Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Biletomaty mają kupić osobno, w niewielkich ilościach (chyba 50).

Dużo lepiej miasto by na tym wyszło gdyby podpisało umowy z producentami - jeśli Mennicy Polskiej opłaca się stawiać warszawski biletomat (a nawet 2) na własny koszt na Fabrycznym, to tym bardziej na jakichś głównych węzłach i na dworcach w Łodzi. W sumie to nawet może by im się opłacało wstawiać automaty do pojazdów.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Na infobus.pl napisali, że nowe wozy będą wyposażone w automaty do sprzedaży biletów Obrazek

PS. Kiedy przetarg na kolejne autobusy? Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie przesadzasz? Zakładając, że teraz pójdą Ikarusy (i nie będą już wyjeżdżać na miasto), a z conecto nikt nic robić nie będzie to co najwyżej by można było uzupełnić flotę O405GN jakby się udało znaleźć z 10 takich jak ten nowy PKS-u (rocznik ok. 2000, wnętrze jak w Citaro, deska VDO i 4 pary drzwi) żeby skasować te holenderskie bo tabor będzie dość stabilny. No, może dobrze by też było poszperać za używanymi Citaro.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Ikarusy teraz nie "pójdą", o to możesz być spokojny. Za trzeba jak najszybciej pozbyć się B10L i zacząć wycinać największe szroty z serii 7000(A). (Zwłaszcza 7000A, w tym fizycznie zlikwidować te wiecznie odstawione).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przegubowe 7000A pewnie, ale czy krótkie też? IMO "kraszkowe" Citaro prędzej się do tego nadają. Volvo robią głównie złe wrażenie dlatego, że trzeszczą.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Krótkich 7000 bym nie ruszał. 30 sztuk nówek za 33 B10L to i tak znowu będzie mniej taboru, jeśli wytną co do jednego...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale chyba nie wszystkie B10L są aż tak zniszczone. A nawet jeśli jest źle to chyba jeśli wybrać powiedzmy 15 z najgorszym poszyciem i kratownicami i wykorzystując części z nich zrobić z reszty sprawne wozy, dało by radę zachować je jeszcze na jakiś czas.

@morton: Wszystkie Ikarusy nie pójdą w sensie fizycznym do kasacji (bo z 10 względnie sprawnych zawsze się przyda do różnego rodzaju przewozów specjalnych i można by je było nawet równo rozmieścić na obu zajezdniach), ale IMO po tej dostawie powinno dać się wycofać Ikarusy z normalnych linii, a na pewno z długich prac i pociąć te 12. Tylko że już przy obecnym stanie taborowym dałoby się uziemić je na weekendy i pewnie też zabrać z długich prac bo nie jest ich znowu tak dużo żeby musiały jeździć.
A propos - drzwi w nich są tak przeraźliwie głośne bo ktoś oszczędza na jakichś tłumikach czy ten typ tak ma? Podtyp .58 z automatem i cichymi harmonijkowymi drzwiami był bardzo optymalny jeśli chodzi o komfort jazdy i poziom hałasu, szkoda że je pocięli.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

SEC pisze:Przegubowe 7000A pewnie, ale czy krótkie też? IMO "kraszkowe" Citaro prędzej się do tego nadają.
Citaro z roczników 2000/2001 też są do wycięcia ale to nie ta zajezdnia i nie ten przetarg. Żeby się za nie wziąć to trzeba by coś na Sady przesunąć (Ikarusy) lub przenieść kilka brygad do obsługi przez Limankę.
px33 pisze:Ale chyba nie wszystkie B10L są aż tak zniszczone. A nawet jeśli jest źle to chyba jeśli wybrać powiedzmy 15 z najgorszym poszyciem i kratownicami i wykorzystując części z nich zrobić z reszty sprawne wozy, dało by radę zachować je jeszcze na jakiś czas.
Nie wiem czy wszystkie są tak zniszczone, ale te które widuję na mieście są tragiczne. Nie wiem, czy składanie kilku sprawnych ma jakiś większy sens. Dużo roboty dla serwisu a są przecież bieżące naprawy. Poza tym już łatwiej, taniej i lepiej jakąś używkę z Niemiec ściągnąć, choćby na 2-3 lata.
px33 pisze:@morton: Wszystkie Ikarusy nie pójdą w sensie fizycznym do kasacji (bo z 10 względnie sprawnych zawsze się przyda do różnego rodzaju przewozów specjalnych i można by je było nawet równo rozmieścić na obu zajezdniach), ale IMO po tej dostawie powinno dać się wycofać Ikarusy z normalnych linii, a na pewno z długich prac i pociąć te 12. Tylko że już przy obecnym stanie taborowym dałoby się uziemić je na weekendy i pewnie też zabrać z długich prac bo nie jest ich znowu tak dużo żeby musiały jeździć.
Nie chodziło mi wcale o fizyczną kasację. Po prostu Ikarusy będą jeździć nawet na długich pracach i normalnych liniach. (btw, napisz, które linie są nienormalne, bo ja na przykład nie wiem). Dopóki nie poprawi się serwis i nie zrobi się optymalnej rezerwy taborowej, to będą problemy takie jak teraz. Dlaczego obecnie Ikarusy coraz częściej pojawiają się na różnych liniach (51, 74, 95)? Nie przez widzi-misie kierowców (bo większość za nimi nie przepada), tylko dlatego, że nic innego sprawnego nie było. A zadania przewozowe realizować trzeba. Tyle w temacie. :)
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Ja tam wolę jechać B10L, niż 7000. Mniej się trzęsą, mniej wibrują, i można wyłączyć ogrzewanie (w wielu 7000 nie). Niestety pewnie jest tak, ze technicznie wiele 7000 jest znośnych, ale dla pasażera to kompletna klapa (wspomniane ogrzewanie i wibracje, twarde siedzenia, małe okienka często nieotwieralne i smród). Przypuszczam, że szybko się od nich nie uwolnię. Mam nadzieję, że Solarisy po 8 latach będa sprawiać lepsze wrażenie, chociaż już teraz mnie uszy bolą od ryku silnika. Ach, gdyby w 2008 roku wygrał MAN... niestety chyba nie ten pułap finansowy Obrazek
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

