Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.
MANy to jedne z najlepszych autobusów w Europie. Może ilość awarii (których - nieprzesadzajmy - wcale nie było dużo) wynikała z różnych czynników, chociażby samego faktu eksploatacji w MPK . Nie wiem, czy MPK zraziło się do Volvo. Jak już to ceną, bo że sie psują po takim ostrym katowaniu to nic dziwnego.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Każdy nadpusty autobus spala znacznie więcej. Czy to Ikarus, czy stare Citaro - jest to samo.
Fakt, powinni ujednolicać tabor. Fajnie, gdyby w Łodzi pojawiły się Lionsy, czy cokolwiek innego, ale ekonomia jest ekonomią.
Fakt, powinni ujednolicać tabor. Fajnie, gdyby w Łodzi pojawiły się Lionsy, czy cokolwiek innego, ale ekonomia jest ekonomią.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
MPK chce kupić 45 klimatyzowanych autobusów. Będą to pierwsze takie pojazdy w Łodzi. W czwartek przewoźnik zapoznał się z ofertami firm. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem łodzianie będą mogli korzystać z nich pod koniec wakacji
Do tej pory w Łodzi nie było klimatyzowanych autobusów. Latem pasażerom musiały wystarczyć uchylane okna. W upalne dni były jednak często nie wystarczające. Przewoźnik nie zamawiał jednak pojazdów z wentylacją tłumacząc, że są za drogie.
Tym razem MPK pokusiło się o pojazdy z klimatyzacją, która będzie chłodzić łodzian. Przewoźnik chce kupić 45 autobusów. 15 ma być przegubowych o długości 18 metrów oraz 30 krótszych (12 metrowych). Oprócz klimatyzacji wszystkie maja być wyposażone w monitoring a część dodatkowo w liczniki pasażerów. Dzięki nim przewoźnik będzie mógł dowiedzieć się jakie jest zapotrzebowanie na danej linii i lepiej zaplanować kursy.
Do przetargu zgłosiły się niemal wszystkie liczące się na rynku firmy. W pierwszym etapie chęć sprowadzenia do Łodzi autobusów wyraziły Skania, Volvo, Solaris, Man oraz Evo Bus (Mercedes). Do drugiego etapu wystartowały Solaris i Evo Bus. - Jeśli procedury przebiegną bez protestów pojazdu do września powinny przyjechać do Łodzi - mówi Marcin Małek z MPK.
Łódzki przewoźnik obecnie ma 380 autobusów. Ich średni wiek to 7,5 lat. Najstarsze są 22 Ikarusy, które mają prawie 20 lat. 90 proc. pojazdów jest niskopodłogowych. Znacznie gorzej sytuacja wygląda z tramwajami. - Tabor tramwajowy zamierzamy zacząć wymieniać w przyszłym roku - tłumaczy Małek.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,9...#ixzz1HWjwiAPd
Do tej pory w Łodzi nie było klimatyzowanych autobusów. Latem pasażerom musiały wystarczyć uchylane okna. W upalne dni były jednak często nie wystarczające. Przewoźnik nie zamawiał jednak pojazdów z wentylacją tłumacząc, że są za drogie.
Tym razem MPK pokusiło się o pojazdy z klimatyzacją, która będzie chłodzić łodzian. Przewoźnik chce kupić 45 autobusów. 15 ma być przegubowych o długości 18 metrów oraz 30 krótszych (12 metrowych). Oprócz klimatyzacji wszystkie maja być wyposażone w monitoring a część dodatkowo w liczniki pasażerów. Dzięki nim przewoźnik będzie mógł dowiedzieć się jakie jest zapotrzebowanie na danej linii i lepiej zaplanować kursy.
Do przetargu zgłosiły się niemal wszystkie liczące się na rynku firmy. W pierwszym etapie chęć sprowadzenia do Łodzi autobusów wyraziły Skania, Volvo, Solaris, Man oraz Evo Bus (Mercedes). Do drugiego etapu wystartowały Solaris i Evo Bus. - Jeśli procedury przebiegną bez protestów pojazdu do września powinny przyjechać do Łodzi - mówi Marcin Małek z MPK.
Łódzki przewoźnik obecnie ma 380 autobusów. Ich średni wiek to 7,5 lat. Najstarsze są 22 Ikarusy, które mają prawie 20 lat. 90 proc. pojazdów jest niskopodłogowych. Znacznie gorzej sytuacja wygląda z tramwajami. - Tabor tramwajowy zamierzamy zacząć wymieniać w przyszłym roku - tłumaczy Małek.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,9...#ixzz1HWjwiAPd
Jeśli artykuł mówi prawdę i mamy 22 Ikarusy to praktycznie 15 nówek może je zastąpić, bo co z liczby 22, nie wszystkie są zawsze sprawne. Może w zamian naprawią kilka 7000A (w sumie wątpie). W każdym razie pojedyncze Ikarusy zostaną, chociażby na mecze, aczkolwiek skoro dwie zajezdnie wystawiają meczówki to i tak pod stadionem będziemy widywać nowszy tabor z NS. Nie ma tylu wolnych kierowców, żeby tylko Limanka miała obstawiać takie "przewozy specjalne". Zdarza się, że na mecz wyjeżdzają mechanicy z uprawnieniami.
Z wozów z klimą wcale bym się tak nie cieszył. Ostatnio upały trwają krótko, a po MPKowsku będzie tak, że okna będą zaplombowane przez cały rok, a sama klimatyzacja niekonserwowana = niedziałająca po jakimś czasie.
Z wozów z klimą wcale bym się tak nie cieszył. Ostatnio upały trwają krótko, a po MPKowsku będzie tak, że okna będą zaplombowane przez cały rok, a sama klimatyzacja niekonserwowana = niedziałająca po jakimś czasie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
I tak w tygodniu wyjeżdza max 15 Ikarusów na linię. Ostatnio np brak Ikarusów na 81/87, a jeszcze niedawno było po 4/5 na dzień. Byłem wczoraj w okolicach zajezdni i widziałem, że na placu stało 9 sprawnych Ik czyli tylko 12 na linii, więc spokojnie te 15 nówek zastąpi nasze Ikarusy...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Wojtek94, łącznie zmieniany 1 raz.