803N w Łodzi

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
korpi90
Niemowa
Posty: 4
Rejestracja: śr 17:32, 13 sty 2010
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi90 »

Witam
Jestem z bydgoszczy

Ile macie 803N?
I w jakim stanie czyli oryginalne, "kartony" itd
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Jeśli chodzi o MKT (linia 46/46A) to przejrzyj sobie ten temat.
Natomiast TP (Tramwaje Podmiejskie) (43/43bis) to wg Wikipedii 11 sztuk. Jednak najlepiej będzie jeśli wypowie się ktoś, kto bardziej "siedzi" w temacie Obrazek
krzyskup
Bywalec
Posty: 195
Rejestracja: pt 19:41, 31 mar 2006
Lokalizacja: Retkinia
Kontakt:

803N w Łodzi

Post autor: krzyskup »

Tutaj przenoszę posty z tematu o wykazie taboru MPK - jak wiemy, we flocie MPK osiemsettrójki nie jeżdżą Obrazek
beni
Coś mówi
Posty: 45
Rejestracja: wt 13:54, 01 sie 2006
Lokalizacja: łódz

803N

Post autor: beni »

Witam w całej łodzi jeżdżą jeszcze 23 wagony typu 803N.

MKT

Kanciaki - 4, 5, 6, 8, 11, 13, 14, 15, 16, 22, 29, 37
Zwykłe 803N są odstawione do kasacji zostały dwa 21 i 30


TP

Tu można odkryć tylko oryginalne 803N -
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12,

Poza łodzią ten typ wagonów w ruchu liniowym można spotkać jeszcze we Wrocławiu 9 sztuk 102Na (2027, 2028, 2030, 2040, 2059, 2060, 2061, 2072).

Więc mało już zostało z całej Polski.
KMST197
Gaduła
Posty: 1010
Rejestracja: sob 07:53, 03 lis 2007

Re: 803N

Post autor: KMST197 »

beni pisze:Zwykłe 803N są odstawione do kasacji zostały dwa 21 i 30

Ponoć 21 bedzie odrestaurowany jako historyk będący własnością MKT.
korpi90
Niemowa
Posty: 4
Rejestracja: śr 17:32, 13 sty 2010
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: 803N

Post autor: korpi90 »

beni pisze:Więc mało już zostało z całej Polski.
W Bydgoszczy tylko jeden (#201 ex. #222) lecz jego stan jest krytyczny.

phototrans.eu/1014,57,120.html

Dlatego pisałem bo z naszego raczej nic nie będzie i bardziej opłacalne by było od "Was" sprowadzić.

Lecz niestety najpierw priorytetowo robią remonty 805Na
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez korpi90, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

U nas są jeszcze w ciągłej eksploatacji i nie zanosi się na ich wycofanie Obrazek
beni
Coś mówi
Posty: 45
Rejestracja: wt 13:54, 01 sie 2006
Lokalizacja: łódz

Post autor: beni »

Jak wrócę w miarę wcześnie do domu po pracy to wrzucę monografie wagonów 102N i pochodnych aktualną na styczeń 2010 opracowania własnego.
korpi90
Niemowa
Posty: 4
Rejestracja: śr 17:32, 13 sty 2010
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: korpi90 »

Cos się zmieniło ze stanem?

I jaka prawda z linią 46, bo bym chciał się nią przejechać (jak nie tu to proszę przekierować na odpowiedni temat)
Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dagma »

Linia 46 do końca marca 2012r. jeździ na trasie Chocianowice-Ikea Cegielniana ( Ozorków ) a potem to nie wiadomo do końca gdzie napewno do Ozorkowa będzie jeździć ale w Łodzi to nie wiem na jakiej trasie.

Na Brusie skasowano 803N -12 w Listopadzie 2011r.
Na Helenówku Kanciaki wciąż trwają nawet dość często są na 46A a nawed na 46 się pokazują ale z rzadka.
Więc jak chcesz się przejechać na najdłuższej trasie tramwajowej w Polsce to się pośpiesz do końca marca tego roku.
Serdecznie zapraszam
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

TP#12 stoi sobie spokojnie na Brusie, i nikt go nie skasował. Na 46 prawie codziennie są kanciaki, liniowe to:4,14,16,37.

Na Brusie śmigają :1,2,3,4,5,7,9,10,12.

46 ma jeżdzić na trasie Ozorków-Zdrowie.
Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dagma »

Sory za 12 z brusa wiem, że nikt jej nie skasował błąd wynikł z mojego systemu informacji taborowej ( ktoś przy 12 dopisał kas. 11.2011r. )
błąd już poprawiłem
- pewnie ktoś się pomylił z telki
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Co prawda ma rozebrany przód w połowie, ale nie zanosi się narazie na kasację, ale jest to nie uniknione po przejęciu przez MPK:(
Dagma
Czasem wpada
Posty: 59
Rejestracja: śr 14:06, 18 sty 2012
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Dagma »

No tak widziałem go wczoraj i niestety muszę stwierdzić, że chyba to już zaczeła się jego kasacja bo nie zanoś się na powrót jego do ruchu liniowego. pożyjemy zobaczymy
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Rynek Kolejowy pisze:Koniec eksploatacji wagonów 803N

1 kwietnia obsługę podmiejskich tras z Łodzi do Ozorkowa, Konstantynowa i Lutomierska przejmie łódzkie MPK. Oznacza to nie tylko zmiany tras i taryf, ale także kres liniowej służby wagonów serii 803N.

