Dofinansownie na tramwaje z RPO

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Niech naprawią Cityrunnery, też zwiększy się liczba niskopodłogowców na mieście Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

5 tramwajów to kpina, w dodatku jeśli przewidują, że sztuka będzie kosztować 10 mln (prawdopodobnie przetarg będzie więc zawierał też serwis przez kilka lat i przystosowanie zajezdni (no bo skąd by była cena o 3-4 mln wyższa niż polskiego niskopodłogowca?) co może świadczyć o tym, że albo szykują się na nową markę (Solaris, składany w Łodzi?) albo nową zajezdnię (Chocianowice? Ale tylko na 5 wagonów?)
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Dodawanie kolejnego typu wagonu byłoby ekonomicznie nierozsądne. Ostatecznie MANy i SU12 sprzedali właśnie dlatego, że było ich mało, przez co serwis był droższy. Ja bym obstawiał Pesę.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

- Panie kierowniku, skąd pan weźmie pieniądze na te tramwaje?
- Mamy zapisane w planie inwestycyjnym spólki.
- A macie zabezpieczone na to środki?
- No skąd.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Oj nie, byle nie PESY... Chyba że zostaną unowocześnione wobec tych jeżdżących obecnie... To ma być nowoczesny, cichy tramwaj, a nie radziecki czołg w XXI w.
Najlepiej chyba Solaris, ale w perspektywie dalszych zakupów, powiedzmy do ok. 20 sztuk w kilka lat.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Radzę zejść na ziemię. Na razie nie ma na chleb, a wy chcecie plazmę kupować.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Adamix pisze:Oj nie, byle nie PESY... Chyba że zostaną unowocześnione wobec tych jeżdżących obecnie... To ma być nowoczesny, cichy tramwaj, a nie radziecki czołg w XXI w.
Najlepiej chyba Solaris, ale w perspektywie dalszych zakupów, powiedzmy do ok. 20 sztuk w kilka lat.

Pesy aż takie złe? Nie pierwszy raz widzę tutaj ostrą krytykę tej marki. Nie znam się na tramwajach, rzadko nimi jeżdżę, mógłby ktoś wyjaśnić pokrótce w czym PESA ustępuje, dajmy na to, Cityrunnerowi? Albo link jakiś podać?
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Bardziej niszczy torowisko, jest też cięższa. Resztę nich dopowiedzą inni. Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Żre więcej prądu, ma za mało piasecznic (nie na wszystkich wózkach), ślizga się i ma niedopracowany pulpit. Ale ogólnie to wcale nie jest aż taki zły wagon.

Poza tym jeśli to będzie Pesa to na pewno unowocześniona wersja, jak do tego nowego zamówienia do Warszawy
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

px33 pisze:i ma niedopracowany pulpit.
i komputer wyświetlający liczniki na Windowsie 98 :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To w Warszawie. My mamy ZTCW XP (pewnie Embedded). Pulpit jest niedopracowany w sensie ułożenia elementów sterujących - najczęściej używane - drzwi i zwrotnica są położone daleko, niemal poza zasięgiem motorniczego.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Dzięki za odpowiedź. Na razie PESA jest nowicjuszem, ale z biegiem czasu kolejne wagony będą pewniej na coraz wyższym poziomie. Ja z reguły kibicuję wszystkim polskim producentom, i cieszy mnie że zgarnęli przetarg na 186 tramwajów do Warszawy, na pewno zdobędą dużo doświadczenia podczas realizacji tego zamówienia. Wolałbym widzieć w Łodzi Pesę niż Solarisa, bo "lepszy diabeł znany niż nieznany", a czy Solaris rzeczywiście ma taki dobry tramwaj to się dopiero okaże, bo w kwestii autobusów to od jakiegoś czasu wszędzie widać opinie ze pojechali mocno w dół po jakości.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Łódzkie MPK zakupi 5 tramwajów za 50 milionów

Express Ilustrowany (mr)

Dzisiaj 04:37:16 , Aktualizacja dzisiaj 04:38:17
O pięć nowoczesnych, niskopodłogowych tramwajów wzbogaci się tabor łódzkiego MPK. Wkrótce spółka ogłosi przetarg na zakup takich pojazdów.

Przeznaczy na to ponad 51 mln zł, z czego prawie 8 mln zł będzie pochodzić ze środków unijnych.

- Mamy nadzieję, że rozstrzygnięcie przetargu i wyprodukowanie pierwszego wagonu zajmie nie więcej niż kilka miesięcy, a nowy tramwaj przyjedzie do Łodzi na przełomie 2010 i 2011 roku - mówi Marcin Małek z MPK.

Tramwaje niskopodłogowe powinny jeździć po nowoczesnych torowiskach. Pięć nowych pojazdów zostanie więc skierowanych na trasę ŁTR-u. Wtedy kursujące nią obecnie cityrunnery wrócą na trasę linii 10.

Łodzianie od dwóch lat podróżują dziesięcioma nowoczesnymi Pesami, a od dziewięciu piętnastoma cityrunnerami. Pozostałe tramwaje są dużo starsze. Od 1994 roku w Zakładzie Techniki MPK gruntownie zmodernizowano 367 starych wagonów, wymieniając wyposażenie, wewnętrzne instalacje. 120 z nich ma nowy design, czyli wygląd opracowany przez inżynierów z MPK. 20 wagonów pochodzi z 1977 roku.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jakby nowe nie mogły gościć też na 10, a Cityrunnery na dwóch szlakach.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No, nowe wagony to ja bym się tak szczerze mówiąc obawiał wysyłać na '10', właściwie to nawet CR-ów nie wypada (serwisowi Pesy nie podobało się wysyłanie Pes objazdem na Stary Widzew, to chyba o czymś świadczy)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

A ja bym skierował wycofane wtedy z ŁTR Citki na 16A (jeśli są brygady nieprzemienne, a jeśli nie - utworzyć 1-2 takie). Wtedy więcej pasażerów będzie mogło skorzystać z tramwaju niskopokładowego (co musiałoby być oznaczone w rozkładach). Choć z drugiej strony obawiam się, że mogłoby być tych wagonów wtedy za mało... I takie rozwiązanie nabrałoby sensu przy np. 5 "niskich" brygadach na 16A
msq
Stały bywalec
Posty: 447
Rejestracja: czw 11:47, 20 mar 2008

Post autor: msq »

Dobry pomysł. I nic nie musiałoby być oznaczane, jeżeli zostałyby skierowane tylko na 16A.
rafik1987
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: pt 12:14, 31 lip 2009
Lokalizacja: Księży Młyn

Post autor: rafik1987 »

Chodziło pewnie o oznaczenie kursów niskopodłogowych.
ODPOWIEDZ