803N w Łodzi
Jeśli chodzi o MKT (linia 46/46A) to przejrzyj sobie ten temat.
Natomiast TP (Tramwaje Podmiejskie) (43/43bis) to wg Wikipedii 11 sztuk. Jednak najlepiej będzie jeśli wypowie się ktoś, kto bardziej "siedzi" w temacie
Natomiast TP (Tramwaje Podmiejskie) (43/43bis) to wg Wikipedii 11 sztuk. Jednak najlepiej będzie jeśli wypowie się ktoś, kto bardziej "siedzi" w temacie
803N w Łodzi
Tutaj przenoszę posty z tematu o wykazie taboru MPK - jak wiemy, we flocie MPK osiemsettrójki nie jeżdżą
803N
Witam w całej łodzi jeżdżą jeszcze 23 wagony typu 803N.
MKT
Kanciaki - 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 22, 29, 37
Zwykłe 803N są odstawione do kasacji zostały dwa 21 i 30
TP
Tu można odkryć tylko oryginalne 803N -
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12,
Poza łodzią ten typ wagonów w ruchu liniowym można spotkać jeszcze we Wrocławiu 9 sztuk 102Na (2027, 2028, 2030, 2040, 2059, 2060, 2061, 2072).
Więc mało już zostało z całej Polski.
MKT
Kanciaki - 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 22, 29, 37
Zwykłe 803N są odstawione do kasacji zostały dwa 21 i 30
TP
Tu można odkryć tylko oryginalne 803N -
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12,
Poza łodzią ten typ wagonów w ruchu liniowym można spotkać jeszcze we Wrocławiu 9 sztuk 102Na (2027, 2028, 2030, 2040, 2059, 2060, 2061, 2072).
Więc mało już zostało z całej Polski.
Re: 803N
beni pisze:Zwykłe 803N są odstawione do kasacji zostały dwa 21 i 30
Ponoć 21 bedzie odrestaurowany jako historyk będący własnością MKT.
Re: 803N
W Bydgoszczy tylko jeden (#201 ex. #222) lecz jego stan jest krytyczny.beni pisze:Więc mało już zostało z całej Polski.
phototrans.eu/1014,57,120.html
Dlatego pisałem bo z naszego raczej nic nie będzie i bardziej opłacalne by było od "Was" sprowadzić.
Lecz niestety najpierw priorytetowo robią remonty 805Na
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez korpi90, łącznie zmieniany 1 raz.
Linia 46 do końca marca 2012r. jeździ na trasie Chocianowice-Ikea Cegielniana ( Ozorków ) a potem to nie wiadomo do końca gdzie napewno do Ozorkowa będzie jeździć ale w Łodzi to nie wiem na jakiej trasie.
Na Brusie skasowano 803N -12 w Listopadzie 2011r.
Na Helenówku Kanciaki wciąż trwają nawet dość często są na 46A a nawed na 46 się pokazują ale z rzadka.
Więc jak chcesz się przejechać na najdłuższej trasie tramwajowej w Polsce to się pośpiesz do końca marca tego roku.
Serdecznie zapraszam
Na Brusie skasowano 803N -12 w Listopadzie 2011r.
Na Helenówku Kanciaki wciąż trwają nawet dość często są na 46A a nawed na 46 się pokazują ale z rzadka.
Więc jak chcesz się przejechać na najdłuższej trasie tramwajowej w Polsce to się pośpiesz do końca marca tego roku.
Serdecznie zapraszam
-
- Megagaduła
- Posty: 2788
- Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
Rynek Kolejowy pisze:Koniec eksploatacji wagonów 803N
1 kwietnia obsługę podmiejskich tras z Łodzi do Ozorkowa, Konstantynowa i Lutomierska przejmie łódzkie MPK. Oznacza to nie tylko zmiany tras i taryf, ale także kres liniowej służby wagonów serii 803N.
31 marca będzie ostatnim dniem, w którym na ulicach Łodzi pojawią się przegubowe wagony serii 803N. Eksploatują je dwie spółki – Tramwaje Podmiejskie sp. z o.o., która obsługuje linie 43 i 43bis do Lutomierska oraz Konstantynowa, oraz Międzygminna Komunikacja Tramwajowa sp. z o.o., która do końca miesiąca prowadzi przewozy na trasie do Ozorkowa (linia 46). Wagony te nie zostaną przejęte przez MPK-Łódź, które dzień później rozpocznie obsługę podmiejskich tras.
