Mercedesy Conecto LF
Dziś około 6:20, na wysokości Sarniej, zauważyłem z 10-tki nowe długie Conecto na 75. Jego numer taborowy to 2090. Czyli pierwszy(e) wyjechał(y) już na trasy
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Om101, łącznie zmieniany 1 raz.
Zaaktualizowali spis autobusów na stronie MPK. Ale Ikarusów jest chyba nadal o 1 za dużo. Czy mam racje??? Bo chyba jest 25 a nie 26:)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Wojtek94, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiecie co? ... Szlag mnie dzisiaj prawie trafił jak jechałem nowym Conecto na linii 50 od pl. 500-lecia (Rzgów) do Ronda Lotników Lwowskich... Zamiast 26 minut jechałem "tylko" 10 minut dłużej, właśnie przez czujniki w drzwiach, o których mam wrażenie, że coraz więcej się mówi... Już od pasażerów leciały wyzwiska do ludzi stojących w drzwiach, kierowca też miał niezły bulwers....
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Moduły są zamontowane nad drzwiami, jeden przy drzwiach pojedynczych, trzy przy podwójnych, każdy moduł ma dwie fotokomórki, jedną skierowaną bliżej drzwi, drugą bliżej wnętrza pojazdu (aby rozpoznać osoby wchodzące i wychodzące). Dopuszcza się błąd rzędu 5%.
Użytek chyba oczywisty, są różne typy raportów, np. liczba pasażerów na danej linii w poszczególnych kursach, liczba pasażerów między poszczególnymi przystankami czy liczba pasażerów wsiadających i wysiadających na danym przystanku. Użytek chyba oczywisty, łatwo sprawdzić gdzie są problemy z przepełnieniem pojazdu, gdzie podstawić przeguba a gdzie solówka wystarczy. Na zetkach łatwo sprawdzić czy liczba kursów jest wystarczająca i takie tam.
Tyle teorii, w przyszłym tygodniu powinienem mieć całość oprogramowania u siebie, więc napiszę jak to działa w praktyce. Obecnie mam dane z pierwszych testów, wygląda obiecująco, chociaż błąd jest większy niż 5% - kwestia kalibracji systemu.
Aleksej
Użytek chyba oczywisty, są różne typy raportów, np. liczba pasażerów na danej linii w poszczególnych kursach, liczba pasażerów między poszczególnymi przystankami czy liczba pasażerów wsiadających i wysiadających na danym przystanku. Użytek chyba oczywisty, łatwo sprawdzić gdzie są problemy z przepełnieniem pojazdu, gdzie podstawić przeguba a gdzie solówka wystarczy. Na zetkach łatwo sprawdzić czy liczba kursów jest wystarczająca i takie tam.
Tyle teorii, w przyszłym tygodniu powinienem mieć całość oprogramowania u siebie, więc napiszę jak to działa w praktyce. Obecnie mam dane z pierwszych testów, wygląda obiecująco, chociaż błąd jest większy niż 5% - kwestia kalibracji systemu.
Aleksej
Jak wygląda kwestia obsługi tych bramek? Są wpięte przez konwerter RS485-IBIS (bo zakładam, że jeśli są autobusowe to mają interfejs IBIS) do systemu R&G, a dane zapisywane w raporcie sterownika (zajmującym kilkadziesiąt kb, nie mam pojęcia jak w czymś takim zmieścić w miarę rozbudowany zestaw danych) i automatycznie wysyłane czy trzeba się więcej nalatać za wynikami bo bramki mają osobny kontroler itp.?
I jak tam kompatybilność, Busman ma import tych danych z bramek czy znowu się będzie piekliło jak ze słynnym Rapidem (i się będzie przesuwało, dodawało, odejmowało i wyjdzie że na 57 nikt nie jeździ? )
I jak tam kompatybilność, Busman ma import tych danych z bramek czy znowu się będzie piekliło jak ze słynnym Rapidem (i się będzie przesuwało, dodawało, odejmowało i wyjdzie że na 57 nikt nie jeździ? )
To jest moduł dodatkowy podpięty do sterownika, dane są zbierane i wysyłane do sterownika, potem radiowo można je wyciągnąć ze sterownika (podobnie jak realizację rozkładu jazdy z modułu drogi). Potem całość idzie do programu Tarana i można sobie drukować bądź eksportować jako csv
Busman nie ma importu tych danych bo i poco? Z wersji rozkładu jazdy wgranej do sterownika moduł sobie bierze listę przystanków, z modułu drogi wiadomo na jakim przystanku pojazd się znajduje w danym momencie.
Poszukaj sobie na stronie rączki, tam znajdziesz takie moduły.
Aleksej
Busman nie ma importu tych danych bo i poco? Z wersji rozkładu jazdy wgranej do sterownika moduł sobie bierze listę przystanków, z modułu drogi wiadomo na jakim przystanku pojazd się znajduje w danym momencie.
Poszukaj sobie na stronie rączki, tam znajdziesz takie moduły.
Aleksej
http://gtlodz.eu/img25682.htmprzemotz280 pisze:Od lewej odliczyły się: 2488, 2490, 2493, 2481, 2489, 2482, 2486, 2499 i 2298.
To już naprawdę koniec. Przed 10.30 wszystkie odjechały na Limankę.
To oznacza, że na liniach obsługiwanych przez NS nie trafimy już żadnego Ikarusa? Czyli jednocześnie EA-2 nie będzie już obsługiwać np. linii kibicowskich?
Wyjdzie że pasażerów jest więcej niż jest ich w rzeczywistości (jeden pasażer to dla systemu będą dwoje, ale jadący na różnych odcinkach), tak więc na ich korzyśćpawelczyk pisze:Przy większym zapłenieniu pojazdu błąd pewnie jest większy ze względu na osoby stojące przy drzwiach i wysiadające co przystanek aby wypuścić pasażerów z głębi autobusu
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)