31 marca będzie ostatnim dniem, w którym na ulicach Łodzi pojawią się przegubowe wagony serii 803N. Eksploatują je dwie spółki – Tramwaje Podmiejskie sp. z o.o., która obsługuje linie 43 i 43bis do Lutomierska oraz Konstantynowa, oraz Międzygminna Komunikacja Tramwajowa sp. z o.o., która do końca miesiąca prowadzi przewozy na trasie do Ozorkowa (linia 46). Wagony te nie zostaną przejęte przez MPK-Łódź, które dzień później rozpocznie obsługę podmiejskich tras.

Tramwaje serii 803N pojawiły się w Łodzi w 1973 roku. W latach 1973 – 74 chorzowskie zakłady Konstal dostarczyły łącznie 141 sztuk tych pojazdów. Wagony te, choć dziś nie są eksploatowane na najważniejszych trasach miejskich, miały duże znaczenie dla rozwoju komunikacji w Łodzi. – Wagony typu 803N nie były naturalnie pierwszymi wozami przegubowymi w Łodzi, jednakże to one spopularyzowały koncepcję tzw. tramwaju szybkiego i rozpoczęły erę nowoczesności na miarę tamtych czasów – mówi Bartosz Stępień z łódzkiego Muzeum Komunikacji Miejskiej i prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów. – Ta przegubowa pochodna amerykańskich wozów PCC zrewolucjonizowała myślenie o komunikacji miejskiej. Dzięki dużej pojemności, dobrym przyśpieszeniom i przyzwoitej prędkości maksymalnej komunikacja tramwajowa zwiększyła wydajność. Ówczesne inwestycje torowo-drogowe, polegającym m.in. na wprowadzaniu wydzielonych torowisk na nowych trasach przelotowych, umożliwiły szybkie połączenie tramwajowe centrum z rozbudowującymi się osiedlami – tłumaczy.

W pierwszej połowie lat 90. z ówczesnego MPK wydzielono przedsiębiorstwa powołane do obsługi linii podmiejskich, a ich udziałowcami stały się gminy leżące na trasach linii do Ozorkowa, Pabianic, Zgierza i Lutomierska. TP i MKT otrzymały do obsługi tych połączeń właśnie wagony 803N (MKT eksploatowało także dwa wagony serii 102NaW, a Tramwaje Podmiejskie – serii GT6). Choć z czasem obaj przewoźnicy zaczęli zastępować „osiemsettrójki” używanymi tramwajami produkcji niemieckiej, do dziś oba przedsiębiorstwa eksploatują ostatnie egzemplarze serii.

Wagony, które kursują do dziś na liniach 43 i 43bis, nie zostały poddane większym modernizacjom. Natomiast pojazdy MKT, które obsługują obecnie trasę 46 i jej miejski wariant 46A, to tramwaje zmodernizowane w warsztatach spółki. Modernizacje wagonów tej serii realizowano w zajezdni Helenówek od 1997 roku. – MKT zdecydowała się na najlepsze wówczas wyjście, czyli remonty kapitalne tych wozów. Z zewnątrz pojazdy zyskiwały nowy, „kanciasty” design, wewnątrz natomiast powiększono liczbę krzeseł, co przełożyło się na wygodę podróży dla pasażerów. Tym sposobem przedłużono eksploatację pojazdów o kilka – kilkanaście lat – ocenia Stępień.

Łódź jest przedostatnim polskim miastem, które eksploatuje w ruchu liniowym wagony rodziny 102N (803N to jeden z wąskotorowych produktów opartych na tej konstrukcji). Od 1 kwietnia jedyną „stodwójką” wyjeżdżającą w codzienną służbę będzie poznański wagon 102Na – 71. Po remoncie w 2008 roku jest to wagon stylizowany na historyczny.

Źródło:
http://www.rynek-kolejowy.pl/31753/Koniec_eksploatacji_wagonow_803N.htm
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

W imieniu Klub Miłośników Starych Tramwajów w Łodzi zapraszamy na "ostatni dzień" liniowej eksploatacji wozów 803N w ruchu liniowym.

Tramwaje 803N wprowadzono do eksploatacji w 1973, i chociaż nie były pierwszymi przegubowcami na łódzkich torach, to odmieniły one komunikację miejską. Tramwaje stały się szybkie, wygodne i pojemne.

W dniu 31 marca w godzinach 14-18 kursować będzie pociąg specjalny - wóz 803N w starym malowaniu. Tramwaj spotkać będzie można na trasie Plac Wolności (Łódź) - Lutomiersk.

Wszystkie wozy 803N w ostatnim dniu eksploatacji będą przystrojone okolicznościowymi bannerami lub tablicami.

O wszelkich szczegółach poinformujemy w najbliższym czasie - zachęcamy do śledzenia strony www.kmst.mpk.lodz.pl
zachi64
Czasem wpada
Posty: 50
Rejestracja: wt 20:43, 27 lis 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: zachi64 »

Fuck....nie będzie mnie Obrazek
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Pozostało 17 minut eksploatacji. Za tych niemal 40 lat służby aglomeracji łódzkiej 803N, poczciwym "parówkom" - dziękuję!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

46 kończy kursowanie po północy. Jeśli jeżdżą dzisiaj jakieś kanciaki i akurat na kanciaka trafi (dwie brygady zjeżdżające do zajezdni jako ostatnie), to będzie to więcej niż 17 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Z tego, co wiem dziś z MKT jeździ/jeździł #4. Ale trudno powiedzieć, czy na brygadzie, która już zjechała, czy jeszcze jest gdzieś pomiędzy Ozorkowem a Helenówkiem.
ODPOWIEDZ