Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
Zmiana rozkładu od poniedziałku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jechałem dziś Solarisem 2187 - 75/3. I ku mojemu zdziwieniu na wewnętrznych wyświetlaczach (nie chodzi tu o tablice LCD) pokazuje się np: Przystanek: Rzgowska-Cmentarz, a zapowiedź głosowa twierdzi, że jest to - Plac Wilsona. Są to warszawskie zapowiedź z głosem Tomasza Knapika.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez patryks92, łącznie zmieniany 1 raz.
Ile kosztował jeden łódzki solaris z 2011 r. ?
Ile zapłaciło MPK za domontowanie klimatyzacji do tych autobusów ?
Pytam się dlatego że w mojej opinii można było zaoszczędzić na klimatyzacji (oczywiście kupując pojazdy z odsuwanymi oknami) i za pieniądze przeznaczone na nią kupić więcej solniczek (czytałem w jednej z gazet że np. klimatyacja do moderusa bety kosztowała 500 tys. zł).
Uważam że przy tym podejściu władz firm komunikacyjnych w naszym kraju (nie korzystanie z klimy z powodu oszczędności na paliwie) jest ona zbędnym wydatkiem.
Ile zapłaciło MPK za domontowanie klimatyzacji do tych autobusów ?
Pytam się dlatego że w mojej opinii można było zaoszczędzić na klimatyzacji (oczywiście kupując pojazdy z odsuwanymi oknami) i za pieniądze przeznaczone na nią kupić więcej solniczek (czytałem w jednej z gazet że np. klimatyacja do moderusa bety kosztowała 500 tys. zł).
Uważam że przy tym podejściu władz firm komunikacyjnych w naszym kraju (nie korzystanie z klimy z powodu oszczędności na paliwie) jest ona zbędnym wydatkiem.
Ciężko jest określić cenę pojazdu, bo nie była znana cena za wszystkie pojazdy.
MPK na pewno zaoszczędziło zamawiając od nowości autobusy z klimą, niż gdyby miała być domontowana.
Poza tym no "niestety", ale dzisiaj klima jest czymś normalnym i powinna być zamówiona już przy poprzednim przetargu, kiedy przyjechały Conecto. O wiele bardziej komfortowe jest jechanie we w miarę normalnej temperaturze niż grzanie się nawet przy otwartych, dużych oknach. Tym bardziej, jeśli autobus stoi w korku czy na światłach.
Podejście trzeba zmienić, bo taka "głupia" klimatyzacja sprawia, że ludzie już nieco chętniej będą podchodzili do tematu korzystania z komunikacji miejskiej. Oczywiście to tylko jeden z wielu czynników, które mają na to wpływ.
MPK na pewno zaoszczędziło zamawiając od nowości autobusy z klimą, niż gdyby miała być domontowana.
Poza tym no "niestety", ale dzisiaj klima jest czymś normalnym i powinna być zamówiona już przy poprzednim przetargu, kiedy przyjechały Conecto. O wiele bardziej komfortowe jest jechanie we w miarę normalnej temperaturze niż grzanie się nawet przy otwartych, dużych oknach. Tym bardziej, jeśli autobus stoi w korku czy na światłach.
Podejście trzeba zmienić, bo taka "głupia" klimatyzacja sprawia, że ludzie już nieco chętniej będą podchodzili do tematu korzystania z komunikacji miejskiej. Oczywiście to tylko jeden z wielu czynników, które mają na to wpływ.
kuba_bed pisze:Ciężko jest określić cenę pojazdu, bo nie była znana cena za wszystkie pojazdy.
MPK na pewno zaoszczędziło zamawiając od nowości autobusy z klimą, niż gdyby miała być domontowana.
Poza tym no "niestety", ale dzisiaj klima jest czymś normalnym i powinna być zamówiona już przy poprzednim przetargu, kiedy przyjechały Conecto. O wiele bardziej komfortowe jest jechanie we w miarę normalnej temperaturze niż grzanie się nawet przy otwartych, dużych oknach. Tym bardziej, jeśli autobus stoi w korku czy na światłach.