To teraz trzeba trzymać za słowo MPK, które zapowiadało, że jeszcze w tym roku będzie ogłoszony duży przetarg na 100 pojazdów. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Póki co idzie ku dobremu, więc wydaje mi się, że ogłoszą ten duży przetarg i podzielą go równo między zajezdnięObrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:Ale chyba nie wszystkie B10L są aż tak zniszczone. A nawet jeśli jest źle to chyba jeśli wybrać powiedzmy 15 z najgorszym poszyciem i kratownicami i wykorzystując części z nich zrobić z reszty sprawne wozy, dało by radę zachować je jeszcze na jakiś czas.
Nie ma to sensu. Albo wyciąć wszystkie, albo żadnego. Trochę mi ich szkoda, ale co z tego.
Wojtek94 pisze:Krótkich 7000 bym nie ruszał. 30 sztuk nówek za 33 B10L to i tak znowu będzie mniej taboru, jeśli wytną co do jednego...
I tak jeździ ich około 30. Na stanie jest też niby 16 Volvo 7000A a jeździ około połowa z tego.
morton pisze:Citaro z roczników 2000/2001 też są do wycięcia ale to nie ta zajezdnia i nie ten przetarg. Żeby się za nie wziąć to trzeba by coś na Sady przesunąć (Ikarusy) lub przenieść kilka brygad do obsługi przez Limankę.
Kto wie ;).
morton pisze:Po prostu Ikarusy będą jeździć nawet na długich pracach i normalnych liniach.
Nawet gdyby nie jeździły w ciągu dnia to co z nocami? 7000A teoretycznie powinny wystarczyć, ale one wszystkie nie są przypisane do nocek, dlatego albo Ikarusy dalej będą gościć na N1 i N2 albo w ruch pójdą 7700A.
Zgierzanin pisze:Ja tam wolę jechać B10L, niż 7000. Mniej się trzęsą, mniej wibrują, i można wyłączyć ogrzewanie (w wielu 7000 nie). Niestety pewnie jest tak, ze technicznie wiele 7000 jest znośnych, ale dla pasażera to kompletna klapa (wspomniane ogrzewanie i wibracje, twarde siedzenia, małe okienka często nieotwieralne i smród). Przypuszczam, że szybko się od nich nie uwolnię. Mam nadzieję, że Solarisy po 8 latach będa sprawiać lepsze wrażenie, chociaż już teraz mnie uszy bolą od ryku silnika. Ach, gdyby w 2008 roku wygrał MAN... niestety chyba nie ten pułap finansowy :P
7000 z roczników 2002-2003 są znacznie lepsze niż te z 2001 r. I te nowsze nie są specjalnie awaryjnie. Pare sztuk jest naprawde odpicowanych.
Wojtek94 pisze:Póki co idzie ku dobremu, więc wydaje mi się, że ogłoszą ten duży przetarg i podzielą go równo między zajezdnię :)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Wygląda na to, że w nowych Solarisach będą biletomaty:
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=39601
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Dziś podpisano umowę na zakup nowych autobusów.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

No to nowością nie jest (o klimatyzacji było mówione już od ogłoszenia przetargu, o choinkach też już ktoś się OIDP wypowiadał), za to ciekawe, że mają montować choinki też w pozostałych Solarisach.

Tylko choinki choinkami (mam nadzieję, że będą w układzie warszawskim zmodyfikowanym - z przesiadkami na wszystkich przystankach wzorem tramwajów tzn. tramwajowy wzór z dodanym lewym paskiem linii/komunikatów i ew. dodatkowo dzielnicami), a jeszcze jest pięć rzeczy dla pełnego SIP-u
1) długa tablica tylna (84-ka)
2) dwie pełne tablice boczne (112-tki, nie 84-ki jak teraz), z samym kierunkiem bez scrollowanej trasy (albo nawet jedna, byle 112-tka)
3) mała tablica z lewej (ale to już bardzo opcjonalnie, jakby było za dużo kasy)
4) dwie tablice diodowe wewnątrz (z przodu i na przegubie), ewentualnie jeszcze jedna na tylnej ścianie (patent z testowej krótkiej hybrydy), nie LCD
5) wyświetlanie czasu odjazdu na tablicach (w tym wewnętrznych)

R&G już wdrożyło wszystkie z tych opcji (wpięcie 5 tablic + 2/3 wewnętrznych nie powinno rozwalić systemu), więc to tylko kwestia zamówienia.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nowe Solarisy w drodze do Łodzi - info: ikarusojelcz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Gdzie widziane???
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 665
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: jelcz2612 »

Ile ich było w drodze do łodzi i czy krótkie czy długie?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

ODPOWIEDZ