Ikarusa 260 zaprezentowano w 1968, ale trochę czasu minęło zanim je wdrożono do produkcji, więc rzeczywiście trochę się rozpędziłem. Pierwsza 260 pojawiła się w Polsce w 1973 (WPK Katowice). Przegubowce sprowadzano w latach 1977-1997. Co nie zmienia faktu, że i tak je lubię
A ja tam lubie Mercedesa Citaro, troche Solarisa (mało razy nim jechałem i cięzko ocenić) i mimo wszystko Jelcza M181MB, dlatego, że jeżdze nim CODZIENNIE od 1997 roku!
Moim ulubionym autobusem jest Mercedes 405 GN numer taborowy 1790.
Jazda nim jest bardziej komfortowa niż chociażby Volvo 7000A, które mają twarde i niewygodne fotele skutkiem czego po 30 minutowej jeździe jest bolący tyłek.
Podróż Mercedesem 405GN wg mnie to sama przyjemność (oprócz upałów bo wtedy jest duszno dlatego że ma mało okien co jest chyba jego jedyną wadą).
Zdecydowanie Ikarus 260. Za to, że dzięki niemu zainteresowałem się KM, za jego klimat, za prostą, a zarazem piękną linię nadwozia, za surowe, lecz bardzo funkcjonalne wnętrze, za wygodne i łatwe w utrzymaniu siedzenia, za wytrzymałość i ponadczasowość. Za jego idealność.
M11 i ikarusy 260 to moje ulubione typy autobusów. Skoro miałbym wybrać przejazd manem na 58 to zdecydowanie wybrałbym ikarka choćby zrobić fotkę lub nakręcić filmik. Będąc w Łasku wiadłem do mig-a i przypomniały mi się przejażdżki m.in na 69 , 52 ,65. Jeszcze muszę nakręcić filmik z łaską peerką w roli głównej.