Mercedesy Conecto LF

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
Om101
Początkujący
Posty: 11
Rejestracja: pt 18:35, 13 cze 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Om101 »

Dziś około 6:20, na wysokości Sarniej, zauważyłem z 10-tki nowe długie Conecto na 75. Jego numer taborowy to 2090. Czyli pierwszy(e) wyjechał(y) już na trasy Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Om101, łącznie zmieniany 1 raz.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Od rana przegubowy nowy Conecto jeździł też na 70. Wyjechały na brygady szczytowe za Ikary (?)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wyjeżdzały na zasadzie: "Chcesz nowego?" Ikarusy też jeździły.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Faktycznie, dzisiaj dokładniej to poobserwowałem. I nadzieja na nowe autobusy rano prysła. Wiecie może jak wygląda zmiana stanu autobusów na NS po dostawie? Wykreślono jakieś Ikary/inne zużyte wozy?
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Zaaktualizowali spis autobusów na stronie MPK. Ale Ikarusów jest chyba nadal o 1 za dużo. Czy mam racje??? Bo chyba jest 25 a nie 26:)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Wojtek94, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Widocznie kasata uwzględniają w stanie.
Zaj. Limanowskiego:
1291 1292 +1293+ 1294 1296 1297 1299 1480 1483 1484 1491 1495 1497 1552 1553 1559 1560
Zaj. Nowe Sady:
2298 2481 2482 2486 2488 2489 2490 2493 2499
Obrazek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Wiecie co? ... Szlag mnie dzisiaj prawie trafił jak jechałem nowym Conecto na linii 50 od pl. 500-lecia (Rzgów) do Ronda Lotników Lwowskich... Zamiast 26 minut jechałem "tylko" 10 minut dłużej, właśnie przez czujniki w drzwiach, o których mam wrażenie, że coraz więcej się mówi... Już od pasażerów leciały wyzwiska do ludzi stojących w drzwiach, kierowca też miał niezły bulwers....
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Może nie umiał korzystać, w takich przypadkach trzeba trzymać przycisk aż do skutku, wtedy drzwi powinny się zamknąć bez względu na fotokomórki.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Miałem mu aż powiedzieć, żeby trzymał długo ten przycisk, ale jeszcze ja bym dostał opr...
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Widocznie kasata uwzględniają w stanie.
Zaj. Limanowskiego:
1291 1292 +1293+ 1294 1296 1297 1299 1480 1483 1484 1491 1495 1497 1552 1553 1559 1560
Zaj. Nowe Sady:
2298 2481 2482 2486 2488 2489 2490 2493 2499

Sorry za OT, ale 1291 chyba już też od jakiegoś czasu nie jeździ?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ktoś może wie, jak działa ten magiczny system liczenia pasażerów? Gdzie są czujniki i co rozpoznają? Jak to echnicznie jest skonstruowane?
To, jaki użytek z tego MPK robi jest jeszcze ciekawsze, ale to już tajemnica firmy.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Moduły są zamontowane nad drzwiami, jeden przy drzwiach pojedynczych, trzy przy podwójnych, każdy moduł ma dwie fotokomórki, jedną skierowaną bliżej drzwi, drugą bliżej wnętrza pojazdu (aby rozpoznać osoby wchodzące i wychodzące). Dopuszcza się błąd rzędu 5%.

Użytek chyba oczywisty, są różne typy raportów, np. liczba pasażerów na danej linii w poszczególnych kursach, liczba pasażerów między poszczególnymi przystankami czy liczba pasażerów wsiadających i wysiadających na danym przystanku. Użytek chyba oczywisty, łatwo sprawdzić gdzie są problemy z przepełnieniem pojazdu, gdzie podstawić przeguba a gdzie solówka wystarczy. Na zetkach łatwo sprawdzić czy liczba kursów jest wystarczająca i takie tam.

Tyle teorii, w przyszłym tygodniu powinienem mieć całość oprogramowania u siebie, więc napiszę jak to działa w praktyce. Obecnie mam dane z pierwszych testów, wygląda obiecująco, chociaż błąd jest większy niż 5% - kwestia kalibracji systemu.

Aleksej
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Przy większym zapłenieniu pojazdu błąd pewnie jest większy ze względu na osoby stojące przy drzwiach i wysiadające co przystanek aby wypuścić pasażerów z głębi autobusu Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jak wygląda kwestia obsługi tych bramek? Są wpięte przez konwerter RS485-IBIS (bo zakładam, że jeśli są autobusowe to mają interfejs IBIS) do systemu R&G, a dane zapisywane w raporcie sterownika (zajmującym kilkadziesiąt kb, nie mam pojęcia jak w czymś takim zmieścić w miarę rozbudowany zestaw danych) i automatycznie wysyłane czy trzeba się więcej nalatać za wynikami bo bramki mają osobny kontroler itp.?

I jak tam kompatybilność, Busman ma import tych danych z bramek czy znowu się będzie piekliło jak ze słynnym Rapidem (i się będzie przesuwało, dodawało, odejmowało i wyjdzie że na 57 nikt nie jeździ? Obrazek )
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

To jest moduł dodatkowy podpięty do sterownika, dane są zbierane i wysyłane do sterownika, potem radiowo można je wyciągnąć ze sterownika (podobnie jak realizację rozkładu jazdy z modułu drogi). Potem całość idzie do programu Tarana i można sobie drukować bądź eksportować jako csv

Busman nie ma importu tych danych bo i poco? Z wersji rozkładu jazdy wgranej do sterownika moduł sobie bierze listę przystanków, z modułu drogi wiadomo na jakim przystanku pojazd się znajduje w danym momencie.

Poszukaj sobie na stronie rączki, tam znajdziesz takie moduły.

Aleksej
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No do Busmana żeby łatwiej tworzyć statystyki (w sumie toto chyba powinno ułatwiać tworzenie rozkładów, m. in na podstawie napełnień) i właśnie automatycznie szacować potrzebną ilość brygad o różnych porach.

Dobrze, że przynajmniej nie trzeba ręcznie sczytywać tych danych z osobnego sterownika Obrazek
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

przemotz280 pisze:Od lewej odliczyły się: 2488, 2490, 2493, 2481, 2489, 2482, 2486, 2499 i 2298.
To już naprawdę koniec. Przed 10.30 wszystkie odjechały na Limankę.
http://gtlodz.eu/img25682.htm

To oznacza, że na liniach obsługiwanych przez NS nie trafimy już żadnego Ikarusa? Czyli jednocześnie EA-2 nie będzie już obsługiwać np. linii kibicowskich?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

pawelczyk pisze:Przy większym zapłenieniu pojazdu błąd pewnie jest większy ze względu na osoby stojące przy drzwiach i wysiadające co przystanek aby wypuścić pasażerów z głębi autobusu :P
Wyjdzie że pasażerów jest więcej niż jest ich w rzeczywistości (jeden pasażer to dla systemu będą dwoje, ale jadący na różnych odcinkach), tak więc na ich korzyść :)
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

No niestety skończyła się "era" Ikarusów na Nowych Sadach:( I ma to związek z tym, że już nie trafimy Ikarusa na 70, 69 czy 98. A teraz EA-1 ma 23 Ikary liniowe, więc tylko Limanowskiego będzie obsługiwało linie kibicowskie.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Wczoraj na meczówkach były Mercedesy O405GN. Teraz, gdy właściciele tych wozów przeszli na nówki, nic tylko czekać aż kolejne przegubowce zaczną być kasowane.
ODPOWIEDZ