Tramwaje serii 803N pojawiły się w Łodzi w 1973 roku. W latach 1973 – 74 chorzowskie zakłady Konstal dostarczyły łącznie 141 sztuk tych pojazdów. Wagony te, choć dziś nie są eksploatowane na najważniejszych trasach miejskich, miały duże znaczenie dla rozwoju komunikacji w Łodzi. – Wagony typu 803N nie były naturalnie pierwszymi wozami przegubowymi w Łodzi, jednakże to one spopularyzowały koncepcję tzw. tramwaju szybkiego i rozpoczęły erę nowoczesności na miarę tamtych czasów – mówi Bartosz Stępień z łódzkiego Muzeum Komunikacji Miejskiej i prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów. – Ta przegubowa pochodna amerykańskich wozów PCC zrewolucjonizowała myślenie o komunikacji miejskiej. Dzięki dużej pojemności, dobrym przyśpieszeniom i przyzwoitej prędkości maksymalnej komunikacja tramwajowa zwiększyła wydajność. Ówczesne inwestycje torowo-drogowe, polegającym m.in. na wprowadzaniu wydzielonych torowisk na nowych trasach przelotowych, umożliwiły szybkie połączenie tramwajowe centrum z rozbudowującymi się osiedlami – tłumaczy.
W pierwszej połowie lat 90. z ówczesnego MPK wydzielono przedsiębiorstwa powołane do obsługi linii podmiejskich, a ich udziałowcami stały się gminy leżące na trasach linii do Ozorkowa, Pabianic, Zgierza i Lutomierska. TP i MKT otrzymały do obsługi tych połączeń właśnie wagony 803N (MKT eksploatowało także dwa wagony serii 102NaW, a Tramwaje Podmiejskie – serii GT6). Choć z czasem obaj przewoźnicy zaczęli zastępować „osiemsettrójki” używanymi tramwajami produkcji niemieckiej, do dziś oba przedsiębiorstwa eksploatują ostatnie egzemplarze serii.
Wagony, które kursują do dziś na liniach 43 i 43bis, nie zostały poddane większym modernizacjom. Natomiast pojazdy MKT, które obsługują obecnie trasę 46 i jej miejski wariant 46A, to tramwaje zmodernizowane w warsztatach spółki. Modernizacje wagonów tej serii realizowano w zajezdni Helenówek od 1997 roku. – MKT zdecydowała się na najlepsze wówczas wyjście, czyli remonty kapitalne tych wozów. Z zewnątrz pojazdy zyskiwały nowy, „kanciasty” design, wewnątrz natomiast powiększono liczbę krzeseł, co przełożyło się na wygodę podróży dla pasażerów. Tym sposobem przedłużono eksploatację pojazdów o kilka – kilkanaście lat – ocenia Stępień.
Łódź jest przedostatnim polskim miastem, które eksploatuje w ruchu liniowym wagony rodziny 102N (803N to jeden z wąskotorowych produktów opartych na tej konstrukcji). Od 1 kwietnia jedyną „stodwójką” wyjeżdżającą w codzienną służbę będzie poznański wagon 102Na – 71. Po remoncie w 2008 roku jest to wagon stylizowany na historyczny.
Źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/31753/Koniec_eksploatacji_wagonow_803N.htm
W imieniu Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi zapraszamy na "ostatni dzień" liniowej eksploatacji wozów 803N w ruchu liniowym.
Tramwaje 803N wprowadzono do eksploatacji w 1973, i chociaż nie były pierwszymi przegubowcami na łódzkich torach, to odmieniły one komunikację miejską. Tramwaje stały się szybkie, wygodne i pojemne.
W dniu 31 marca w godzinach 14-18 kursować będzie pociąg specjalny - wóz 803N w starym malowaniu. Tramwaj spotkać będzie można na trasie Plac Wolności (Łódź) - Lutomiersk.
Wszystkie wozy 803N w ostatnim dniu eksploatacji będą przystrojone okolicznościowymi bannerami lub tablicami.
O wszelkich szczegółach poinformujemy w najbliższym czasie - zachęcamy do śledzenia strony www.kmst.mpk.lodz.pl
46 kończy kursowanie po północy. Jeśli jeżdżą dzisiaj jakieś kanciaki i akurat na kanciaka trafi (dwie brygady zjeżdżające do zajezdni jako ostatnie), to będzie to więcej niż 17 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)