Przetarg na 45 autobusów 15 przegubowych i 30 krótkich.

Jelcz, czy Volvo? To najlepsze miejsce dla tematów tego typu.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

MANy to jedne z najlepszych autobusów w Europie. Może ilość awarii (których - nieprzesadzajmy - wcale nie było dużo) wynikała z różnych czynników, chociażby samego faktu eksploatacji w MPK Obrazek. Nie wiem, czy MPK zraziło się do Volvo. Jak już to ceną, bo że sie psują po takim ostrym katowaniu to nic dziwnego.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Nie sądzę aby nagle teraz MPK chciało wprowadzać MANy skoro niedawno była mowa o ujednolicaniu taboru. Skoro zdecydowali się na Mercedesy i Solarisy to teraz powinni się tego konsekwentnie trzymać. Chyba, że nagle dojdzie do załamania w kwestii ceny albo jakości autobusów.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

SEC pisze:Nie wiem, czy MPK zraziło się do Volvo.

Spalaniem :P V7000A potrafią spalić nawet 60l/100km.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Każdy nadpusty autobus spala znacznie więcej. Czy to Ikarus, czy stare Citaro - jest to samo.

Fakt, powinni ujednolicać tabor. Fajnie, gdyby w Łodzi pojawiły się Lionsy, czy cokolwiek innego, ale ekonomia jest ekonomią.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Zapewne kupią Solarisy, w końcu od dawna mówi się o ujednolicaniu taboru tj. Mercedesy i Solarisy:)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

I wiadomo jakie firmy się zgłosiły do przetargu?
jelcz2612
Sympatyk forum
Posty: 665
Rejestracja: pn 13:32, 28 cze 2010
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: jelcz2612 »

MPK chce kupić 45 klimatyzowanych autobusów. Będą to pierwsze takie pojazdy w Łodzi. W czwartek przewoźnik zapoznał się z ofertami firm. Jeśli wszystko przebiegnie zgodnie z planem łodzianie będą mogli korzystać z nich pod koniec wakacji

Do tej pory w Łodzi nie było klimatyzowanych autobusów. Latem pasażerom musiały wystarczyć uchylane okna. W upalne dni były jednak często nie wystarczające. Przewoźnik nie zamawiał jednak pojazdów z wentylacją tłumacząc, że są za drogie.

Tym razem MPK pokusiło się o pojazdy z klimatyzacją, która będzie chłodzić łodzian. Przewoźnik chce kupić 45 autobusów. 15 ma być przegubowych o długości 18 metrów oraz 30 krótszych (12 metrowych). Oprócz klimatyzacji wszystkie maja być wyposażone w monitoring a część dodatkowo w liczniki pasażerów. Dzięki nim przewoźnik będzie mógł dowiedzieć się jakie jest zapotrzebowanie na danej linii i lepiej zaplanować kursy.

Do przetargu zgłosiły się niemal wszystkie liczące się na rynku firmy. W pierwszym etapie chęć sprowadzenia do Łodzi autobusów wyraziły Skania, Volvo, Solaris, Man oraz Evo Bus (Mercedes). Do drugiego etapu wystartowały Solaris i Evo Bus. - Jeśli procedury przebiegną bez protestów pojazdu do września powinny przyjechać do Łodzi - mówi Marcin Małek z MPK.

Łódzki przewoźnik obecnie ma 380 autobusów. Ich średni wiek to 7,5 lat. Najstarsze są 22 Ikarusy, które mają prawie 20 lat. 90 proc. pojazdów jest niskopodłogowych. Znacznie gorzej sytuacja wygląda z tramwajami. - Tabor tramwajowy zamierzamy zacząć wymieniać w przyszłym roku - tłumaczy Małek.

Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź

Więcej... http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35136,9...#ixzz1HWjwiAPd
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Przecież wiadomo, że wygra Solaris, bo to przetarg na zajezdnię Limanowskiego:) Ikarusów liniowych to juz 21 tylko jest:(
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Słyszałem (uwaga, bardzo niepotwierdzone informacje), że krótkie mają iść na EA1, a długie na EA2 (konstrukcja przetargu pozwala ZTCW na wybór dwóch producentów), ale ile w tym prawdy, nie mam pojęcia. Wtedy trzeba by było oddać na EA2 przynajmniej 10 prac i skasować tyle samo Ikarusów.
SzymonH
Bywalec
Posty: 104
Rejestracja: sob 13:56, 16 paź 2010
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna / Łódź

Post autor: SzymonH »

Ładnie nazwy producentów są "spolszczone" (Skania) Obrazek
Hmm, skoro ma być tylko 15 nowych przegubowców to chyba w całości nie zastąpią Ikarusów Obrazek No chyba, że zdecydują się wszystkie skasować, wtedy będziemy się spotykać z sytuacjami "solówka za przeguba" Obrazek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jak ogłoszą kolejny przetarg to będzie można pozbyć się Ikarusów w normalnym ruchu liniowym Obrazek

PS. Czy w przetargu nie można wymagać dużych okien? Bo jakoś podczas ostatniego zakupu nikt się o to nie postarał...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie narzekaj, i tak jako pierwsi dostaliśmy odsuwane okna, o wiele lepsze niż dotychczas stosowane (we wszystkich Conecto LF) uchylne
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jeśli artykuł mówi prawdę i mamy 22 Ikarusy to praktycznie 15 nówek może je zastąpić, bo co z liczby 22, nie wszystkie są zawsze sprawne. Może w zamian naprawią kilka 7000A (w sumie wątpie). W każdym razie pojedyncze Ikarusy zostaną, chociażby na mecze, aczkolwiek skoro dwie zajezdnie wystawiają meczówki to i tak pod stadionem będziemy widywać nowszy tabor z NS. Nie ma tylu wolnych kierowców, żeby tylko Limanka miała obstawiać takie "przewozy specjalne". Zdarza się, że na mecz wyjeżdzają mechanicy z uprawnieniami.

Z wozów z klimą wcale bym się tak nie cieszył. Ostatnio upały trwają krótko, a po MPKowsku będzie tak, że okna będą zaplombowane przez cały rok, a sama klimatyzacja niekonserwowana = niedziałająca po jakimś czasie.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Z tą klimą to sądząc po tramwajach może być różnie. Największe upały, klima działa a okna pouchylane...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Plotka o tym, że nowe wozy trafią na ZEA-2 jest już bardzo stara, ale co tu gdybać przed ogłoszeniem zwycięzcy przetargu? Autobusy należą się Limance i jeśli trafią na Sady to będzie wielka niedorzeczność (potną używańce, a zostawią B10L - no super, bardzo mądre posunięcie...).
estimate85
Stały bywalec
Posty: 451
Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008

Post autor: estimate85 »

Albo zabiorą część prac EA-1, potną B10L i resztę 405N z 95 roku.

Wiele linii mogłoby z powodzeniem wrócić do EA-2 zwłaszcza że już kiedyś były przez tą zajezdnię obsługiwane (np. 52,73,90,92)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

I tak w tygodniu wyjeżdza max 15 Ikarusów na linię. Ostatnio np brak Ikarusów na 81/87, a jeszcze niedawno było po 4/5 na dzień. Byłem wczoraj w okolicach zajezdni i widziałem, że na placu stało 9 sprawnych Ik czyli tylko 12 na linii, więc spokojnie te 15 nówek zastąpi nasze Ikarusy...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Wojtek94, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

73 to typowo "limankowa" linia. To Nowe Sady miały epizody na niej, a nie odwrotnie. Poza tym 73 przejeżdza obok zajezdni i to w połowie trasy. Bez sensu gdyby musiała zjeżdzać gdzieś indziej.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

Przecież to, że 90 i 92 obsługuje EA-1 to jest porażka. Takie długie zjazdy i wyjazdy tam są...
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

wojtasek1-1994 pisze:Przecież to, że 90 i 92 obsługuje EA-1 to jest porażka. Takie długie zjazdy i wyjazdy tam są...

No właśnie :x
Te linie powinny obsługiwać NS ;)
Podobnie z 54/54A :P
ODPOWIEDZ