Podejście trzeba zmienić, bo taka "głupia" klimatyzacja sprawia, że ludzie już nieco chętniej będą podchodzili do tematu korzystania z komunikacji miejskiej. Oczywiście to tylko jeden z wielu czynników, które mają na to wpływ.
Uważam że jest mało prawdopodobne żeby w naszym "kochanym" kraju zmieniło się podejście do transportu publicznego.
Ciągle tylko spadająca częstotliwość kursowania,zniszczone przez brak serwisu atrakcyjne i nowoczesne autobusy i tramwaje i ogólnie "olewanie pasażera"
Natomiast ja dalej podtrzymuje swoją opinie,że wolałbym widzieć więcej nowych solniczek,ale bez klimy (tym bardziej że MPK Łódź wcale nie stoi za ciekawie z autobusami np.B10L,Citara z 2000r.,V7000/7000A - całkowita liczba autobusów MPK cały czas spada,ciągle pojedyńcze auta "wykruszają się" na szrot) niż żeby klima za grubą kasę się marnowała i zarosła grzybem,przez podejście władz do komunikacji miejskiej (ciągłe oszczędności tzn nie włączanie klimy) oraz mniejszą ilość nówek
P.S przez ukochaną czynność władz każdego miasta w Polsce (mam na myśli oszczędzanie - w tym przypadku na konserwowaniu klimy) można się rozchorować na paskudne choróbska.
To jest Polska - Niestety nie zachód (wszystko się tu olewa)
Dobra, ale do kogo z tym problemem uderzyć? Bo to właśnie ta umowa jest przyczyną tego, że zimą jest zimno a latem gorąco (umowa pozwala MPK włączać ogrzewanie/klimatyzację dopiero po tym jak temperatura spadnie poniżej 0/wzrośnie ponad 25 st. C, na polecenie CR, do tego MPK ją dość kreatywnie interpretuje i nakazuje kierowcom włączać klimatyzację na pętli, po zablokowaniu okien).
W normalnych miastach jest zapis o widełkach temperatury (zazwyczaj 13-25 +/- 2 st., w Gdańsku zaszaleli i mają 18 ) wewnątrz pojazdu, czyli o komforcie pasażera. I tam klimatyzacja pracuje przez cały sezon letni (nawet jak jest ok. 20 st. C i są chmury - spotkałem się z tym i w Poznaniu i w Warszawie), ogrzewanie tak samo. Nowe pojazdy są przystosowane przez producenta do właśnie takiego trybu pracy - automat dostosowuje pracę urządzeń tak żeby zapewnić optymalną temperaturę we wnętrzu.
W normalnych miastach jest zapis o widełkach temperatury (zazwyczaj 13-25 +/- 2 st., w Gdańsku zaszaleli i mają 18 ) wewnątrz pojazdu, czyli o komforcie pasażera. I tam klimatyzacja pracuje przez cały sezon letni (nawet jak jest ok. 20 st. C i są chmury - spotkałem się z tym i w Poznaniu i w Warszawie), ogrzewanie tak samo. Nowe pojazdy są przystosowane przez producenta do właśnie takiego trybu pracy - automat dostosowuje pracę urządzeń tak żeby zapewnić optymalną temperaturę we wnętrzu.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Prezydent miasta Łodzi (we własnej osobie) i skarbnik miasta. Z drugiej strony oczywiście całe szefostwo ZDiT.
Tematem można by spróbować zainteresować prasę, ale obawiam się, że główne medium lokalne jest bardziej zainteresowane bezsensownym uwalaniem trasy WZ i DTC (bo z tunelu nie będzie widać ich redakcji, powinni w tym miejscu zrobić wyrwę w murze) niż faktycznymi problemami tysięcy łodzian
Tematem można by spróbować zainteresować prasę, ale obawiam się, że główne medium lokalne jest bardziej zainteresowane bezsensownym uwalaniem trasy WZ i DTC (bo z tunelu nie będzie widać ich redakcji, powinni w tym miejscu zrobić wyrwę w murze) niż faktycznymi problemami tysięcy łodzian
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008