.
Sam jednak układ elektroniczny jest już dziś zabytkowy i w razie awarii naprawa byłaby bardzo kosztowna. Podobne problemy ma dziś MPK Kraków z wagonami N8S oraz E1, ale to zupełnie inna skala przedsiębiorstwa.
Podsumowując. Sprowadzenie starszych ale prostszych technologicznie wagonów GTx było najlepszym rozwiązaniem biorąc pod uwagę możliwości finansowe i technologiczne MKT.
M/N8S wyposażone są w układ automatycznego sterowania rozruchem, który jest czuły na zmiany napięcia w sieci. Największe problemy powstawały w Zgierzu gdzie jeżdżą 805Na. Ten problem rozwiąże sie po remoncie linii do Zgierza.
Sam jednak układ elektroniczny jest już dziś zabytkowy i w razie awarii naprawa byłaby bardzo kosztowna. Podobne problemy ma dziś MPK Kraków z wagonami N8S oraz E1, ale to zupełnie inna skala przedsiębiorstwa.
Podsumowując. Sprowadzenie starszych ale prostszych technologicznie wagonów GTx było najlepszym rozwiązaniem biorąc pod uwagę możliwości finansowe i technologiczne MKT.
Pytanie tylko, po co sprowadzono wagony dwukierunkowe, kiedy za zachodnią granicą znajduje się jeszcze sporo wagonów jednokierunkowych.
Czy wariant z przebudową linii do Ozorkowa, lub chociaż na terenie samego Zgierza jest wiarygodny? Z przyszłym rokiem mogłaby ruszyć taka inwestycja, spółka (lub miasto, nie wiem kto tym zarządza) na pewno dostałaby fundusze z UE.
Chociaż, z drugiej strony, kilka lat temu Zgierz dostał propozycję modernizacji w ramach ŁTR. Był projekt modernizacji na plac Kilińskiego oraz poprowadzenia nowej linii na os. 650-lecia. I na tym się skończyło. Dodatkowo ZSM nie wyrażała zgody na utworzenie placu budowy na terenie osiedla, że niby hałas i utrudnienia w komunikacji. Nikt nawet mieszkańców nie pytał.
W każdym razie, nawet przy ewentualnej naprawie odcinka do Kuraka, wagony takie mogą się sprawdzić. Wątpię, żeby zostały zakupione tak po prostu, bez powodu.
Czy wariant z przebudową linii do Ozorkowa, lub chociaż na terenie samego Zgierza jest wiarygodny? Z przyszłym rokiem mogłaby ruszyć taka inwestycja, spółka (lub miasto, nie wiem kto tym zarządza) na pewno dostałaby fundusze z UE.
Chociaż, z drugiej strony, kilka lat temu Zgierz dostał propozycję modernizacji w ramach ŁTR. Był projekt modernizacji na plac Kilińskiego oraz poprowadzenia nowej linii na os. 650-lecia. I na tym się skończyło. Dodatkowo ZSM nie wyrażała zgody na utworzenie placu budowy na terenie osiedla, że niby hałas i utrudnienia w komunikacji. Nikt nawet mieszkańców nie pytał.
W każdym razie, nawet przy ewentualnej naprawie odcinka do Kuraka, wagony takie mogą się sprawdzić. Wątpię, żeby zostały zakupione tak po prostu, bez powodu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 415
- Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
- Lokalizacja: Aleksandrów
Przydadzą sie chocby w przypadku zatrzymania na jednotorze gdzieś. Taki wagon może po porstu stanąc wysadzić ludzi na trasie przesadzic ich np. do Autobusu zastepczego i wrócic do Łodzi nie paraliżując całego ruchu na linii 46. Kilka takich wagonów może tez spowodowac wyłączenie tylko pewnego odcinka z ruchu w przypadku zatrzymania. Na przykład w miejscu zatrzymania/ wypadku / wykolejenia kawałek dalej z obu stron staja wagony dwu kierunkowe i komunikacja funkcjonuje bez zbyt dużej szkody.
Przecież ŁTR-u w Zgierzu nie będzie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Olu$, łącznie zmieniany 1 raz.
Olu$ pisze:Przecież ŁTR-u w Zgierzu nie będzie
To się okaże Chociaż i bez ŁTR wypadamy całkiem dobrze w porównaniu z przeciwnymi Pabianicami. Zgierz- ok. 58tys ludzi, Pabianice 80tys. My dwie trasy tramwajowe, oni jedna i problemowa . Ale Pabianice nadrabiają taborem autobusowym, ostatnio nowe Solarki jeżdżą..
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Olu$, łącznie zmieniany 1 raz.
TABOR MKT
1. TRAMWAJE
Konstal 803N 14 szt.- 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 21**, 22, 29, 30**, 37
Düwag GT6 4 szt - 38, 40, 123, 147
Lohner GT6 1 szt. - 72
Düwag GT8 7 szt. - 40, 52, 149, 201, 202, 203, 204*
Düwag GT8N 6 szt. - 506, 509, 511, 513, 514, 515
Düwag GT8ZR 5 szt. - 81, 82, 84, 85, 86
Düwag MS8 1 szt. - 61*
Konstal N (techniczne) 3 szt. - 105, 108, 109
RAZEM: 41 szt.
2. AUTOBUSY
Kapena Intercity 2szt.
Heuliez O305 1szt.
Mercedes 309D 2szt.
Mercedes O405 3szt.
RAZEM:8 szt.
RAZEM POJAZDÓW:49 szt.
*-odstawione
**- kasacyjne
EDIT: Dotarł 5 dwukierunek
1. TRAMWAJE
Konstal 803N 14 szt.- 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 21**, 22, 29, 30**, 37
Düwag GT6 4 szt - 38, 40, 123, 147
Lohner GT6 1 szt. - 72
Düwag GT8 7 szt. - 40, 52, 149, 201, 202, 203, 204*
Düwag GT8N 6 szt. - 506, 509, 511, 513, 514, 515
Düwag GT8ZR 5 szt. - 81, 82, 84, 85, 86
Düwag MS8 1 szt. - 61*
Konstal N (techniczne) 3 szt. - 105, 108, 109
RAZEM: 41 szt.
2. AUTOBUSY
Kapena Intercity 2szt.
Heuliez O305 1szt.
Mercedes 309D 2szt.
Mercedes O405 3szt.
RAZEM:8 szt.
RAZEM POJAZDÓW:49 szt.
*-odstawione
**- kasacyjne
EDIT: Dotarł 5 dwukierunek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Olu$, łącznie zmieniany 3 razy.
Historia historią, ale jako pasażer wolałbym jeździć kanciakiem niż nim. Myślę, że niestety spotka go los MKT#28Adamix pisze:Kasują MKT#21? Szkoda... Mógł jeszcze pojeździć jako ciekawostka, w zamian za skasowanie jakiegoś kanciaka...
Jaka kasacja ?? Przecież 37 miał wypadek, po prostu wymienią mu lampy i wróci do służby liniowej.adam-k96 pisze:37 też jest chyba kasowane. (nie ma świateł)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Olu$, łącznie zmieniany 1 raz.
Już zmieniłem Do Łodzi dotarł czwarty dwukierunkowiec o numerze 86
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Olu$, łącznie zmieniany 1 raz.